abene Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Norsk journalistlag foreslår ny avgift for å redde nettavisene. Les mer Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Joda sperr ALLE nettaviser hvis det er slik det skal bli, forbanna nazi styre! Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Og da sitter vi alle og lurer på om ARSÆLL BENEDIKTSSON er medlem av NJ ... Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Da forventer jeg null annonser på alle nettaviser isåfall... Lenke til kommentar
snoxkato Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ser ikke hvordan disse pengene skal kunne gis til avisene, skal det kun gis til etablerte redaksjoner som allerede har en avis utgave eller alle som har nyhetsrelaterte sider? Uansett kommer jeg til å gjøre alt i min makt for å få en del av kaka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg skjønner godt at journalistene er redde for jobbene sine. For hvem betaler frivillig for så dårlig journalistikk som disse produserer? Når det gjelder avgifter skal avgifter brukes for å motvirke negative produkter, ikke for å oppretteholde noe folk ikke er villige til å betale for. Derfor er tobakk, alkohol, drivstoff etc. avgiftsbelagt. Skal avgifter misbrukes slik Norsk journlalistlag foreslår, er jeg redd kommunismen overtar fullstendig. Det må da være måte på idiotiske forslag. Jeg klarer meg utmerket uten nettavisene, men nettavisene klarer seg ikke uten meg. Jeg er villig til å abonnere på nettaviser hvis journalistikken er god. Det er den slett ikke i dag, og det er frekt og uhørt av Norks journalistlag å fremme et så tåpelig forslag! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Æh... Hva hendte med ideén om å lage produkt som er bra nok til at skuta går rundt ? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ikke søttern. Jeg hater NRK avgiften som pesten og om de finner på å beskatte bredbåndet mitt kan de .... Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Syntes det er et stort nok hull i lommeboka å betale den fordømte NRK-lisensen om man ikke skal bli nødt for å betale nettavisene for å få bruke internett. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det meste jeg tenkte når jeg leste er allerede kommentert her ser jeg. Om de faktisk tar dette opp og begynner prosess er jeg klar til å maile aktuelle politiske institusjoner eller fysisk møte opp og demonstrere. Jeg synes nettavisene burde lage abonement muligheter med noe ekstra tjenester for de som ønsker det, og om de sliter finansielt lage mulighet for donneringer fra folk som kan tenke seg å gi en slant for god service. Lenke til kommentar
xenoxz Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Dette er det latterligste forslaget jeg har hørt noen gang... Å holde slike svære gammeldagse bedrifter i gang er bare latterlig. Klarer de ikke å overleve på annonnse inntekter så får de starte med betaltjenester da, men å kreve at alle med internett skal betale for nett aviser blir bare for dumt. Ser ikke hvordan disse pengene skal kunne gis til avisene, skal det kun gis til etablerte redaksjoner som allerede har en avis utgave eller alle som har nyhetsrelaterte sider? Godt poeng. Er det bare de som er medlem av NJ som skal få en del av kaka? Kan jeg få avgiftspenger om jeg starter en "nyhetsblogg" ? Eller skal vi etablere enda litt mer byråkrati som kan få bestemme hvem som fortjener pengene? Kjempelurt. Endret 1. mars 2010 av xenoxz Lenke til kommentar
Professional Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Norsk journalistlag foreslår ny avgift for å redde nettavisene. Jeg har kun en ting å si, dra til helv***! Lær dere å drift nettsiden deres og avent at papir utgaven dør ut så kan dere kjøre betal for å les avis på nett. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg skjønner godt at journalistene er redde for jobbene sine. For hvem betaler frivillig for så dårlig journalistikk som disse produserer? Haha, du rocker. +1 Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hmm, er dette de facto det dummeste vi hørt i 2010 - - eller er det noen som hørt noe dummere i år? //LD Lenke til kommentar
Professional Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Og da sitter vi alle og lurer på om ARSÆLL BENEDIKTSSON er medlem av NJ ... En tit på http://skattelister.no/ forklarer det meste. Endret 1. mars 2010 av Professional Lenke til kommentar
laurell Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Damn, der bommet han, er da forsatt en mnd til 1 april! Lenke til kommentar
Noty Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ehmm tror de tok feil av datoen, er ikke 1 april i dag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Et ganske dårlig forslag, NJ lever desverre i fortiden med tanke på internett, det har de vist ved flere anledninger. Jeg undres på hva argumentet bak at det er akkurat nettaviser som skal få disse pengene er, det er ikke akkurat som de produserer nettets eneste innhold. AtW Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hva pokker! Å sammenligne denne avgiften med kringkastingsavgiften er jo helt på jordet! For det første finnes det litt mer enn bare nettaviser på Internett. Dersom de sliter med økonomien, så får de ta betalt for at folk leser de da. En betaler jo også for papirutgaver med reklame, så da burde det jo også gå å ta betalt for nettaviser med reklame, eller noe redusert kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå