hjhsoevk Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei! Jeg har ferdes i trafikken i snart ett halvt år nå, men det er fortsatt ting jeg er usikker på. Ved hjelp fra mine paint-ferdigheter har jeg lagt til et bilde for å illustrere. Hvis jeg kommer fra inngang 'A' og skal ut f.eks ut/inngang 'B'. Hvordan vet jeg hvilke felt jeg skal bruke? Hvis jeg f.eks. bruker felt a2, skal jeg da plassere meg i venstre felt og deretter rett ut i venstre felt 'b2' hvis jeg skal rett fram i rundkjøringen? Og hvis jeg benytter meg av felt 'a2' for å komme meg til venstre, hvilket av de to 'C'-feltene skal jeg legge meg rett inn i? Håper at noen som har peiling kan illustrere hva jeg skal gjøre i de forskjellige situasjonene. For eksempel A og ut B, A og ut C, osv. Og helst bare svar hvis du er sikker;) Litt flaut at jeg ikke kan dette selvom jeg har hatt lappen i rundt ett halvt år, men en gang må jeg lære det! MVH. Thommas Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Du må tenke på rundkjøringen som en 2-felts vei. Når du kjører inn i a2, så skal du holde det innerste feltet og skal i utgangspunktet kjøre ut i b2/c2. Du kan også bytte felt og kjøre ut i c1, men da har du vikeplikt for alle som ligger i det feltet fordi du foretar et feltskifte. Hvis vi forutsetter at du ikke bytter felt i rundkjøringen så har vi at: A-B: Inn a1 og ut b1 eller inn a2 og ut b2. A-C: Inn a2 og ut c2. A-D: Inn a1 og ut d1. Edit: Tar forbehold om vranglære, men da har jeg i såfall misforstått alt de snart 6 årene jeg har hatt lappen! Endret 1. mars 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
hjhsoevk Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Du må tenke på rundkjøringen som en 2-felts vei. Når du kjører inn i a2, så skal du holde det innerste feltet og skal i utgangspunktet kjøre ut i b2/c2. Du kan også bytte felt og kjøre ut i c1, men da har du vikeplikt for alle som ligger i det feltet fordi du foretar et feltskifte. Hvis vi forutsetter at du ikke bytter felt i rundkjøringen så har vi at: A-B: Inn a1 og ut b1 eller inn a2 og ut b2. A-C: Inn a2 og ut c2. A-D: Inn a1 og ut d1. Edit: Tar forbehold om vranglære, men da har jeg i såfall misforstått alt de snart 6 årene jeg har hatt lappen! Tusen takk for svar:) jeg har selv ikke peiling, men det høres i hvert fall riktig ut! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 A-B: Inn a1 og ut b1 eller inn a2 og ut b2. A-C: Inn a2 og ut c2. A-D: Inn a1 og ut d1. Stemmer dette. Det er riktignok ingen som hindrer deg i å f.eks. kjøre inn a2 og ut c1, så lenge du passer på vikeplikten ved feltskiftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå