Ogrheimen Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei! Skal på fotballkamp i Liverpool i april, og lurte på hva som er den enkleste og billigste måten å komme seg fra Trondheim - Liverpool. Avreisedato er 17.04, hjemkomst 20.04 Sist jeg reiste til Liverpool tok jeg fly fra Trondheim - Kastrup - Manchester, deretter drosje fra Manchester til Liverpool. Veldig greit, egentlig, men finnes det billigere måter? Tenkte på lavpris til London, deretter tog eller buss til Liverpool, men da må man kanskje regne med mer tid til selve reisen? Har dere noen gode forslag? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Mener å huske at det er 4-5 timer i tog fra London til Liverpool. Det går direktefly til Manchester fra Oslo. Fra Torp (Sandefjord) går det også fly direkte til Liverpool. Dette har jeg funnet som greiest. Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Sjekket litt på togtidene, og fant ut at den raskeste var 2,08 timer. Visste ikke at det gikk direkteruter fra Torp til Liverpool. Dette er i aller høyste grad en aktuell kandidat. Takk for den! Hvor ofte går det buss fra Oslo til Torp, og hva koster det? Edit: Ser at det bare er avganger på mandag, tirsdag, fredag og søndag. Kan ikke ta fri flere dager, så da bli dette uaktuelt. Endret 1. mars 2010 av Ogrheimen Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Har dratt mange ganger til Liverpool, men ikke fra Trondheim da. Hvis det er greie priser fra Trondheim til London, tror jeg nok dette vil være både det billigste og mest praktiske alternativet. Tog fra London tar som du sier bare ca. 2 timer, og er en veldig behagelig og grei reise. Fra flyplassen i London kan du bare ta tog til Euston, der går togene til Liverpool. I Liverpool kommer du til Lime Street Station, som ligger midt i sentrum og garantert ikke lange drosjeturen fra hotellet ditt. Selv har jeg reist både til London og tog videre, tog hjemmefra til Torp og Ryanair til Liverpool, og fly til Frankfurt og videre til Manchester. Synes London-veien er den definitivt greieste måten av disse, og som regel også den billigste for meg. Men det kan jo være stor forskjell på pris og flyavganger fra Stavanger og Trondheim, så du må nesten sjekke opp hva som er best fra deg. Men ender du på London-veien, så er det en veldig grei rute det! Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Mener å huske at det er 4-5 timer i tog fra London til Liverpool. Det går direktefly til Manchester fra Oslo. Fra Torp (Sandefjord) går det også fly direkte til Liverpool. Dette har jeg funnet som greiest. Var det ment som en spøk? Du vil velge bort britisk velfungerende jernbane til fordel for norsk kollektivtransport de 17 milene fra Gardermoen til Torp, eller tilsvarende fra Rygge? Sam Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvis det er greie priser fra Trondheim til London, tror jeg nok dette vil være både det billigste og mest praktiske alternativet. Generelt sett gjelder det å komme seg ut av landet og så ta det videre derfra. En må være født og oppvokst på indre østland og ha sett lite av resten av Norge for å tro at alle veier ut av Norge går via en flyplass som hevdes å være i Oslo. London, Paris, Amsterdam, København og Frnakfurt er alle bedre knutepunkter for reiser ut i den store vide verden og på toppen av det hele slipper en da (i de aller felste tilfeller) å sjekke ut bagasjen og fortolle den i Oslo, for så sjekke den inn igjen for innenriksflighten. Sam Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Det ble til at vi tar nattbuss fra Nordmøre til Gardermoen, deretter tar vi fly til Amsterdam, og så direkte videre til Liverpool. Tror prisen, inkl. nattbuss tur/retur ble på drøye 2000,- Takker for forslagene som kom, men fant ut at dette endte opp på omtrent samme pris som "London" alternativet. Blir greit å slippe reising til f.eks Manchester eller London, den dagen vi skal hjem. London er en het kanditat for neste Englandstur, derimot. To dager etter hjemkomst blir det firmatur til Dublin Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 To dager etter hjemkomst blir det firmatur til Dublin Flyfille Skulle gjerne vært med på begge de turene, men får nøye meg med en tru til London i mai. Sam Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 En ting: hvis dere uansett skulle ta en lang busstur, hvorfor ikke dra direkte til Sandefjord og Torp, for så å ta direktefly til John Lennon Airport? En tur til Amsterdam sier man jo ikke nei takk til uansett Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Kan ikke ta ut flere feridager, og har allerde et tight program. Kommer faktisk hjem en halvtime før jeg starter på jobben, onsdag. En kollega av meg skal faktisk på samme kamp, og vi vurderte å ta båten fra Liverpool til Dublin. Sjefen var ikke like ivrig. Er forøverig relativt lite kjent i Liverpool. Er det noe dere anbefaler mer enn annet? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Fin by. Personlig foretrekker jeg å vandre rund i byen å kjenne på stemningen. Spesielt på kampdag er det verdt å ta turen ned i sentrum. Det er en helt egen atmosfære der da Ellers er jo Albert Dock og Beatles-museumet fine attraksjoner å få med seg. Ewood Park er jo et steinkast unna Anfield, og man kan jo tusle bortover bare for å ha sett arenaen Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Sist jeg var i Liverpool bodde jeg faktisk på Albert Dock. Har til gode å besøke Beatles-museumet, though. :)Du mener vel Goodison Park Kan være interesant å se hva som fristet så mye at Everton valgte å reise fra Anfield. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Sa jeg Ewood? Wtf? Tidenes fail. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Nye sentrum i Liverpool, Liverpool One, er veldig fint og bra hvis du ikke har sett det før. Greit med butikker for litt småshopping, ikke minst to-etasjers Liverpool-butikk. Ellers selvfølgelig Albert Dock, Beatles-museum, Stanley Park, etc. Liverpool er en liten by, men veldig fin og koselig! (kanskje med unntak av "slummen" utenfor sentrum som ikke ser ekstremt fint ut, men.. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå