Romis Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hei! Har merket at de siste dagene har internetten min slitt ordentlig, hvis jeg laster inn en video på Youtube tar det 4-5 ganger mere tid enn det som er vanlig. Skype lagger hele tiden, jeg mister det folk sier, osv. Er det noen andre som har Canal Digital som opplever treg internett? Jeg har alltid hatt utrolig bra internett, ( 1,5 mb/s på torrents ) og jeg har alltid hatt noen problemer med internetten i det hele tatt. Har et bilde av Windows Task Manager: Networking Nettet har skiftet gjennom 1.5mb/s helt ned til 4.6 kb/s i gjennomsnitt. Kjørte en test på Speedtest.net og fikk følgende: Ping: 36ms Download: 1,6Mb/s Upload: 1,4Mb/s -- Kjørte en test senere, og fikk følgende resultat: Som dere ser, så skifter den gjennom veldig sein, og veldig bra. Er det noen andre som opplever det samme problemet? Nå må jeg pisse, så jeg skal slutte å skrive. Endret 1. mars 2010 av Romis Lenke til kommentar
tomin Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 har 25/5 fra cd og helt siden jul så har det vært meget opp og ned med hastigheten , på ettermiddag og kveldstid så får jeg knapt 10 ned og 4 opp . har ikke tall på de gangene jeg har ringt og klagd men hjelper jo ikke med de suppehuene der Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Så du opplever akkurat det samme? Edit: Da var jeg nede i Ping: 49ms Download: 1,26mb/s Upload: 1,42mb/s Endret 1. mars 2010 av Romis Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Noen andre som opplever samme problemet? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg har 25/5 fra Canal Digital, og hos oss oppfører alt seg stabilt. Ligger faktisk litt over hastighetene jeg skal ha. Sameiet jeg bor i har vel og merke en ganske ny installasjon. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Canal Digital sitt nett bruker en topologi som kalles busstopologi. Uten å gå i detalj virker den slik at alle som er koblet på et segment bruker samme linje. Om den linja da har en makskapsitet på f.eks 50 Mb/s og det er 20 stk koblet på segmentet vil man om alle laster ned samtidig bare ha 2,5 Mb/s tilgjengelig hver. Så det at linja mister ytelse på gitte tider av dagen er et typisk fenomen for CD sin infrastruktur på steder der linja er "fylt opp", og selve infrastrukturen henger litt etter. F.eks. har jeg ikke det problemet fordi vi er relativt få på segmentet og infrastrukturen er oppgradert i det siste. [GDI]Raptor er tydeligvis også på et segment med god kapasitet i forhold til påkoblinger. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg kan ikke klage på linjen her i hus hvertfall, er kjempe fornøyd med CD sitt nett. Prisen er heller ikke noe å si på, 349 pr mnd som komplettkunde via borettslaget. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Etter mange telefoner så fikk jeg endelig bekrefta fra en montør som ringte meg . Det er kapasitets problemer i sentralen som du er koblet på , dette gjelder litt over 1000 internett abbonementer i ditt område. Videre så var det slik at de har visst om problemet lenge , men CD va lite villig til å oppgradere. han hadde hatt mange oppdrag på akkurat samme feilen. Dette forteller vel hvilket møkka selskap CD er etter min mening . Skrev et brev til CD hvor jeg henviste til denne montøren, og forklarte at jeg ville gi de tid frem til påske med å komme med en løsning , eller så ville dette oversendes Forbruker myndighetene og lokal avisen som var på hugget da jeg snakket med en journalist kamerat. Så vi får se hva svaret blir . Bor i skien nord , Falkum Endret 5. mars 2010 av tomin Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Kjempebra! Er du fra samme område som meg, siden vi begge to har problemet, og du presiserer dette i posten din? ( Bor i Telemark, Bamble. ) Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Kjempebra! Er du fra samme område som meg, siden vi begge to har problemet, og du presiserer dette i posten din? ( Bor i Telemark, Bamble. ) Bor i bamble selv...og har samme problemet. Har blitt verre og verre de siste ukene. Sist gang jeg ringte var jeg regelrett forbanna, og hadde god lyst til å bli ufin. Drittlei av møkka Canal Digital leverer. Hvis det ikke ordner seg innen etpar uker nå, så er det tilbake til Nextgentel på meg. Det var stabilt, selv om det ikke var så kjapt. MVH Tommy Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Hyggelig å møte en fra Bamble på forumet. Det er jo ikke hver dag. Får virkelig håpe det forbedrer seg etter hvert, utrolig kjedelig å ikke være i stand til å gjøre noe som helst på pc'en, fordi internetten er så utrolig ustabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå