Forumforumforum Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Har en bekjent som vil låne meg til et prosjekt han har i bedriften sin. Det er snakk om å gå fra et økonomisystem til et annet et. Det skal hentes ut info fra gamle databaser, og legges inn i nye. Litt usikker på hvor lang tid dette vil ta, eller hvor stor jobb det er. Hva er mest vanlig, timeslønn eller fastpris på denne type jobb? Av utdanning har jeg bare fagbrev, diverse kurs/sertifiseringer og arbeidserfaring. Har ikke høyere utdannelse. Er ikke ute etter å tjene mest mulig på dette, men vil at både han og jeg skal bli fornøyd etterpå. Har aldri gjort liknende før, så usikker på dette med pris/lønn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 For en bekjent hadde jeg neppe tatt mer enn min vanlige timeslønn. Spesiellt med tanke på at det ikke virker som du kan det du skal gjøre så godt. Timeslønn er vel det mest vanlige for slike små-oppdrag med så mye usikkerhet. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ikke ta for mye vann over hodet nå. Dette høres ikke ut som en spesielt enkel jobb dersom du ikke vet hvilken ende du skal begynne i. Det er ikke bare-bare å migrere fra ett øknomisystem over til et annet. Avhenger selvfølgelig på hvor avansert systemet er. Men den minste feil og det er du som blir kalt inn. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Økonomisystem blir vel kanskje litt feil. Han har selvfølgelig en regnskapsfører, som fører regnskap og det som er viktig på den måten. Han skal ha varebeholdningen, lagerstatus, kundekartoteket, tilbud til kunder inn i Mamut Office. Jeg har hjulpet han med å få rutiner på backup (hadde ikke det engang), tatt backup av alle gamle databaser, og begynt å konvertere det fra de gamle systemene. (Dette for å først se om jeg klarer å hjelpe han med det han vil.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå