ebele Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hei, jeg skal nå kjøpe ny PC men vet ikke hvilken prossesor jeg skal kjøpe. Pc'en er hoved saklig til spill, men vill også lære meg det å overclocke. Jeg har sett på i7 920 og Core 2 Duo E8600, men hvilken er best? Hvis det blir i7 så tenkte jeg å kjøpe bloodrage hovedkort men vis det blir Core 2 Duo så blir det Asus Rampage Extreme hovedkort. Takker for alle svar(håper alle sjønner hva jeg skriver/mener). Endret 1. mars 2010 av ebele Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Dersom det er spill og overklokking så ville jeg kjøpt Intel i5 750 eller AMDs Phenom II 965. i7 920 er bra til gaming, men er bedre egnet til større oppgaver. E8XXX og QXXXX er intels 775-socket og den er utdøende. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Slenger meg på Intel i5 evt. AMD phenom 2. Mye for pengene her. Gikk selv for Intel da de har en god edge på desktop-oppgaver.(og meget god spillytelse og da), samt at jeg har erfaring fra de fra før hva gjelder overklokking mm. i7 blir dyrere, men har fordeler som triple-channel minne og bedre støtte for flere skjermkort. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Slenger meg på Intel i5 evt. AMD phenom 2. Mye for pengene her. Gikk selv for Intel da de har en god edge på desktop-oppgaver.(og meget god spillytelse og da), samt at jeg har erfaring fra de fra før hva gjelder overklokking mm. i7 blir dyrere, men har fordeler som triple-channel minne og bedre støtte for flere skjermkort. Sier meg enig her. Spillmessig vil du ikke merke noen spesiell forskjell med de nevnte løsningene, er som nenvt, at det er mere geip med I7 når det gjelder større mengder med arbeidsoppgaver.. så du får foreta en personlig behovsanalyse :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå