Gå til innhold

Jeg får snart tinitus, vil ha stillegående PC!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lut lei av en heseblesende gammal hest av en maskin, og ørene mine ønsker seg en stillegående PC.

Dessverre for dem henger de på en kar som ikke har greie på hva som kan tjene til dette formålet, og jeg ber derfor om hjelp.

Er klar for å bytte ut kabinett, vifter og modde med eventuelle duppeditter som kan gjøre den enda roligere.

Jeg takker deg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men går viftene dine for fullt hele tiden? Og litt info om maskin, vifter osv kunne vært nyttig (for dem som kan tingene)?

Ellers er det jo vannkjøling. ikke nødvendighvis stille, men kanskje bedre enn vifter? Jeg har ikke vannkjøling da, så jeg kan ikke snakke av erfaring.

Aller stillest er vel å ikke bruke noe som helst av vifter eller vannkjøling, kun sånne termiske rør-greier (beklager, husker ikke navnet i farta) og kjøleribber. Må si at jeg ikke vet ikke om noen som har kun det da, det var kun en tanke som dukket opp i farta. Det må jo være mulig? (Om man ikke overklokker osv?).

Det finnes også kasser med lyd-demping. Et er

. (Spol til 3:30 for en lydtest). Nå vet jeg ikke hva slags kabinett du vil ha (midi/maxi/mini) tower eller noe annet, kun som et eksempel selvsagt. Endret av Z_for_Zero
Lenke til kommentar

Takker og bukker for svar, her er det jeg kunne finne av informasjon om maskinen.

---------------

1 x CORSAIR Powersupply 520W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-520HXEU)

1 x XFX GeForce GTS 250

1 x XFX GeForce 9600 GT

1 x SAMSUNG SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM (HD501LJ)

1 x WESTERN DIGITAL Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM (WD1500ADFD) (brumle, brumle)

1 x INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte (BX80562Q6600)

HK: Gigabyte S-series P35-DS4

Kabinettet er av typen chieftech maxitower (mener jeg det heter, er 5 brønner i det).

---------------

Tusen takk!

Kjører fire skjermer på den, så kjører som oftest en rekke programmer og veksler mellom dem. Tyngste er vel Photoshop, ja, og så har jeg alltid oppe en drøss med nettlesere og tabs i alle og enhver, hehe.

Endret av Kealle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...