Kasju nøtt Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei, har da sett en del på PC og akkurat kjøpt en laptop til en kompiss av meg, da den er bedre en min må jeg nesten ha ny PC jeg også! Har krav til at den skal gå plettfritt i spill etc. https://prisguiden.no/profil/lister/112307 -Passer alt!? -Funker dette for gaming? Tenker på å kjøre alt på fult, eller med iaff med bra flyt. -Er det overkill med prosessor når jeg uansett bare skal ha 5850 skjermkortet? -Er ram'n dual channel, da det er 2x2gig? Setter STOR pris på all hjelp og meninger. Fort som mulig da jeg skal benytte meg av dem asap.. -Håkon Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Du må ha DDR3 minne til et AM3 kort eller bytte HK til et AM2+ kort. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Ah, var sikker på at jeg valgte ddr3.. Men ellers ser det bra ut? Noe du ville valgt om du hadde et budsjett på 10k? Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Skal du ha wd green`en til systemdisk? vist de ville jeg ha byttet den til enten denne:Hitachi Deskstar 7K2000 2 TB Eller denne: Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB Du kan vurdere intel i5. mn det bestemmer du. Endret 1. mars 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Du skal ha 125W-versjonen av den prosessoren du har valgt - ikke 140W. Du skal også ha DDR3-RAM som Neddy nevner. F.eks. Mushkin DDR3 4GB Blackline Stiletto som er veldig rimelig. Husk at alle DDR3 4GB-kits (2x 2GB) er dualchannel-RAM (som du skal ha). Du kan fint velge lillebroren, AMD Phenom II X4 955 Black Edition, til dette oppsettet. Du vil ikke merke forskjell i gamingytelse (slik jeg har forstått det). Velg også en harddisk med fast 7200rpm. De såkalte "GreenPower"-diskene spinner seg ned til 5400rpm ofte og er derfor ikke spesielt egnet som eneste disk/systemdisk. WD Black og Samsung F3 er bedre valg! Skjermen er den samme som jeg har, men er vanvittig dyr (mtp. at dette er en utgående modell). BenQ 24" Wide LCD skjerm, G2412HD eller BenQ 24" LCD G2420HD Sort er derfor bedre valg. Ville selv valgt sistnevnte. Ellers passer alt Lykke til med bygging EDIT: Selv ville jeg valgt et annet kabinett, men det er en smakssak! Riggen er bra "bang for the buck" (hvis du endrer det jeg nevnte )! Endret 1. mars 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Tusen takk for det! Har du noen forslag til annet Kabinett? Lett og bygge i å brukervennlig :3 ( med tanke på at det er lan hos kompisser hver helg ) Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg har personlig aldri vært på en lan-party i hele mitt liv, så jeg vet ikke veldig mye om hva som kreves Men Cooler Master Storm Scout skal være et veldig bra lan-kabinett. Ordentlige håndtak, og generelt et bra kabinett. Litt dyrere enn ditt valg, men nå har jeg nesten bare foreslått billigere løsninger hittil så dette får være unntaket. (OBS! Legg merke til at mange av Cooler Master-kabinettene har et hull i bakplaten som ikke passer AM3-sokkelen. Det betyr at du må ta ut hovedkortet hvis du skal skifte CPU-vifte! Ikke mange gjør dette ofte, men er du en som bytter slikt ofte er det litt slitsomt Gjør du det ikke er det knapt verdt å tenke på. Siden det ikke nevnes i testen gjelder det muligens ikke dette CM-kabinettet.) Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Tusen takk for det! Har du noen forslag til annet Kabinett? Lett og bygge i å brukervennlig :3 ( med tanke på at det er lan hos kompisser hver helg ) Om du har planer om å lane mye, bør du vurdere dette kabinettet: Cooler Master Storm Scout har det selv og det er veldig praktisk med tanke på LAN + at det er ganske bra plass og det har bra kjøling og er ikke så vanskelig å bygge i. (du bør kjøpe 2 ekstra 120mm vifter å ha i sidevinduet) Jeg har personlig aldri vært på en lan-party i hele mitt liv, så jeg vet ikke veldig mye om hva som kreves Men Cooler Master Storm Scout skal være et veldig bra lan-kabinett. Ordentlige håndtak, og generelt et bra kabinett. Litt dyrere enn ditt valg, men nå har jeg nesten bare foreslått billigere løsninger hittil så dette får være unntaket. (OBS! Legg merke til at mange av Cooler Master-kabinettene har et hull i bakplaten som ikke passer AM3-sokkelen. Det betyr at du må ta ut hovedkortet hvis du skal skifte CPU-vifte! Ikke mange gjør dette ofte, men er du en som bytter slikt ofte er det litt slitsomt Gjør du det ikke er det knapt verdt å tenke på. Siden det ikke nevnes i testen gjelder det muligens ikke dette CM-kabinettet.) rakk ikke å se at du skrev før jeg posta men har som sagt kabinettet og er veldig praktisk på LAN. Har intel cpu though så vet ikke så mye om det hullet i bakplata, funegrte ihvertfall bra for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå