enl Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har et MSI KT3 Ultra2 med en AMD Athlon XP 1800+ prosessor på, og en eller annen kjøler fra glacialtech. CPU'en holder som regel 45 grader C idle. I dag installerte jeg MSI PCAlert 4, og prøvde funksjonen "Cooler XP". Denne fikk tempen til å synke til 39 grader! Når CoolerXP kjører, er CPU-bruken på 100% konstant. Når jeg avslutter funksjonen, stiger tempen igjen. Noen som vet hva dette programmet gjør? Lenke til kommentar
alexio Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 den skrur ned vcore på cpu.. enkelt og greit.. den den minker spenningen.. egentlig ingen vits Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Hos meg har Vcore ligget på det samme hele tiden, nemlig 1.74V. Mulig at MSI programmet ikke viser dette skikkelig, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har et MSI KT3 Ultra2 med en AMD Athlon XP 1800+ prosessor på, og en eller annen kjøler fra glacialtech. CPU'en holder som regel 45 grader C idle. I dag installerte jeg MSI PCAlert 4, og prøvde funksjonen "Cooler XP". Denne fikk tempen til å synke til 39 grader! Når CoolerXP kjører, er CPU-bruken på 100% konstant. Når jeg avslutter funksjonen, stiger tempen igjen. Noen som vet hva dette programmet gjør? Den sender kontinuerlig HALT-instruksjon til CPU slik at den går i "hvilemodus". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå