archongamer Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) A: Nei desverre var det nok ikke det, men det var ikke Romøren sitt valg, det er lederne som må stå til ansvar for. Og igjen en prøvehopper er en som hopper i pauser i et renn for å holde spor åpent osv, dette var mer testing av annlegg og dermed feil å sammenligne med hva folk flest forbinder med en prøvehopper. b: I følge Gaustad sin beklagelse i dag ble det slik fordi han er beste hopperen som da får gå først av de andre hopperne. Interne regler for slike ting i følge han, så nei ikke tilfeldig, men jeg tror ikke en døyt på at Romøren bevisst prøvde å sabotere noe som helst. c: svaret til b gjør seg like godt på dette spørmålet. Jeg forsvarer Romøren fordi han har gjort langt mer godt for norsk hoppsport enn hva han evt. har klart å ødelegge i denne bagatellen. Han er en ok fyr, med en hyggelig familie jeg er bekjent av, og ingen av de er personer jeg ser som typiske grinebitere som ikke respekterer avgjørelser og folk. Derfor velger jeg å tro han var litt korttenkt da han satt utfor, hvilket er en feil vi alle kan gjøre i livet og som han har fått mer enn nok straff for allerede. At Sagen ble valgt fordi hun er kvinne synes jeg var fair, selv om jeg syntes Bjørn Einar fortjente det mer. Endret 5. mars 2010 av archongamer Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Anette Sagen har vore prøvehoppar når gutane har hoppa. No var Romøren prøvehoppar for Sagen. Vert ikkje det litt det same? Uansett er det dei som bestemte at Romøren skulle prøvehoppe som evt. bør straffast, og ikkje Romøren, som gjorde det han var beden om. At han ikkje fekk vere med å opne Holmenkollen, slik som planlagt er straff nok, den straffa han har fått er ein kraftig overreaksjon og berre tull. Endret 5. mars 2010 av torbjornen Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg forsvarer Romøren fordi han har gjort langt mer godt for norsk hoppsport enn hva han evt. har klart å ødelegge i denne bagatellen. Han er en ok fyr, med en hyggelig familie jeg er bekjent av, og ingen av de er personer jeg ser som typiske grinebitere som ikke respekterer avgjørelser og folk. Derfor velger jeg å tro han var litt korttenkt da han satt utfor, hvilket er en feil vi alle kan gjøre i livet og som han har fått mer enn nok straff for allerede. At Sagen ble valgt fordi hun er kvinne synes jeg var fair, selv om jeg syntes Bjørn Einar fortjente det mer. Jeg beskylder ikke Romøren for noe med heller ledelsen i Holmenkollen som fikk han til å hoppe. Har liten tro at Romøren gjorde dette for å ødelegge for Anette. Derimot tror jeg at de som fikk det hele i gang gjorde dette med vilje for å sabotere førstehoppet til Sagen, desverre ble nok Romøren en "uskyldig" 3. part i konflikten om hvem som skulle hoppe først. I tillegg synes jeg det er en alt for oppblåst sak og om noen skulle fått straff så skulle det vært de bak og ikke Romøren. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Da er vi helt enige Nasciboy. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 I tillegg synes jeg det er en alt for oppblåst sak Her er nøkkelen til hele problemet! Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hadde jeg vært leder ville jeg helt klart valgt Romøren som førstehopper blant testerne. Jeg ville gjort det samme for Sagen om hun hadde endt opp som nummer to. Romøren er alt blitt nektet den offisielle åpningen fordi dette ble gjort til en politisk og ikke idrettslig avgjørelse, han var jo sjanseløs der all den tid han vanskelig - som gutt - kunne bli utsatt for mannsjåvinisme i sin tid. Men at folk i tillegg vil nekte han å prøvehoppe, noe som har vært klart i flere uker, fordi han ble den som tapte kampen om den offisielle åpningen er patetisk. Det er skammelig. Det er smålig. All ære til de som tok hensyn her, utviste sunn fornuft og ga Romøren sjanse til å prøvehoppe. Ellers vet jeg ikke hvem som bør skamme seg mest. Media for å, nok en gang, lage en lynsjemobb, folkene som så lett slenger seg på lynsjemobben, Romøren for å ha beklaget noe han ikke bør beklage, hoppkomiteen i Norges Skiforbund for elendig lederskap og politisk korrekt straffekåthet... Det er mange å velge mellom. Mest av alt er jeg bare flau over den enorme småligheten. Å nekte en av de idrettsutøverne som har stått mest på for Kollen å prøvehoppe er flaut. Sagen har jeg ingenting å utsette på, ser ut som hun fort så bagatellen dette er og hun var glad for at det ble prøvehoppet. Men det virker som det er mange der ute som ikke er kvalifisert til å lese aviser, når man så lett og ukritisk slenger seg på slike saker som dette. Det er vel ikke rart VG er så stor, folket får vel den avisen de fortjener. Som sier sitt Jammen det er jo feil det du sier. Det er "folket" som gjennom en avstemning har bestemt at Anette Sagen skal hoppe først. Selv om du og jeg mener så mye vi vil at en annen bør hoppe først så kan faktisk ingen ta hensyn til dette. Det blir det samme som å si at "jeg syns Tyskland var best i Melodi Grand Prix, men om Italia stemmes fram kan ikke vi som mener noe annet gjøre noe med det som faktisk er stemt fram så lenge dette var måten det skulle avgjøres på. Så kan du naturligvis i ettertid si at det aldri burde vært noen avstemning, men det er en helt annen diskusjon. Argumentasjonen din for Romøren viser at du ikke vil akseptere andre meninger enn de du selv har. DET burde være flaut for småligheten er å ikke akseptere andres meninger og valg som er gjort på demokratisk vis. Og det å kritisere VG for å ha skrevet om hendelsen kan delvis sammenliknes med et kommunistisk pressesystem der russiske eller kinesiske ledere skal bestemme hav det skal skrives om og hva som skal skrives. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg forsvarer Romøren fordi han har gjort langt mer godt for norsk hoppsport enn hva han evt. har klart å ødelegge i denne bagatellen. Han er en ok fyr ... Derfor velger jeg å tro han var litt korttenkt da han satt utfor, hvilket er en feil vi alle kan gjøre i livet og som han har fått mer enn nok straff for allerede. Derimot tror jeg at de som fikk det hele i gang gjorde dette med vilje for å sabotere førstehoppet til Sagen, desverre ble nok Romøren en "uskyldig" 3. part i konflikten om hvem som skulle hoppe først. ... Enig. Jeg tror heller ikke Romøren var den som ønsket å frata Sagen æren ved å være den første hopperen slik folket ønsket i avstemningen. Derimot synes det som om rennleder og ledelse i Kollenhopp er totalt uegnet til den rollen de har inntatt. Rennleder og ledelsen i Kollenhopp har med sine handlinger vist at de sansynligvis ikke klarer å selge pølser på "Holmenkoll dagen" ettersom de ikke klarer å få med seg VELDIG enkle beskjeder, f.eks. at pølsa må opp i lompa og at lompa ligger UNDER pølsa, - FØR en har på Ketchup. At rennledelsen og ledelsen i Kollenhopp viser så dårlige egenskaper til å lytte til andre synes jeg vitner om at de er totalt egnet som ledere og burde derfor ha trekt seg samme kveld som hoppet til Romøren skjedde. Ingen skal få meg til å tro at ikke ledelsen i Kollehopp stod å så på hva som skjedde. Jeg vil ikke engang kalle ledelsen i Kollenhopp for en ledelse, men en haug med unger som sitter i sandkassa og roper "jeg først", ettersom det er en bedre beskrivelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå