Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger hjelp til nettdating

Anbefalte innlegg

Hei,

(Sikkert vært lignende spørsmål her før, men alikevel ikke helt som disse:p)

Jeg sliter med finne på noe å skrive når jeg skal ta kontakt med folk på datingsider på internett. Første meldingen liksom, sitter veldig langt inne. Trenger tips til åpnere som kan funke på nett? Helst konkrete forslag.

En annen ting er ting å prate om, vanskelig å finne på noe uten noe annet felles referansepunkt enn det at en har lyst til å bli bedre kjent med personen. Noen som har forslag til ting å prate om, sånn i begynnelsen?

Tror det er best å sende melding til folk når de er online, eller spiller det ingen rolle?

Dersom noen ikke svarer er det rett å gå ut ifra at denne da ikke er interessert, altså ingen vits i å sende en til melding en annen gang?

Enda en ting, dersom samtalen liksom går enveis, "avhør", at du spør og den andre personen svarer, men ikke kommer med returspørsmål, da er vel denne egentlig ikke interessert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som har funka for meg (nettby) vær entusiastisk, og vær kreativ! "Åpner" trenger ikke være noe mer spennende enn "heeeeeei!" "heisann sveisann!!" etc.. Så lenge du klarer å være litt kreativ går det bra. Smart is the new sexy!

"Hei, hvordan har du det i vinterferien"

"JOda, bra det.." (fine damer svarer som regel alltid kort og forventer at du skal stå for underholdninga)

"Bare bra?!? Jeg pisser på bra! Fått laga noen snømenn?"

"Haha, du gjør det ja! Snømenn? Ække så fan av snømenn jeg gitt."

"Nehei? Tipper på at du ble trakassert av en snømann som liten og at derfor fortsatt bærer et nag til dem ;P Men jeg er jo en erfaren snømannmaker!"

etc.. Få samtalen fort over på msn, og fort over på telefon. Hvis du ringer med en gang du får nummeret for å "sjekke at det er riktig" viser du mye baller noe som skiller deg i stor grad ut fra bermen :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jente på nettdating blir overøst med meldinger. De kan ende opp med 10 ganger så mange meldinger på en uke som du kommer til å ende opp med så lenge du er medlem der.

Derfor må du starte med noe som gjør at du skiller deg ut. Noe som får din melding til å hoppe ut fra den mengden av meldinger hun har i inboxen sin.

Og der er det bare å være kreativ! Akkurat hva som står der er ikke så viktig, men det skal være noe som ikke står i resten av meldingene og noe som vekker nysgjerrigheten i henne.

Leste en eller annen linje fra en av brukerne her som jeg tror vil funke veldig bra:

"Vet du hvor mye en isbjørn veier?"

Det kan være alt som står i første meldingen. Når hun så svarer fordi hun naturligvis lurer, svarer du "Akkurat nok til å bryte isen" og fortsetter derfra.

Ikke prøvd den selv, og husker ikke hvilken bruker her inne som kom opp med den, men jeg vil tro at den funker veldig bra. :)

Overask og vekk nysgjerrigheten hennes. Skill deg ut. Ut over det setter kun fantasien grenser. :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...