Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Jeg fikk denne pcen idag, og det er en ting jeg lurer på. Det gjelder den numerisk tastatur som ikke funker. Er det bare min pcen som er det sånn, eller må jeg aktivere et eller annet ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Første gang jeg starte pcen, så la merke til at det var irrirerende pipelyder. Men etter en 20 min, så har jeg har det gått vekk. Håper det varer..

Nå starter jeg Football Manager 2010 :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det er noen ganger jeg hører sånn pipelyder, men det forstyrer meg ikke ihvertfall. Noen ganger går det vekk, og andre ganger kommer det plutselig.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et lite problem her nå! Justering av skjermens lysstyrke fungerer ikke lengre slik den har gjort. Brukte tastaturets hurtigtast for å stille på lys (FN+pil ned), men dette går ikke lengre.

Prøvde å gå inn på batteriinnstillinger for så å stille opp og ned der, men ingen respons der heller.

Noen andre som har dette, eventuelt noe svar på hvorfor d kan være sånn?

Takkitakk

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Ahh, nå legger jeg mer og mer merke til den fordømte pipelyden. Det varier fra bare litt pipelyd til litt enda mer. Når jeg har tven på osv, så legger jeg ikke merke til pipylyden, men når jeg er helt aleine uten tv osv så legger jeg merke til det.

Jeg har lest at mange har prøvd avanserte greier (ifølge meg er det avanseerte :), og klart å minske pipelyden ?

Lenke til kommentar

Ahh, nå legger jeg mer og mer merke til den fordømte pipelyden. Det varier fra bare litt pipelyd til litt enda mer. Når jeg har tven på osv, så legger jeg ikke merke til pipylyden, men når jeg er helt aleine uten tv osv så legger jeg merke til det.

Jeg har lest at mange har prøvd avanserte greier (ifølge meg er det avanseerte :), og klart å minske pipelyden ?

De har prøvd en masse greier, men ingen har vel hatt noe suksess i å fjerne lyden totalt.

Bortsett fra å deaktivere lydkortet da. Etter det jeg husker så var visst det en bra greie.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg følgende "løsning":

Har laget et script i AutoHotkey (www.autohotkey.com) som ser slik ut:

; Enable/disable Realtek soundcard
#NoEnv
#NoTrayIcon

RegRead, SoundCardVar, HKEY_LOCAL_MACHINE, SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Enum\HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0272&SUBSYS_1025033D&REV_1000\4&150CE205&0&0001, CSConfigFlags

if SoundCardVar = 1
   RunWait, %comspec% /c ""%A_ScriptDir%\devcon.exe" "enable" "@HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC*"", , Hide
else
   RunWait, %comspec% /c ""%A_ScriptDir%\devcon.exe" "disable" "@HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC*"", , Hide

Dette har jeg kompilert, dvs. laget en fil som heter Lydkortfix.exe som jeg har knyttet til P-knappen over tastaturet. I samme mappe som Lydkortfix.exe ligger devcon.exe som jeg har beskrevet i en tidligere post hvordan man får tak i (devcon kan aktivere/deaktivere hardware-enheter via kommandolinjen).

Kort beskrivelse av scriptet: Det leser en registeroppføring som viser om Realtek-lydkortet er aktivert eller ikke. Dersom lydkortet er aktivert, vil scriptet deaktivere det, dersom det er deaktivert, vil scriptet aktivere det. Om man kjører UAC, så må man bekrefte kjøring av scriptet, da jeg ikke har giddet å finne noen måte å unngå dette på, ser ikke på det som noe problem.

Scriptet avhenger av at lydkortet har en ID som ser ut som over, dvs. den biten som begynner med FUNC_01&VEN_10EC, jeg vet ca 0 om sånt, men regner med at det er det samme for andre med samme maskin, ellers finner man dette i enhetsbehandling.

Det kan høres ut som en kronglete løsning når man heller kan bytte inn maskinen, men som det har blitt gjentatt flere ganger, så er det en bra maskin med unntak av denne feilen, så i stedet for å lete etter tilsvarende ytelse/pris, så prøver i hvert fall jeg å gå for en workaround som dette... enn så lenge.

ps: om noen vil ha kompilert lydkortfix.exe og devcon.exe, så PM meg med mail-adresse. Jeg tar selvsagt ikke noe ansvar for bruken ;)

Endret av TucknDar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...