Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Har internett fra Ice. I det siste har nettet blitt tregere for vær dag som går. Bruker en time får å laste ned 30MB. Signalstyrken pendler mellom best og nest best. Selv om den laster ned på 5kB/s er det ikke mulig å feks. lese aviser på nett samtidig. Youtube er det bare å glemme, Spotify funker ikke uten at offline-playlist er aktivert Når den var ny, kunne jeg fint laste ned på 300-400kB/sek Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ikke umulig at de struper de mest aktive brukerne. ring ice å få forklaring. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Kontakt Ice. De kan i verste fall sende utstyr til å forsterke signalet ditt. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Hvorfor stupe de som virkelig bruker internetten og betaler for å bruke den 24/7!! Har skjønnt det hvis det hadde blitt lastet ned store mengder med data i døgnet, men ikke ved vanlig bruk. Laster kanskje ned filer en gang i uka, å nå som jeg skulle til å kjøre windows update var hastigheten ned på 130kbit. Da jeg kjøpte det ble jeg fortalt at det ville ligge mellom 1,8 - 3mbit Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 mulig det er mange som har ice på samme sentral som deg. du får nok ikke vite noe før du ringer dem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det virker jo som du sliter med utstyr, capping av hastighet eller dårlig signal. Er det mulig å bruke en ekstern antenne, så vil dette nesten garantert gi deg høyere og mere stabil hastighet. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Skal kjøpe en antenne til uka å se om det blir bedre da, funker ikke det må jeg ringe de å si akkurat det jeg mener Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hvis du har D35 routermodem, så prøv å trekk ut strømmen og plugg i igjen. Kan være at det har hengt seg. Du kan jo ringe de uansett og spørre om de har noen råd å gi eller om de har begrenset hastigheten. Man løser hvertfall ikke problemet med å gi kundeservice huden full :-) Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Har prøvd å restarte den, blir ikke kjappere. Signalet ligger jo på best nå, men det kan hende at kvaliteten er laber Lenke til kommentar
OBrumm Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Opplever det samme, har vært i kontakt med ICE uten at de kunne gjøre annet enn å love bot og bedring. Jeg bruker det samme modemet på flere steder, er arbeidspendler, og det er det samme over alt. Jeg er ganske sikker på at dette skyldes nye brukere, overbelastet net. Ofte må jeg skru modemet av og så på igjen. Nå er slutt for, finner annen løsning så snart bindingstiden er over Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Du ringer jo gjerne å finner ut om feilen ligger i deres ende før du bruker penger på et problem du kanskje ikke kan gjøre noe med. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hvis du har vært slem gutt og lastet ned mer enn 6 GB til nå denne måneden, så må du kose deg med 200 kbps linje i en drøy uke til. Hastigheten blir da automatisk jekket opp igjen den første i neste måned. Lenke til kommentar
OBrumm Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hvis du har vært slem gutt og lastet ned mer enn 6 GB til nå denne måneden, så må du kose deg med 200 kbps linje i en drøy uke til. Hastigheten blir da automatisk jekket opp igjen den første i neste måned. Er dette noe du vet eller er det antagelser, jeg har tross alt fri bruk og at jeg bruker 6Gb tviler jeg vel kanskje også på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Er dette noe du vet eller er det antagelser, jeg har tross alt fri bruk og at jeg bruker 6Gb tviler jeg vel kanskje også på? Så lenge du ikke har målt båndbredden, så er det bare noe du "tviler på", mens Ar'Kritz kommer med harde fakta. Sorry, men i den virkelige verden så får man ikke hele basestasjonen alene for et par hundre kroner. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Sakset fra Ice vilkår: 1.4 For å sikre at alle våre kunder opplever mest mulig lik tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder ICE seg retten til å begrense overføringshastigheten til maksimum 200 kbit/s for kunder som konsumerer mer enn henholdsvis 6 GB (privatkunder) og 10 GB (bedriftskunder) i løpet av en måned (enkelte bedriftsabonnement blir hastighetsbegrenset ved 20/40GB konsum i løpet av en måned) Kundene vil automatisk justeres opp til normal hastighet når neste kalendermåned starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå