Gå til innhold

Lost 6x06: "Sundown"(USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig bra episode, og jeg gleder meg villt til neste! :D Det er svært sjelden en serie klarer å overraske meg, men jeg hadde regnet med episoden i dag ville ha sluttet med at Flocke kom til tempelet. Neste episode ville ha vært klimakset på serien, eller burde ha vært det. Problemet er at tidslinjene kræsjet sammen eller noe sånt, og uansett ville alt ha gått til helvete. Resten av serien ville derfor ha handlet om konsekvensene. Men neida, her raseres templet allerede. :p

 

Angående enkelte ting folk lurer på... (dette er bare mine teorier, så klart.)

 

* Drogan / Lennon: Drogan ble druknet og er nok død. Men på den annen side var jo Sayid også død etter å ha blitt druknet i det samme vannet? Kan vi få en ond Drogan? :p Er mer usikker på Lennon da han ikke er så viktig og ble drept av den kniven.

 

* Ben: Han gikk tilbake for å hente Sayid, men han stakk når han forstod Sayid er ond. (det blikket til Sayid når han sier "Not for me..." er pricelss!) Jeg vil tippe Ben derfor løp etter Illiana og de andre.

 

* Jin / Sun: Vil de møtes i neste episode? Sun vet endelig at Jin er i i live, og at han var i templet for en kort stund siden.

 

* Flocke: Fy f... fyren er jo genial! Hadde ikke regnet med at han kunne bli drept så lett, ellers ville jo serien ha vært over. Men la dere merke til at det ikke engang var blod på kniven? Han er med andre ord ikke helt fysisk, og slettes ikke menneskelig. Så hva er han?

 

* Og hva fanken gjorde Trond Giske på kjøkkenet? :p

Lenke til kommentar

* Ben: Han gikk tilbake for å hente Sayid, men han stakk når han forstod Sayid er ond. (det blikket til Sayid når han sier "Not for me..." er pricelss!) Jeg vil tippe Ben derfor løp etter Illiana og de andre.

 

 

Det kan godt hende at Ben løp etter Illana, men han rakk ikke å ta dem igjen før Illana lukket igjen døren. Så Ben viste enten om en 2. utgang eller så er jeg redd han er tatt til fange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvis han hadde blitt tatt til fange så hadde han vel stått på utsiden av tempelet sammen med resten av gjengen

 

Lurer litt på hva Kate gjør

Lenke til kommentar

Ben har jo vært i tempelet før, så han kjenner det nok ganske godt, og kjenner vi ham rett så har han sine hemmeligheter også der. Blir spennende å se mer til de som nå ikke er fullstendig "accounted for", Ben, Jack, Hurley, Richard, Sawyer, Jin...

Apropos Jin, ett av de virkelig store etterlengtede møtene som serien bygger opp til er jo den scenen hvor Jin og Sun endelig møtes igjen, etter å ha vært fra hverandre i 3 år, hvor hun store deler av tiden trodde han var død. Det kommer etter alt å dømme til å bli en rørende og flott scene i klasse med mange av de tidligere vi har hatt (Rose & Bernard, Desmond & Penny). Trodde etter tittelen å dømme at det kanskje skulle skje i denne episoden, men her var det tydeligvis bare på episodetittelen at den speilet sesong 1 episode 6 (House of the Rising Sun), for det var lite Sun og Jin her.

 

Spennende å se hva Kate kommer til å gjøre nå også. Sayid og Claire er jo tydelig oppslukt a mørket, og det virker som de andre others-overlevende også velger å følge Locke. Kate derimot er nok ikke så overbevist, men det gjenstår jo å se hva som skjer når Locke kanskje leder henne rett tilbake til Sawyer.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Ben er en luring. Han vet nok hva han gjør. For øvrig kunne Sayid nok ha drept ham om han ville, men han fulgte jo ikke etter ham engang. Vi har nok ikke sett det siste til noen av dem. ;) Litt synd Jack ikke ble drept. Det hadde vært en meget interessant vri, pluss vi hadde sluppet å se mer til ham. Jeg tåler ikke fyren... :)

Lenke til kommentar

Ben er en luring. Han vet nok hva han gjør. For øvrig kunne Sayid nok ha drept ham om han ville, men han fulgte jo ikke etter ham engang. Vi har nok ikke sett det siste til noen av dem. ;) Litt synd Jack ikke ble drept. Det hadde vært en meget interessant vri, pluss vi hadde sluppet å se mer til ham. Jeg tåler ikke fyren... :)

 

Ja, jeg håper virkelig Ben tar seg opp!

