vidarkri Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 min er 100% bra, ingen feil! jeg må være ganske heldig... hmm... Neida, maskinen er knallbra den. Det er bare at det er litt moro å sutre over ingenting. Etter at noen med ultralydhørsel oppdaget at denne store elektroniske boksen lagde en lyd så er jo alt feil på den maskinen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 min er 100% bra, ingen feil! jeg må være ganske heldig... hmm... Ja, det er du. Noen ganger så kommer det ikke pipelyder i det hele tatt, og andre ganger så dukker det opp plutselig. Men men, jeg klarer meg min er 100% bra, ingen feil! jeg må være ganske heldig... hmm... Ja, det er du. Noen ganger så kommer det ikke pipelyder i det hele tatt, og andre ganger så dukker det opp plutselig. Men men, jeg klarer meg Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 min er 100% bra, ingen feil! jeg må være ganske heldig... hmm... Neida, maskinen er knallbra den. Det er bare at det er litt moro å sutre over ingenting. Etter at noen med ultralydhørsel oppdaget at denne store elektroniske boksen lagde en lyd så er jo alt feil på den maskinen. haha, ja sikkert Lenke til kommentar
tmolvik Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Om dette er noe man omtrent på ligge seg inntil maskinen og lytte etter er det jo litt dumt at det blir slått såpass opp, men det virker jo nesten ikke slik. Jeg kontaktet NetOnNet for å høre om de hadde fått lignende tilbakemeldinger på TJ-JO-546, men (naturlig nok) fikk jeg bare et kort svar om at de aldri hadde hørt noe. Linket da til denne tråden, men fikk aldri noe ytterligere svar, så for meg tyder vel det på at de vet om det, men selvfølgelig ikke ønsker å ødelegge salg av den grunn. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er absolutt ikke noe man trenger hverken ultrahørsel eller å legge hode på maskinen for å høre, hvertfall ikke i de værste tilfellene. Virker som vidarkri rett og slett tar seg personlig nær av at noen ikke er fornøyd, men jeg vil rett og slett tippe han har hvert heldig med maskinen sin som noen andre her også har hvert og rett og slett ikke har like høy lyd som noen av oss andre. Har nå hatt min andel bærbare oppgjennom tiden og slike ulyder som min lagde er på ingen måte normalt fordi det er en elektrisk maskin. Når det kommer til "det er jo bare å skru den av å gå ut en tur" løsningen hans så må jeg vel strengt tatt få si at jeg ikke kjøpte pcen for å ha muligheten til å skru den av å gå ut... Men når alt kommer til stykket så skal du nok lete lenge etter en pc som gir så mye maskinvare for pengene som denne, så om du klarer deg med USB headsett eller andre former for alternative lydkort så er det ingen tvil om at det er et godt kjøp, og hvem vet, er du heldig får du en som er feilfri...men jeg ville isåfall sett på det som en bonus, og ikke noe som er gitt Endte selv med å levere inn min, men måtte velge tilgode lapp eller ny pc, var ikke interessert i lefdal's monopol-penger så fikk en ny pc som desverre hadde samme feil(lagg+piping), men denne gangen var ikke pipelyden like høy og laggen håper jeg å få fikset ved å bytte ut hdd'en til en ssd disk eller i det minste en raskere sata disk, ettersom det ser ut til å ha hjulpet for noen. Lenke til kommentar
tmolvik Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Med tanke på at jeg sikkert er en av dem som kan irritere meg grønn over diverse lyder, så tror jeg ærlig talt ikke at jeg tar sjansen. Jeg har jo et håp om at den versjonen som er til salgs på NetOnNet nå (JO-546) kan være annerledes, men de er vel bygd opp mye på den samme strukturen, uten at jeg egentlig har peiling på slikt. Bare synd at det ikke er noen som har funnet en fix på problemet.. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Neida, maskinen er knallbra den. Det er bare at det er litt moro å sutre over ingenting. Etter at noen med ultralydhørsel oppdaget at denne store elektroniske boksen lagde en lyd så er jo alt feil på den maskinen. Vet ikke helt hva du vil med dette maset om ultralydhørsel, men som flere har påpekt er lyden tydelig nok for oss med normal hørsel. Du kan jo heller si deg fornøyd med enten å ha nedsatt hørsel eller en pc uten feil. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Laggen som flere nevner de har tror jeg at jeg fant årsaken til på et annet forum. Dette er visst et kjent problem på WD 2.5" harddisker, de parkerer lesehodet og når det så skal hentes data igjen henger alt i ca 1 sekund. De fleste har løst det ved å bytte HDD til et annet merke. Endret 29. april 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
