DJ_Dark Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Vil si det var lurt at en ordentlig erfaren hopper fikk det første hoppet i Kollen. Skulle det skjedd noe feil ville han ha en bedre sjanse til å hente seg inn enn noen andre, vil jeg tro. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Vil si det var lurt at en ordentlig erfaren hopper fikk det første hoppet i Kollen. Skulle det skjedd noe feil ville han ha en bedre sjanse til å hente seg inn enn noen andre, vil jeg tro. Vel, hoppsjefen har en helt annen mening om akkurat den saken. Han syns ikke det var særlig smart å sende ut Romøren som første mann. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Hvorfor er mediene så oppsatt på at hun på død og liv skal først? De virker nærmest personlig indignert. Hoppsjefen Claes B. Bråthen fremstår jo som reneste politiske kommisæren med sine uttalelser. "Dette vil få konsekvenser" Litt utenom: Denne aftenpostensaken handler om noe annet, men var plassert veldig nær hoppsaken. Ganske morsomt. Endret 3. mars 2010 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg har ikke så sterke meninger hverken om det ene eller det andre i denne saken. Men om man leser nettaviser i dag kan man ikke unngå å se at noe har skjedd. Klart man kan stille seg spørsmål omkring hva som er vitsen med å spørre masse folk om hvem som skal være først når man allikevel vet at den personen ikke blir først, men det er hverken sagen eller romøren sin feil. Om de spurte om hvem som skal hoppe først i det første rennet eller om de spurte om hvem første hopper i bakken skal være har ikke jeg klart å få med meg enda. Det jeg stusser mest over er hvorfor avisene er på plass for å fotografere den første hopperen om disse hoppene var noe som ble gjort i hemmelighet. Noen passet på at media var tilstede, det er helt klart. Enten det, eller så er ikke dette så hemmelig som de vil ha det til, det har nok vært kjent lenge at det ville være prøvehoppere i går kveld, så media passet på å være tilstede fordi de visste at om de bare presenterte dette riktig for folk så de selger aviser, det er vel det alt dreier seg om allikevel. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg har ikke så sterke meninger hverken om det ene eller det andre i denne saken. Men om man leser nettaviser i dag kan man ikke unngå å se at noe har skjedd. Klart man kan stille seg spørsmål omkring hva som er vitsen med å spørre masse folk om hvem som skal være først når man allikevel vet at den personen ikke blir først, men det er hverken sagen eller romøren sin feil. Om de spurte om hvem som skal hoppe først i det første rennet eller om de spurte om hvem første hopper i bakken skal være har ikke jeg klart å få med meg enda. Det jeg stusser mest over er hvorfor avisene er på plass for å fotografere den første hopperen om disse hoppene var noe som ble gjort i hemmelighet. Noen passet på at media var tilstede, det er helt klart. Enten det, eller så er ikke dette så hemmelig som de vil ha det til, det har nok vært kjent lenge at det ville være prøvehoppere i går kveld, så media passet på å være tilstede fordi de visste at om de bare presenterte dette riktig for folk så de selger aviser, det er vel det alt dreier seg om allikevel. De første oppslagene i går kom etter at en Scanpix fotograf tilfeldigvis var der for å fotografere bakken i flomlyset da han la merke til at hoppere satt utfor. Var i hvertfall hva som stod da det første oppslaget kom i går, og når først nyheten var ute tok det nok ikke mange minuttene før andre fotografer var på pletten fra de andre avisene. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Men man kan ærlig talt ikke sende småpikene utfor først, da... Enig? He he Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Romøren hopper visst ikke i kveld. Det beste nå hadde vært om media snudde helt rundt og fikk Sagen til å fremstå som syndebukk i denne saken. Burde ikke VG ha en poll hvor man kommer med vår støtte til Romøren som velger å stå over det første offisielle rennet? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Takk og pris at det var SKIHOPPEREN Bjørn Einar Romøren og ikke KJENDISEN Anette Sagen som fikk åpnet Holmenkollen. http://www.youtube.com/watch?v=HWwnKUR8wjE http://www.youtube.com/watch?v=snxhE5vuTBg Endret 3. mars 2010 av LarsP Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Takk og pris at det var SKIHOPPEREN Bjørn Einar Romøren og ikke KJENDISEN Anette Sagen som fikk åpnet Holmenkollen. nå skal det sies at Sagen sannsynligvis hopper lenger enn Romøren som er kjent for kulhoppinga si.. og Romøren er da slettes ikke noen lokalhopper annet at han er medlem av kollenhopp gutten kommer jo fra blærum.. og romøren er ikke noe bedre ang tryning.. til Sagens forsvar så var det i en k180 bakke hun tryna mens romøren tryna i en k120 bakke.... http://www.youtube.com/watch?v=6ek2kIdaG98 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Takk og pris at det var SKIHOPPEREN Bjørn Einar Romøren og ikke KJENDISEN Anette Sagen som fikk åpnet Holmenkollen. Oi, du fant en "uheldig" film om Sagen http://www.youtube.com/watch?v=9TAvoizQreg Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ahh, jeg elsker mennesker som plutselig har noe de skulle ha sagt vedrørende skihopping. Det er snarere forhistorien til Sagen-fallet som er interessant, ikke selve fallet. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Sagen faller når hun lander, Bjørn Einar faller i den filmen der fordi sporet lugget så jævlig at han mistet balansen og skien løste seg ut. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Takk og pris at det var SKIHOPPEREN Bjørn Einar Romøren og ikke KJENDISEN Anette Sagen som fikk åpnet Holmenkollen. nå skal det sies at Sagen sannsynligvis hopper lenger enn Romøren som er kjent for kulhoppinga si.. og Romøren er da slettes ikke noen lokalhopper annet at han er medlem av kollenhopp gutten kommer jo fra blærum.. Nå har gutten hoppet i kollenhopp fra han var 12 da, og hvilken hopper er mer lokal enn Bjørn Einar da? Hosle til Holmenkollen er hva jeg ville kalt lokalt jeg i hvertfall. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ahh, jeg elsker mennesker som plutselig har noe de skulle ha sagt vedrørende skihopping. Seriøst? Uansett, Romøren har tydeligvis skjønt tegninga og holder seg klokelig unna i kveld. Da gjenstår bare å få Gaustad inn på museum så kan verden gå videre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Så fordi Sagen falt på eit hopp, betyr det at ho ikkje er i stand til å hoppe i den nye bakken? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 ... De første oppslagene i går kom etter at en Scanpix fotograf tilfeldigvis var der for å fotografere bakken i flomlyset da han la merke til at hoppere satt utfor. Var i hvertfall hva som stod da det første oppslaget kom i går, og når først nyheten var ute tok det nok ikke mange minuttene før andre fotografer var på pletten fra de andre avisene. Aha.. da skjønner jeg at det kaltes hemmelig. De videoene ser vondt ut. Begge fallene. At de står på videre etter det der er vel det som skiller dem fra oss andre. Tøffe begge to, mener nå jeg. At Romøren ikke hopper i kveld, vel hvorfor skal han det? Han har jo alt prøvd bakken, og ville vel ikke risikere å oppleve mer upopularitet, om f.eks. publikum snudde ryggen til ham når han hoppet etter Sagen hadde jo vært dritkult egentlig. På tv og greier. Jeg må vel presisere at jeg enda ikke har noen sterke meninger om dette, slenger bare ut tanker etter som de kommer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Lynsjemobben slo til og Romøren gjemmer seg unna. Er som ventet når man så avisoppslagene. Største problemet ser ut til å være at det eksisterer slik splid i hoppmiljøet, men akkurat det kan man vel skylde på det politiske spillet for. Når alle instanser var enige om at det skulle være prøvehoppere så er det smålig og barnslig å også nekte Romøren dette. Han var ikke kjendis og hadde feil kjønn, slik at han var (politisk) uaktuell for å åpne Kollen. Greit nok, det er slike verdier vi har i dette landet hvor alt gjøres til en kjønnskamp, men det er trist at nordmenn utviser slik smålighet at man ikke engang ønsker at Romøren skal kunne ta et prøvehopp. Om det var enighet om null prøvehopp, greit nok, men her kommer det frem at prøvehopp var ønsket. Når da Sagen får æren av å åpne hovedrennet, så må vel hver og en svare for seg selv hvorfor de ønsker å nekte det soleklare andrevalget å hoppe prøvehoppet. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Lynsjemobben slo til og Romøren gjemmer seg unna. Er som ventet når man så avisoppslagene. Største problemet ser ut til å være at det eksisterer slik splid i hoppmiljøet, men akkurat det kan man vel skylde på det politiske spillet for. Når alle instanser var enige om at det skulle være prøvehoppere så er det smålig og barnslig å også nekte Romøren dette. Han var ikke kjendis og hadde feil kjønn, slik at han var (politisk) uaktuell for å åpne Kollen. Greit nok, det er slike verdier vi har i dette landet hvor alt gjøres til en kjønnskamp, men det er trist at nordmenn utviser slik smålighet at man ikke engang ønsker at Romøren skal kunne ta et prøvehopp. Om det var enighet om null prøvehopp, greit nok, men her kommer det frem at prøvehopp var ønsket. Når da Sagen får æren av å åpne hovedrennet, så må vel hver og en svare for seg selv hvorfor de ønsker å nekte det soleklare andrevalget å hoppe prøvehoppet. det som jeg synes er det største var utspillet til gaustad og måten han trumfa igjennom vilja si.. romøren presser mer mot edge enn det prøvehopperen gjør.. så om det var sagen eller romøren spiller ingen rolle hvis det var for sikkerhethetens skyld de hoppa for.. synes det er idioti av romøren og veldig uprofesjonelt da han ikke engang gadd å klarere det med landslaget.. håper i mitt stille sinn at han ikke blir tatt ut til planica som straff.. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Nå har gutten hoppet i kollenhopp fra han var 12 da, og hvilken hopper er mer lokal enn Bjørn Einar da?Hosle til Holmenkollen er hva jeg ville kalt lokalt jeg i hvertfall. Helt riktig. Er ikke mer enn 20 min tipper jeg fra Holse til Kollen, så han er vel mer lokal enn de fleste andre som kommer til å hoppe der. håper i mitt stille sinn at han ikke blir tatt ut til planica som straff.. Helt håpløs uttalelse. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Nå har gutten hoppet i kollenhopp fra han var 12 da, og hvilken hopper er mer lokal enn Bjørn Einar da?Hosle til Holmenkollen er hva jeg ville kalt lokalt jeg i hvertfall. Helt riktig. Er ikke mer enn 20 min tipper jeg fra Holse til Kollen, så han er vel mer lokal enn de fleste andre som kommer til å hoppe der. håper i mitt stille sinn at han ikke blir tatt ut til planica som straff.. Helt håpløs uttalelse. hva har han i planica å gjøre da mann?? etter den fremragende sesongen han har hatt i år sportsmessig vel og merke (1seier i verdenscupen) så kan han jo like greit holde seg hjemme.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå