Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

LED bruker sinnsvakt mye mindre strøm enn de gamle displayene. Litt avhengig av hva slags system de er bygd over så vil en LED skjerm kunne gjenngi f.eks svartnivå på en mye bedre måte enn de gamle displayene. Det er muligens flere artige ting og med LED men det var de jeg har bitt meg merke i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg for å ikke gå for denne laptopen.

Etter å ha tatt en sammenligning av Acer Aspire TimelineX 5820TG og PB sin, så har jeg funnet ut forskjellene på disse to.

Det er:

- Pris 500 kr.

- Webcamera (Acer 1,3mp - PB VGA)

- Lydkort (Acer Dolby Home Theater v3 - PB Integrert lydkort.)

- Skjermtype (Acer LED - PB WXGA)

- Tilkoplingsmuligheter (Acer HDMI og VGA - PB kun HDMI, dvs ingen ekstern skjermtilkopling)

- Bluetooth (Acer Ja - PB Nei)

- Vekt og størrelse der Acer sin er mindre

 

Du skriver at det bare er 500 i forskjell på pris, men den koster jo 7500, så differansen er vel nærmere 1500 ? Og da er vi over i en priskategori hvor det sikkert finnes plenty av andre pc-er med tilsvarende spesifikasjoner!

Lenke til kommentar

Acer er vel heller ikke merket om du ønsker lydløse maskinen. Det finnes vel tråder hvor nettopp lyd (og varme) på Timeline-maskinene var tema. Jeg har hatt både Timeline og PB som alternativer, men dropper dem p.g.a støy, da jeg er en av de vanskelige som er veldig ømfintlig for det og varme.

 

Derimot var det et spørsmål tidligere her i tråden om forskjellen på i3 og i5.. Det lurer jeg også på, da jeg har "dumpet" en del alternativer med i3, fordi jeg bare antar at det er dårligere. Er det egentlig det? Skal ikke langt tilbake i tid på forumet her før i3 blir betraktet som nytt..

 

Tror nok jeg venter på at Asus X77 kommer inn igjen, med mindre det dukker opp noen andre bra alternativer i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å ikke gå for denne laptopen.

Etter å ha tatt en sammenligning av Acer Aspire TimelineX 5820TG og PB sin, så har jeg funnet ut forskjellene på disse to.

Det er:

- Pris 500 kr.

- Webcamera (Acer 1,3mp - PB VGA)

- Lydkort (Acer Dolby Home Theater v3 - PB Integrert lydkort.)

- Skjermtype (Acer LED - PB WXGA)

- Tilkoplingsmuligheter (Acer HDMI og VGA - PB kun HDMI, dvs ingen ekstern skjermtilkopling)

- Bluetooth (Acer Ja - PB Nei)

- Vekt og størrelse der Acer sin er mindre

 

Du skriver at det bare er 500 i forskjell på pris, men den koster jo 7500, så differansen er vel nærmere 1500 ? Og da er vi over i en priskategori hvor det sikkert finnes plenty av andre pc-er med tilsvarende spesifikasjoner!

 

Beklager, så det ikke før nå.

Du har helt rett, det finnes sikkert flere alternativer da.

Lenke til kommentar

Det er bluetooth på packarden også

 

Nei, det er ikke det på min ihvertfall.. Du snakker om tj75-724?

 

Acer er vel heller ikke merket om du ønsker lydløse maskinen. Det finnes vel tråder hvor nettopp lyd (og varme) på Timeline-maskinene var tema. Jeg har hatt både Timeline og PB som alternativer, men dropper dem p.g.a støy, da jeg er en av de vanskelige som er veldig ømfintlig for det og varme.

 

Derimot var det et spørsmål tidligere her i tråden om forskjellen på i3 og i5.. Det lurer jeg også på, da jeg har "dumpet" en del alternativer med i3, fordi jeg bare antar at det er dårligere. Er det egentlig det? Skal ikke langt tilbake i tid på forumet her før i3 blir betraktet som nytt..

 

Tror nok jeg venter på at Asus X77 kommer inn igjen, med mindre det dukker opp noen andre bra alternativer i mellomtiden.

 

Jeg har og bare unngått de med i3, for jeg har tenkt at i5 er myye bedre! Men hva er egentlig forskjellen? Er det noen som vet det?

Lenke til kommentar

i5 er jo en bedre cpu enn i3, Det er dog ikke all verdens forskjell mellom de modellene som er nærmest hverandre i serien.

 

Jeg orker ikke å leite frem hvilke versjoner det var snakk om så jeg generaliserer litt. :dribble:

 

Hvis du tenker på ren spillytelse så vil det antagelig være snakk om marginale forskjeller mellom i5 430m og i3 som sitter i den Toshiban.

Tomshardware har testet dette ganske grundig og konkludert ganske bastant med at en i3 funker veldig godt som cpu i ett normalt gaming oppsett.

 

Hvis man tar for seg de råeste skjermkortene så stiller situasjonen seg annerledes, der er man avhengig av mer pulver.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

i5 er jo en bedre cpu enn i3, Det er dog ikke all verdens forskjell mellom de modellene som er nærmest hverandre i serien.

 

Jeg orker ikke å leite frem hvilke versjoner det var snakk om så jeg generaliserer litt. :dribble:

 

Hvis du tenker på ren spillytelse så vil det antagelig være snakk om marginale forskjeller mellom i5 430m og i3 som sitter i den Toshiban.

Tomshardware har testet dette ganske grundig og konkludert ganske bastant med at en i3 funker veldig godt som cpu i ett normalt gaming oppsett.

 

Hvis man tar for seg de råeste skjermkortene så stiller situasjonen seg annerledes, der er man avhengig av mer pulver.

 

 

Det er nettopp det jeg har fått for meg og, at det er minimale forskjeller, men at i5'en er råere ift tunge applikasjoner. Jeg er glad i å gjøre MYE samtidig på PC'en, så jeg tror jeg har i utgangspunktet mer bruk for en sterk prosessor, fremfor bra skjermkort.. Men så er det det lille elementet med at det ER nice to have et skjermkort som tar DirectX 11. Og såvidt jeg har skjønt, gjør 5650 det, men ikke lavere kort enn det.

 

Men jeg har besluttet å levere pcen min inn i dag. Det er eksakt to uker siden jeg kjøpte. Så da har jeg jo krav på ny pc (mest sannsynlig med pipelyd den og men..). Problemet er jo at Lefdal ikke har den PCen på lager.. Så da blir det lånePC i mellomtiden.

 

Men er det noen her som har levert inn PB til Elkjøp/Lefdal? Hva er tilbakemeldingene og tiltakene?

Lenke til kommentar

Jeg har postet dette her før men kan gjerne gjenta det.

Jeg har om sagt jobbet med hardware i mange år og det er ikke uvanlig at produsenter sender ut produkter de vet kommer til å feile for å enten overholde en lansering eller etter krav fra investorer.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at Packard Bell ikke var klar over at denne modellen hadde denne feilen da de sendte ut de første eksemplarene.

 

Nå har jeg ingen erfaring med Packard Bell men andre aktører ville lansert en bytteordre eller amnesti om du vil, når de føler tiden er rett.

 

Hva Elkjøp/Lefdal velger å gjøre med denne ordren eller amnestiet kan ikke jeg svare for, men en seriøs forhandler vil bruke denne for det den er verdt siden produsenten i slike tilfeller betaler hele gildet. Noen utgifter vil ramme forhandler da selve logistikken rundt ett slikt bytte selvfølgelig koster penger i ren håndtering.

Lenke til kommentar

Jeg har postet dette her før men kan gjerne gjenta det.

Jeg har om sagt jobbet med hardware i mange år og det er ikke uvanlig at produsenter sender ut produkter de vet kommer til å feile for å enten overholde en lansering eller etter krav fra investorer.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at Packard Bell ikke var klar over at denne modellen hadde denne feilen da de sendte ut de første eksemplarene.

 

Nå har jeg ingen erfaring med Packard Bell men andre aktører ville lansert en bytteordre eller amnesti om du vil, når de føler tiden er rett.

 

Hva Elkjøp/Lefdal velger å gjøre med denne ordren eller amnestiet kan ikke jeg svare for, men en seriøs forhandler vil bruke denne for det den er verdt siden produsenten i slike tilfeller betaler hele gildet. Noen utgifter vil ramme forhandler da selve logistikken rundt ett slikt bytte selvfølgelig koster penger i ren håndtering.

 

Jeg har vært i kontakt med Lefdal, og de har en Garanti fra PB om at det er en to ukers frist ift fabrikantfeil. Så det er nok det du snakker om her :) Og det er derfor jeg må levere i dag, i stedet for å vente til 30 dager har gått..

 

Det er bare så surt. Være uten pc eller med lånepc i en stund. Og om det blir ny PC på meg må jeg installere alle små og store programmer, igjen.. Men men, sånn blir det når man skal være gjerrigknark og kranglefant på samme tid :D

 

Prøver å se om det er noen andre PCer det er verdt å bytte til, men finner ingen med de spesifikasjonene.. Ihvertfall ikke som de har inne per d.d.

 

 

Takker for god hjelp!

Lenke til kommentar

Pga den når en viss temperatur som gjør at vifta øker RPM, slik som gjelder for alle laptoper.

Prøvde ut noe.

Hadde bare Word oppe, og jeg syntes vifta bråket for mye etter hva den burde. Så jeg klappet igjen skjermen, slik at den gikk i ventemodus (vifta skrur seg av). Deretter åpnet jeg den opp igjen (etter 2 sekunder), og vifta gikk saktere enn tidligere. Var ikke før etter en stund vifta begynte å gå fortere igjen. (da hadde jeg startet opp Firefox, og åpnet mange faner)

Lenke til kommentar

Pga den når en viss temperatur som gjør at vifta øker RPM, slik som gjelder for alle laptoper.

Prøvde ut noe.

Hadde bare Word oppe, og jeg syntes vifta bråket for mye etter hva den burde. Så jeg klappet igjen skjermen, slik at den gikk i ventemodus (vifta skrur seg av). Deretter åpnet jeg den opp igjen (etter 2 sekunder), og vifta gikk saktere enn tidligere. Var ikke før etter en stund vifta begynte å gå fortere igjen. (da hadde jeg startet opp Firefox, og åpnet mange faner)

 

Javel, da fungerer vifta som den skal. Det tar en liten stund etter at komponentene begynner å jobbe, før temperaturene inni maskina er oppe på et nivå slik at vifta må begynne å jobbe.

 

At du synes vifta støyer for mye, er en egen sak.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som har gjort en "fresh install". Har dere da bare installert Windows 7 på nytt (med å bruke recovery som ligger på harddisk). Eller har dere kjøpt/lastet ned Windows 7 og brukt den?

 

For det frister å bli kvitt alle de tilleggsprogrammene og slikt.

Lenke til kommentar

Du vil vel klare å bli kvitt all crapware dersom du manuellt avinstallerer de. Ellers finnes det jo software som gjør det for deg ... husker ikke navnet på alle, men De-Crapifier var en jeg husker for et år eller to tilbake. Er sikkert oppdatert nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...