krisasagen Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 pc'n min har sått å forbereda konfigurasjon av windows i ca 1 time nå. er det sånn med alle? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 For å være ærlig så prøver jeg bare og belyse det faktum at så vidt meg bekjent så finnes det ingen lydløse maskiner, jeg har ihvertfall aldri vært borti en maskin som ikke lager lyd, enten i form av viftestøy, det være seg luftsus eller pipelyder, knirk i chassis, bråkete tastatur, klikkende disker m.m. Det virker på meg som om kravet fra enkelte er at ting skal være lydløse, og det kan vel bare oppnås ved å skru av maskinen. Etter min oppfatning så har denne tråden eskalert pga ett bagatellmessig problem hvor en elektrisk komponent lager en liten pipelyd.(Ja,jeg skjønner at det ikke skal være sånn.) Men det er ett faktum at PB har lagd en billig, kjapp maskin til en fantastisk lav pris, og at den skulle vært helt lytefri er jaggu mye å forlange da mange, selv mer eksklusive produsenter sliter med lignende problemer. Jeg har en gravemaskin som starter dagen med å pigge fjell klokka 6 om morran, 200meter unna husveggen min, DET er irriterende det. Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Neida, maskinen er knallbra den. Det er bare at det er litt moro å sutre over ingenting. Etter at noen med ultralydhørsel oppdaget at denne store elektroniske boksen lagde en lyd så er jo alt feil på den maskinen. Vet ikke helt hva du vil med dette maset om ultralydhørsel, men som flere har påpekt er lyden tydelig nok for oss med normal hørsel. Du kan jo heller si deg fornøyd med enten å ha nedsatt hørsel eller en pc uten feil. Jeg har ikke nedsatt hørsel, ingen andre rundt meg hører lyden, og jeg har hatt pcn i mange dager nå. Det kan hende at PB har hørt om feilen, og har funnet ut om hva det var, og gjort om litt hvordan de har lagd pcn. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg forventer ikke en lydløs maskin, jeg heller, men om det er billig eller ei så forventer jeg ingen lyder grunnet feil. Det er nok en feil i komponentene til PB og hvis det er det som har gjort at de skipper maskinene billigere så er det jo noe sleipt, men kanskje greit for de som klarer å overse eller "workarounde" problemene. Det som er en bagatell for noen er ikke en bagatell for andre... Er fortsatt i tvil om jeg skal bruke garantien, men nå har jeg i hvert fall ordnet meg et USB-lydkort som fungerer finfint og kostet rundt 10-15 kr fra DealExtreme Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kan du legge ut nettsiden ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg forventer ikke en lydløs maskin, jeg heller, men om det er billig eller ei så forventer jeg ingen lyder grunnet feil. Det er nok en feil i komponentene til PB og hvis det er det som har gjort at de skipper maskinene billigere så er det jo noe sleipt, men kanskje greit for de som klarer å overse eller "workarounde" problemene. Det som er en bagatell for noen er ikke en bagatell for andre... Er fortsatt i tvil om jeg skal bruke garantien, men nå har jeg i hvert fall ordnet meg et USB-lydkort som fungerer finfint og kostet rundt 10-15 kr fra DealExtreme Jeg er også rimelig overbevist om at det er grunnet lav kvalitet på komponenter på lydkortet, det kan jo også være at en serie med f.eks kondensatorer ikke er helt i henhold til standard. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kan du legge ut nettsiden ? Hvis du mente nettsiden med USB-lydkort, finner du det jeg har kjøpt her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22475 I skrivende stund er prisen $2.23 (ca 13 kr) og frakten er gratis (kan dog ta et par uker innen du får det, sendes fra Hong Kong, men til prisen av en cola er det verdt det) Jeg har også et annet USB-lydkort fra DealExtreme, men det var no skrap, der lyden ikke kan justeres annet enn fra null til ca en milliard decibel. Anbefales ikke Så lenge du aksepterer å høre gjennom headphones, evt. koble til anlegg eller mini-høyttalere så er dette USB-lydkortet en helt grei løsning. Laptop-lyd er uansett ingen vinner, så dette er intet stort tap fra originalt lydkort (og helt pipefritt ). Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Meget bra laptop for de som ikke har flaggermusører. Dette er en av de beste price/performance laptops på markedet. Skal man ha mye krafigere PC så bygger man en desktop PC selv, det er ikke noe vits å ha en kjempekraftig laptop da price/performance faktoren blir for dårlig i forhold til desktop PCs. Lenke til kommentar
Pop-fiske Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC, nokon som har erfaring med den ? Den er vel ein nyare modell ein den tråden linkar til Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC, nokon som har erfaring med den ? Den er vel ein nyare modell ein den tråden linkar til Du kan jo kjøpe en og poste erfaringene dine her. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Ser Lefdal og Elkjøp fører samme pris og får den inn den 10 mai. Men NetOnNet har en versjon av denne til 6999,- og har denne tydeligvis på lager. Er det verdt tusingen ekstra? Ser det er W7 Premium, 2 gb ekstra ram, og noe annet software http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-546NC/126811.3003/ Endret 1. mai 2010 av k_flaathe Lenke til kommentar
tmolvik Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Vurderer den samme, men orker ikkje noe piping, så avventer til noen faktisk har postet erfaringer med den.. Var ikke mye hjelp å få hos NetOnNet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå