Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe ny PC og lurer på om dette oppsettet ser bra ut. Takker for alle kommentarer og tips.

Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3

AMD 790X+SB750, ATX, DDR3 , USB3.0

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Socket AM3 3,2Ghz 8MB cache, 125W, Boxed

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB CL9

Kit 2x2 GB, CL9-9-9-24, 1,5V, 240Pin

Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case

ATX miditower u/PSU, med vifter

MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, VGA, DVI-I, HDMI

Western Digital Caviar 500GB S-ATA II

Caviar Blue 16MB cache 7200rpm

Ser dette greit ut. Burde jeg endre på rammen og/eller vente på at skjermkortet fra PowerColor kommer med display på?

Takker for svar. Bestillingen skjer i morgen. ;) Har forstått det slik at Phenom og i5-750 er omtrent like gode. Ser forresten hovedkortet godt nok ut?

Endret av EsAa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec Three Hundred Ultimate skal jeg bruke. Bra med vifter i den der!

Alternativ PSU: MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4. Har du dårlig erfaring med OCZ?

Tenker å legge på 1-2T fra Samsung litt senere.

Endret av EsAa
Lenke til kommentar

OCZ har hatt mye bob bob PSUer, samt at de ikke er kjent for å være stillegående...

Jeg vurderte å kjøpe denne PSUen det er snakk om for en tid tilbake. Testene jeg har lest av den er gode, men akkurat denne strømforsyningen har et kjent støyproblem - som faktisk OCZ har erkjent. Det er en liten gamble om strømforsyningen leveres med denne viftefeilen, men gjør den ikke det skal det være et veldig bra støynivå på den. Har den denne feilen kan man enkelt levere den inn til OCZ og jeg har hørt at de er svært gode på kundebehandling (spesielt på dette produktet, da man er nødt til å levere den inn pga. utålelig støy). Om man gidder å kjøpe denne kun for å spare mellom 100 og 200 kr (kanskje ikke det engang) ift. sammenliknbare PSUer, får være opp til hver enkelt. For meg falt valget på en MIST 650W rev.4 til ca. 200 kr mer - og den er musestille (og modulær)!

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Chieftec, 650W, CFT-650-14CS, modulær: Denne kan kanskje fungere, men hva med rammen.

Hva er best:

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB CL9

Kit 2x2 GB, CL9-9-9-24, 1, 5V, 240Pin

eller

Corsair XMS3 1600MHz DDR3, 4GB, CL9

Kit w/ two matched 2GB modules

??

EDIT: Går nok for MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4.

Endret av EsAa
Lenke til kommentar

PSUen fra Chieftec er også god, så hvilken du velger er ganske ett fett tror jeg. Men MIST sine PSUer skal visstnok være de beste mtp. støy, Corsair de beste mtp. ytelse.

Hvilke RAM-brikker du velger der er temmelig ett fett... Du vil nok ikke merke noe som helst av forskjell - så velg de rimeligste!

Lenke til kommentar

Det enkleste svaret er nei. Det er fint lite forskjell på disse prosessorene, men man får stort sett AMD-oppsettene til en litt rimeligere penge.

Men har jeg oversett noe, eller har du ikke sagt hva du skal bruke maskinen til? Skal du bruke maskinen til gaming er AMD ihvertfall det jeg ville valgt. Toppmodellen drar mer ut av skjermkortserien HD 5XXX fra ATI enn det Intels prosessorer klarer (på høye oppløsninger). Men det er marginalt... Likevel blir valget da enkelt når AMD er rimeligere, spør du meg. Men Intel-prosessorene presterer kanskje noe bedre over hele fjøla, mtp. foto- og videoredigering osv.osv.

Lenke til kommentar

Jeg har jo også XFX' versjon av det kortet. Det har 2x DVI, 1x HDMI og 1x displayport. Tror alle 5770-kortene har det.

Jeg lurte også på om jeg skulle velge et kort med en "åpen" eller "lukket" kjøleløsning. Men etter å ha lest litt rundt omkring, fant jeg egentlig ingen forskjell på disse kortene og valgte XFX-kortet med en "åpen" løsning. Er veldig fornøyd med det, men noe hardcore gaming-kort er det absolutt ikke. Men det kjører CoD: MW2 og GTA IV på høy grafikk helt fint (1920x1080).

Lenke til kommentar

Flott...kant tenkte meg at det er fine bilder...da kjører jeg nok åpen løsning jeg også...vil vel funke godt nok på framtide spill også? Ulempen med kortet er at det er 1 DVI-I, men jeg trenger nok ikke flere siden jeg kun bruker 1 skjerm. Muligens jeg burde ha 2 i tilfelle en ny skjerm senere???

Skal brukes til gaming og ellers litt av hvert...skole, surfing osv..det jeg måtte ønsker :p

Lenke til kommentar

Du har jo mulighet til å koble 3 skjermer til med dette ene skjermkortet. Det er 2 stk. DVI som jeg sa, og HD 5XXX gir jo mulighet for eyefinity (sjekk youtube). Så skal du ha 2 skjermer er 1 skjermkort mer enn nok.

Men skal du spille ville jeg vurdert å gå opp til HD 5850. Det er veldig mye mer spillytelse for de ganske få hundrelappene ekstra. Å vite hvor godt disse kortene takler kommende spill er umulig å vite, men bruk penger på skjermkort om du skal spille.

Lenke til kommentar

Gjør det. Lykke til med bygging :)

Kan bare legge til at det er veldig enkelt å klokke dette kortet i ATI Overdrive (følger med driverpakka du laster ned/innstallerer fra DVD som følger med). Gir ikke enorm forskjell i ytelse, men litt merker du nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...