bujk Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Bestillte akkurat PB TJ75-JO-582NC fra Netonnet, da de hadde den inne. Ser ut til å være samme som TJ75-724, så blir spennende og se om jeg opplever de samme problemene Er uansett mye for pengene, så kanskje jeg overlever pipelyden om den skulle være der Vurderer samme maskin, ser i overskriften at det står 15´6" skjerm, mens under teknisk spesifoaksojn står det 16" skjerm. Hva er riktig? Lenke til kommentar
Mr-tard Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg kjører pre innstalert har bare lag spikes av og til i dragon age. Men jeg vil gjette på at dette er grunnet at det ikke er en veldig kraftig bærbar. Bare tull, har forsøkt spill fra 2002, samt flash-spill, samme greia der også. Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Vurderer samme maskin, ser i overskriften at det står 15´6" skjerm, mens under teknisk spesifoaksojn står det 16" skjerm. Hva er riktig? Nå har ikke jeg fått maskinen, men under tekniske spesifikasjoner står det tydeligvis 1,6", så regner med at det har fallt ut et femtall Lenke til kommentar
Hommi Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har nå installert en clean Windows 7 Home premium som jeg lastet ned. To ting jeg har lagt merke til etter jeg gjorde det er at den vanlige cd-keyen ikke fungerer. Hva er dette for noe tull? Det står at jeg må aktivere den innen 27 dager. Har prøvd med samme key, men har sålangt ikke virket. Tror jeg skal ringe inn til elkjøp for å høre med de. Er dette lurt eller? Håper at jeg slipper å gå tilbake til packard bell instillingene og all bloatwaren som følger med . En annen sak er at jeg har fått mye dårligere score på windows sin "score test" av maskinens komponenter. Før hadde jeg 5,9 på to ting ting, mens 6,7 på GPU,CPU og en annen ting (tror vertfall det var noe slikt). Mens nå varierer tallene noe ekstremt. Det laveste er 4,5 og høyest er 6,7. Grafikken har også tatt steget ned noe som er merkeligt med tanke på at jeg fikk over 900 bedre score på d3mark testen etter jeg klokket skjermkortet litt (takk til Sinch:)). Men hvorfor er det slik? Hvilke program mangler jeg for at utseende på skriverbordet skal bli bedre? Her er et bilde av scoren Men alt i alt er jeg kjempe fornøyd med maskinen. 6000 for denne er latterlig billig Håper noen av dere smartinger kan svare meg på noen av spørsmåla Lenke til kommentar
Harbo Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) TJ75-724, 4GB RAM etc: Har brukt denne maskinen i studio nå i to dager til avspilling av realtime software-synther og noen effekter, "live" (altså dokumetert, innspilt). Ingen hikke i det hele tatt. Stoler foreløpig mer på min TJ75 enn min litt eldre MacBookPro som små-hikker ved samme belastning. Har hatt sessions på opptil 130 eller så min: ingen drop-outs eller ulyder whatsoever. Ikke mye gaming underveis da, men en runde med hl2 i en pause går bra ... win7ultimate til formatert disk, drivere fra PB (har jeg blitt fortalt fra min tech-kompis). Funker prikkfritt. Er dere mange som har returnert denne, eller håper dere, som min kompis, på en driver- eller bios-fix? Denne går muligens rett tilbake hvis ingen fix innen en mnd. Hadde jo vært flott å kunne sitte på kafé med denne uten at folk snur seg og holder seg for ørene.. Såpass piper det faktisk fra min.. Når jeg tenker meg om hadde jeg samme propblemet med en gammel Toshiba. Og en litt nyere Lenovo. Men ikke i *nærheten* av så hjerteskjerende piping... Den gang skyldtes det nettverk. Hvis vi kan treffes på en kafe i Oslo feks kan vi jo sammenligne ulyder? Harbo edit: Jeg drar da sjølsagt ikke med meg lydkort på kafé. Jeg snakker om interne lydkort og høyttalere. Jeg har også tydeligvis fått et særs et høylytt eksemplar, dette er krise. -- Harbo Endret 5. april 2010 av Harbo Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 http://www.computing.net/answers/hardware/freezing-and-high-pitched-noise/62938.html Ram relatert? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Jeg vet ihvertfall hva som gjør at laptoppen min whiner. Google chrome... Det er bare høyfrekvent lyd når det programmet er oppe. Andre som har samme problem. http://www.google.no/search?source=ig&hl=no&rlz=1G1GGLQ_NONO339&q=google+chrome+high+pitch&meta=lr%3D&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Ok lasta ned opera. Funka først, ingen ulyd. Men så begynte det der å wtf? Browser relatert er det ihvertfall for meg ser det ut som. Ikke noe whine i internet explorer. Konspirasjon? Endret 5. april 2010 av Lange Lenke til kommentar
Harbo Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Noen som har åpnet denne og sett hvordan det står til innvendig? Er det mange *for* lange signalkabler, krøllede og rotete? *ATA* eller *strøm*? Hadde dette vært en forsterker eller en signalkjede i studio hadde jeg skyldt på manglende jording. Har vært med på mye lignende støy, dette utenfor en "pc/mac". men fremdeles med mac'en som støykilde. Dårlig skjerming -- og spesielt dårlig jording av komponenter -- er ofte grunnen til slik støy. Dette burde være enkel feilsøking for dere som roter med slikt. Jeg undervurderer sikkert gutta og jentene her, men hva med et godt gammeldags multimeter? H. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Kan noen andre se om lyden forsvinner/minker uten noen programmer oppe (spesielt da internett browsere)? Lenke til kommentar
Harbo Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Ok, her slår ingeniør-biten av Harbo inn. OG ALT jeg sier er utifra at jeg ikke har maskinen foran meg, som sagt har jeg heldigvis en tech-guy som tar seg av dette. MEN: Støyen vi snakker om er unødvendig, og grunnet dårlig design. Det dere opplever av støy fra forskjellige programmer er på grunn av forskjellig ressursbruk fra forskjellige programmer/prosesser. Støyproblemet er der fremdeles. Kjør strømsparing eller ikke, boost ytelse på cpu eller ikke, koble ut (hvis dere klarer) GPU: klokk ned eller opp (dette har mest sannsynlig mer effekt enn noe annet): Problemet er der frendeles. Dette *må* være et fysisk design-problem. Noen har ikke gjort jobben sin med å spesifisere riktige lengder kabler på rett plass; man har presset inn komponenter som krever mer strøm (GPU og tildels CPU); kjøleløsning er adoptert fra tidligere designs og er dårlig implementert. Asus/pb kan ha driti på draget og kjøpt en dårlig batch med lydkort og/eller kabler. Jeg kan ikke skjønne at dette kan bli løst ved en oppdatering som ikke forringer lyden vi får fra de interne høyttalerne. Jeg har som sagt ikke maskinen foran meg, men jeg kan ikke skjønne annet enn at den innigranskauen gjennomtrengende pipinga må skyldes dårlig skjerming/jording. Dette utifra tidligere erfaringer med tilsvarende maskiner. Jeg har blitt kvitt eksakt lignende problem tidligere ved skikkelig jording og skjerming. Så la oss alle skrive brev til PB og klage om dette. H. edit: en leif Endret 5. april 2010 av Harbo Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har noen prøvd med eksternt lydkort? Opplevde dere de samme problemene da? Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har noen prøvd med eksternt lydkort? Opplevde dere de samme problemene da? Har ikke prøvd, men tipper (99% sikker) at det da ikke er noe pipelydproblem. Som sagt flere steder i tråden, så vil det å deaktivere lydkortet føre til at pipelyd forsvinner, så at lydkortet er den skyldige her er det liten tvil om. Jeg har faktisk bestilt to små USB-lydkort fra dealextreme til den nette sum av ca 25 kroner til sammen. De byr neppe på kjempelyd gjennom Koss Portapro'ene mine, men med mindre de har en ulyd selv, så vil jeg i hvert fall slippe pipelyd. Tar noen uker før jeg får disse men jeg skal rapportere erfaringer til den tid. Har i likhet med Harbo en mistanke om at det neppe hjelper med BIOS/driver-oppdatering, selv om jeg håper på dette fortsatt. Men synes det er kjedelig å levere inn maskinen når jeg sikkert vil måtte vente flere uker på å motta en annen, som sikkert har samme problem. Ideelt sett vil klaging til PB/Elkjøp føre til at sistnevnte tar maskinen inn på service og skifter lydkortet (OG TESTER DET!!). Har blitt glad i maskinen ellers, så kjipt å måtte gå gjennom alle innstalleringene igjen.... derfor tror jeg jeg skal klare å i verste fall måtte venne meg til å bruke P-knappen for aktivering/deaktivering samt USB-lydkort og headset. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har nå installert en clean Windows 7 Home premium som jeg lastet ned. To ting jeg har lagt merke til etter jeg gjorde det er at den vanlige cd-keyen ikke fungerer. Hva er dette for noe tull? Det står at jeg må aktivere den innen 27 dager. Har prøvd med samme key, men har sålangt ikke virket. Tror jeg skal ringe inn til elkjøp for å høre med de. Er dette lurt eller? Håper at jeg slipper å gå tilbake til packard bell instillingene og all bloatwaren som følger med . Jeg måtte ringe Microsoft (automatisk registreringsprosess). Tok vel noen minutter og en del tastetrykk, men når jeg var ferdig var W7 registrert. Du må nok gjøre det samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Skjønner ikke hvorfor dere ikke bytter pcen til en annen, når noen av pcene ikke har pipelyd Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ganske enkelt fordi det virker som så mange maskiner har problemet at jeg ikke gidder å vente flere uker på en erstatning som med høy sannsynlighet har samme problem. Utelukker ikke at det blir bytte, men enn så lenge venter jeg. har fortsatt halvannen uke igjen av 30-dagers returretten til Elkjøp Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da har pipelyden slått til for fullt hos meg og...vipper mot å levere inn min selv...ingenting hjelper mot freeze laggen og nå pipinga i tillegg...huff trist at en så god maskin skal ha så mangle problemer Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Selv har jeg ingen andre problemer enn at det piper litt når jeg bruker google chrome. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da har pipelyden slått til for fullt hos meg og...vipper mot å levere inn min selv...ingenting hjelper mot freeze laggen og nå pipinga i tillegg...huff trist at en så god maskin skal ha så mangle problemer Synd. Jeg får pcen om ca. 1 uke, og jeg håper at jeg ikkem å levere den tilbake.. Håper ikke pipelyden forstyrer meg... Fryser pcen også nå ? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Blitt rapportert flere ganger i tråden at den kan fryse ved spilling. Lenke til kommentar
Mr-tard Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Da har pipelyden slått til for fullt hos meg og...vipper mot å levere inn min selv...ingenting hjelper mot freeze laggen og nå pipinga i tillegg...huff trist at en så god maskin skal ha så mangle problemer Synd. Jeg får pcen om ca. 1 uke, og jeg håper at jeg ikkem å levere den tilbake.. Håper ikke pipelyden forstyrer meg... Fryser pcen også nå ? Ja PC`en fryser 1-2 sekunder når man spiller. Jeg har forøvrig ingen pipelyd, men jeg regner med både "freeze laggen" og pipelydproblemet vil ordne seg i form av nye driver eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå