Gå til innhold

Anette Sagen åpner nye Holmenkollen

Zeph

Anbefalte innlegg

Sagen trenger da ikke støtte. Jeg regner med hun synes det er litt tafatt at Romøren prøver å ta glansen, men hun må da ha bein nok til å komme seg uansett.

Burde heller vært en "Sleng din sure kommentar til Romøren og Kollenhopp". Så fikk vi komme med våre sure oppstøt, før man elegant la meldingene i papirkurven.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går slik når dette er gjort om til en politisk sak fremfor en sportslig en. Noe balansert nyhetsbilde av saken kan vi uansett ikke vente oss, som gjør det vanskelig å gjøre opp noe særlig reflektert mening om saken.

Det meste rundt kollenprosjektet har vel vært en politisk sak. Derfor hadde det også vært greit om "valget gjort av folket" for en gangs skyld ble fulgt. Dessverre fant Kollenhopp og Romøren ut at de kunne heve seg over denne uformelle avstemningen ved å sette han opp som første prøvehopper.

Det har vært gjort dårligere valg av idrettsledere gjennom tidene, men jeg skjønner at folk lar seg irritere.

Lenke til kommentar

hehe - den sjefen for Kollenhopp (Gaustad) vil om en stund se tilbake på denne dagen og lure på hva f.... som skjedde. Intervjuet hans med VG (som han i ettertid ville trekke) vitner om at den karen trenger en PR-rådgiver snarest.

Og VG har selvfølgelig gått av skaftet. Igjen.

Lenke til kommentar

Når man har prøvehoppere ser jeg lite problem i at det blir "taperne" ift den offisielle som får hoppe. Romøren ser ut til å ha vært forbannet med å ha penis og ikke vagina i denne politiske saken, da kunne man vist storsinn og latt karen, som er lokal, få være prøvehopper uten å gjøre en lynsjemobb ut av det. Men det er jo snakk om VG og Dagbladet da.

Syntes det er trist at folk ikke unner Romøren, med den bakgrunnen han har, å være prøvehopper når man først har prøvehoppere.

Jeg klarer rett og slett ikke bite på medias nye forsøk på å skape en lynsjemobb og jeg syntes ikke synd på Sagen. Jeg hadde håpet hun hadde unnet Romøren å være en prøvehopper, men ikke engang det er han visst verdt.

Bare for å gi et litt annet perspektiv i denne saken hvor media har tatt side og nå vil kjøre full slakt for alt det er verdt.

Lenke til kommentar

Om Sagen hadde vært først på direkte tv og det viste seg hoppet ikke var trygt og dama falt og skadet seg stygt ville det blitt et himla ramaskrik.

At kollenhopp lederne lot Bjørn Einar hoppe først var uansvarlig på flere områder, men at de må teste før det sendes til hele norge har jo vært klart og bestemt lenge.

Sagen annkom først norge i dag morges, så at hun ikke kunne være blandt testhopperne er ganske selvforklarende.

Dette er vel mest av alt et kremeksempel på hvordan man lager "storm i et vannglass", og det er blitt en kjønnskamp mer enn noe annet.

Lenke til kommentar

Bare for å gi et litt annet perspektiv i denne saken hvor media har tatt side og nå vil kjøre full slakt for alt det er verdt.

Jeg er enig i det du sier, og forstår poenget i at de vil ha prøvehoppere. Men jeg synes da den beste løsningen hadde vært å la Sagen være første prøvehopper også, når det først var bestemt at hun skulle få hoppe først.

Men ja, media drar som vanlig ting veldig langt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du sier, og forstår poenget i at de vil ha prøvehoppere. Men jeg synes da den beste løsningen hadde vært å la Sagen være første prøvehopper også, når det først var bestemt at hun skulle få hoppe først.

Hvordan skulle Sagen fått være første prøvehopper når hun satt på flyet fra Japan da?

Lenke til kommentar

For meg virker den mest optimale løsningen at en av de to heteste kandidatene får den offisielle åpningen, mens "taperen" får prøvehoppet. Noe nærmere pose og sekk skal man vel lete lenge etter, men her virker det ikke som om man har vært løsningsorientert i forkant.

Og at det gjøres sak ut av dette og driver og stempler folk som "drittsekk" slik som dette er bare trist.

Det er nesten som jeg mistet respekten for VG og Dagbladet. Men det er jo ikke mulig å miste noe som jeg ikke har fra før av. Noe mer smålig skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Det er vel alle de andre involverte som er taperene her.

Som eg sa rett over her hvis du hadde lest det: Det er forskjell på å oppføre seg som en taper og å være en taper i en sak...

Synst du Sagen vinner på dette? Romøren vil for alltid være den første som hoppet i nye kollen.

Og at det gjøres sak ut av dette og driver og stempler folk som "drittsekk" slik som dette er bare trist.

Nå var det jo pappa sagen som kaller de drittsekker da. Ikke VG/Dagbladet strengt tatt... De andre de bare slår opp sensasjon på sensasjon.

Lenke til kommentar
Synst du Sagen vinner på dette?

Ja. Mye.

Heh... Ok. Vel, eg velger å se på det på en annen måte. Hadde det vært meg hadde eg gjort som Bredesen sier han ville gjort. Pakket bagasjen og dradd hjem. Det hadde ikke vært verdt en dritt for min del.

Folkets sympati har da Sagen hatt i alle år? Men jamen har hu fått mange slag i trynet okke som...

Lenke til kommentar

All den tid det er prøvehoppere ser jeg heller at de plassene tildeles noen lokale folk som har stått på for kollen, enn noen ukjente. Og jeg ville tro en hopper som Sagen, forutsatt at hun ikke var helt uvitende til prøvehoppere, ville unnet Romøren den æren å lede prøvehopping.

Det hadde vist storsinn. Men det er vel mye prestisje og politikk ute og går her.

Som Stoltenberg sier, likestilling har kommet langt når gutter prøvehopper for jenter :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...