 

Han har vært rimelig tufs i sesong 5&6. Han har liksom vært så overrasket og uvitende om alt som har skjedd.

 

I sesong 3&4 er han boss, og har full kontroll! Håper han viser seg å være en viktig brikke :thumbup:

Lenke til kommentar

Apropos Jin, ett av de virkelig store etterlengtede møtene som serien bygger opp til er jo den scenen hvor Jin og Sun endelig møtes igjen, etter å ha vært fra hverandre i 3 år, hvor hun store deler av tiden trodde han var død. Det kommer etter alt å dømme til å bli en rørende og flott scene i klasse med mange av de tidligere vi har hatt

 

Jeg gruer meg allerede. Sun er muligens seriens aller kjipeste karakter og det siste denne sesongen trenger er enda en tårevåt re-union. Gi meg Richard-sentric nå!

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som ser at det er Jacob som ligger foran MIB? For meg, så virker det som om Jacob har hatt en plan helt siden han besøkte Hugo i LA.

 

Han visste at han skulle dø, og derfor trengte han Hugo. Han kunne forhindret Ben i å drepe han, men det virket som om han ville at Ben skulle stikke han ned.

 

Han ber Hugo ta med Sayid til tempelet slik at han kan bli reddet der, men Dogen sier at Sayid "was beyond saving". Noe som sier meg at Jacob visste at Sayid ville tjene MIB sine formål.

 

Han visste at folket på tempelet skulle bli drept av MIB, så han fikk Hugo og Jack vekk derifra. Han brydde seg ikke om resten, noe som sier meg at de ikke var så viktige lenger.

 

MIB tror han har overtaket siden Jacob er død, men han vet ikke at Hurley driver Jacob sine formål.

 

De neste episodene blir nok herlige siden det blir en Ben centric, Sawyer centric og Richard centric. Blir nok en del svar på disse episodene og mer fremgang. Vi er blitt kvitt de kjedeligste centricene(klovnene Kate og Jack), så de neste episodene regner jeg med blir fantastiske.

 

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

 

De neste episodene blir nok herlige siden det blir en Ben centric, Sawyer centric og Richard centric. Blir nok en del svar på disse episodene og mer fremgang. Vi er blitt kvitt de kjedeligste centricene(klovnene Kate og Jack), så de neste episodene regner jeg med blir fantastiske.

 

 

...og takk for at du spoiler jæv** klovn!!!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

 

De neste episodene blir nok herlige siden det blir en Ben centric, Sawyer centric og Richard centric. Blir nok en del svar på disse episodene og mer fremgang. Vi er blitt kvitt de kjedeligste centricene(klovnene Kate og Jack), så de neste episodene regner jeg med blir fantastiske.

 

 

...og takk for at du spoiler jæv** klovn!!!

Det sier jo seg selv at det kommer disse centricene, da, you chickfuck.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Ifølge skaperne av serien kommer de ikke til å svare på spørsmålene reist: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/03/01/AR2010030103497.html?hpid=news-col-blog

 

Med andre ord har jeg hatt rett hele tiden når jeg har sagt at de bare finner opp ting underveis. De har altså kastet bort tiden til flere seere, og gi en illusjon av at det er mening bak hver minste ting. Det er det altså ikke.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke en mening med hver minste lille detalj, det er tross alt mennesker som gjør handlingene, hvertfall mange av dem. Det betyr ikke at serien er dårlig for det, og for min del trenger jeg ikke svar på alt, syns det er en utrolig bra serie uansett!!!

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke en mening med hver minste lille detalj, det er tross alt mennesker som gjør handlingene, hvertfall mange av dem. Det betyr ikke at serien er dårlig for det, og for min del trenger jeg ikke svar på alt, syns det er en utrolig bra serie uansett!!!

 

Nei det syns du ikke.

Serien er ikke bra uansett.

Det er ikke bare snakk om smådetaljer, men garantert de aller fleste av dem.

Lenke til kommentar
Snip the bullshit

Synd for deg at du kaster bort tiden på Lost. Slutt å se du så slipper vi høre på den patetiske sytingen. Og ikke kom dinglende med at dette er diskusjon.no og at alle kan ha sine egne meninger. Sier ikke noe om det, sier bare at dine meninger er patetiske....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...