Gå til innhold

hva skal jeg begynne på når jeg skal lage egen mafiaspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikkje noko enkel oppgåve, men det lar seg gjere. Personleg trur eg nok forståelse for grunnleggande HTML og CSS kjem først. Videre er vegen eit eventuelt serverspråk (PHP som du nemner), og helst litt javascript òg. Ein kan avlaste mykje ved å gjere ting på tjenaren (t.d sjekke om felter inneheld rette verdiar o.l).

HTML og CSS har me oppslagstråd for trur eg, og uansett finn du mykje god informasjon på veven. Ein stad å byrje er jo HTMLDog. For PHP leste eg "Webprogrammering i PHP" og ein rekke andre ting på veven.

Lukke til - men ver tolmodig!

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke dette for å være slem, men du vil aldri i verden klare å lage et mafiaspill skal jeg dømme utifra de andre trådene du har opprettet. Start heller med noe mye enklere, som å lære deg programmering.

Først og fremst må du lære deg grunnleggende HTML og CSS, med mindre du har funnet noen villige til å gjøre dette gratis. HTML Dog er et strålende sted for å lære dette. Når du føler det klar for å gå videre til PHP, kan du ta en titt på w3schools, eller kjøpe en bok. Du kan også stille spørsmål (ikke hvordan lager man et mafiaspill) i PHP-forumet.

Lykke til!

Redigering: Jeg ser steffenz var litt raskere enn meg :(

Endret av Runar
Lenke til kommentar

jeg har javascript jeg har alt program jeg trenger.. men nå trenger jeg bare å lære meg php og html... jeg kommer til å lage et mafiaspill jeg ..

Javascript er desverre ikke noe du "har". Javascript er et språk, det er noe du må kunne. Altså ha kunnskap om.

Når det kommer til programmer, så trenger du ingenting bortsett fra en webserver med støtte for php/sql og en editor.

Notisblokka kan brukes til programmering, men de fleste bil nok anbefale en litt kraftigere editor alà Notepad++ eller Netbeans.

Lenke til kommentar

Det er ikkje meiniga å ta frå deg noko tiltakslyst til å gjere ting, men du kjem til å sjå annleis på det når du byrjer. Personleg nytter eg somregel berre teksteditor med programmeringssøtte (merker ut ting med farger o.l - Notepad bler litt for simpelt til store komplekse prosjekter), men for deg kan det kanskje vere hensiktsmessig å nytte Dreamweaver i starten. Den hjelper deg mykje med HTML'en og CSSen.

Bruker du Mac kan eg varmt anbefale TextMate eller Coda til programmering. Samen med TextExpander er dei uslåelige! (Textexpander lagrer tekst som ein kan refere til i kva program som helst med ein tastekombinasjon.)

Lenke til kommentar

Du klarer nok å lage et mafiascript, men jeg tror ikke du skal forvente at det er ferdig på denne siden av sommeren.

Begynn her: http://blog.themeforest.net/screencasts/diving-into-php-video-series/

Se et par av de. Begynn å lag noe. Ta det derifra.

Forventer en ny post om en måneds tid hvor du viser oss hvor langt du har kommet. (Tips: Ikke begynn rett på et mafiascript)

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...