Kake24 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Jeg har en Zalman Reserator 1 og 2 og det ser ikke ut til at jeg får noe sirkulasjon i noen av dem. Det kan være at det er flow indikatoren som det er noe galt med når det kommer til Reserator 2, men jeg er ikke sikker. Jeg har tatt Reserator 2 helt fra hverandre uten at det hjalp så jeg tenkte jeg kunne prøve med en ny pumpe. Hvilken pumpe bør jeg kjøpe? Zalman bruker 5/16" ID slanger så jeg trenger en pumpe som passer til dette (enten at den har fittings som passer, eller at jeg kan bytte fittings). Jeg bruker noen fittings som er 3/8" så jeg vet iallfall at den størrelsen går fint. Jeg kunne tenke meg en støysvak pumpe. 1) Vil en Eheim 1046 fungere fint? 2) Kan jeg velge fittings til Eheim 1046? EDIT: Lurer på om jeg bør velge Eheim 1046 eller Magicool. Endret 17. mai 2010 av Kake24 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Det letteste blir hvis du skal ha i norge å gå for 1/2" nipler og varme slangen opp i varmt vann å presse den over. evt overgang til 3/8" For en eheim 1046 trenger du http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kjøling/Kjøling,_vann/Overganger/Overgang,-messing,-3_8BSP-til-1_4BSPfor-Eheim-1046_1048-og-AC-aquastream-39290.aspx og http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kjøling/Kjøling,_vann/Overganger/Overgang,-messing,-1_8BSP-til-1_4BSPfor-Eheim-1046-og-aquastream-pumper-32742.aspx pluss pumpe og nipler i rett størrelse Endret 1. mars 2010 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Takk for hjelpen. Da går jeg nok for denne pumpen hvis jeg ikke får noen andre anbefalinger. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Er det noen som har erfaring med Magicool vanntank med pumpe? Det står at den er stillegående, men stemmer dette? Bør jeg velge Eheim 1046 eller Magicool? Jeg tenkte kanskje at Mist sin løsning ville være noe mer stillegående siden pumpen er under vann. Endret 17. mai 2010 av Kake24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå