kulo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Har TJ'en også en "liggende" Enter-knapp i numpaden? I så fall er det ganske sannsynlig det samme som LJ. Men uansett, godt å høre at det ikke byr på ekstrem forargelse, alt under det blir tilvenning Ja, den har liggende Enter-tast. Du ser noen bilder her: http://www.gateway.com/programs/nvseries/ Edit: Linken viser ikke norsk tastatur, men Enter-tast ligger på samme sted. Endret 19. mars 2010 av kulo Lenke til kommentar
kulo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Og, jeg tenkte kanskje å laste ned noen nye drivere fra http://support.packardbell.com/no/item/index.php?i=platform_sjv50_cp&t=2007 , men der er det vel ingen nye drivere tilgjengelig ser det ut for? Alle har 04-02-2010 som dato. Synes det var noen som skrev her inne at det nylig hadde kommet en ny driver til f.eks lydkort. Jeg klarer forøvrig heller ikke å skrive skrive inn serienummer eller delenummer heller, inne på packardbell.no siden, men det spiller vel ingen rolle i forhold til oppdatering på drivere? Jeg skriver inn de tallene/bokstavene på den lille hvite lappen under maskinen, men det hjelper tydeligvis lite. Håper noen kan svare meg på spørsmålene, på forhånden takk Hvis du leser gjennom tråden ligger det noen linker der. Sjekk post 277 fra Mompen. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Maskinen min står og kjører recovery nå, så får vi se hva som skjer Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Er det så at alle som har kontaktet support har fått beskjed om å levere inn maskinen igjen? Ingen indikasjon på at oppdateringer kan rette problemet med piping? Antar at muligheten for å få en ny maskin med samme problem er forholdsvis stort, så det er egentlig hovedgrunnen til at det ikke frister stort å bytte... da må jeg vel atter på jakt etter en helt ny maskin Lenke til kommentar
headspinn Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har mottatt pc'n i dag. Ingen problemer med piping her. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg ser på laptop'en min nå at dekselet ved venstre høyttaler begynner å gjeipe litt. Lenke til kommentar
stue Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg ser på laptop'en min nå at dekselet ved venstre høyttaler begynner å gjeipe litt. Mitt også. Når jeg trykker ned øverst til venstre over høytaleren, så hører jeg en klikkelyd. Så er ikke helt fast der. Lenke til kommentar
Stan2010 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Dette problemet startet først etter 3 dagers bruk på min maskin. (Pipingen, altså) Endret 19. mars 2010 av Stan2010 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Vel, da skal jeg ikke kjøpe det. Litt synd, fordi det jeg har hørt og lest at laptopen ser velig bra ut... Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hva skjer med at den må lage en høy pipelyd når jeg kobler strømmen av og på?! Går det an å skru av denne funksjonen? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har aldri hørt så mye klaging i en tråd. Håper det er dere det er noe galt med og ikke pcn. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Maskinen min står og kjører recovery nå, så får vi se hva som skjer Uff, utrolig synd at det skal være så mye gæli med maskinen Jeg har ring support, og de foreslår innsending. Noen som har prøvd å lagt inn Xp, Ultimate etc som ikke har piping? Lenke til kommentar
kulo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er vel feil å si at det er så mye "gæli" med maskinen. Det er det jo ikke, men for de som har pipelyd er jo det nok for å bli misfornøyd. Dukker pipelyden opp her også blir jeg også misfornøyd. Det virker jo merkelig at lyden kommer etter noen dager. Det som er vanlig etter noen dagers bruk er jo at man har oppdatert diverse drivere. Kan det være noe der? Mompen - du har jo prøvd det meste, men ender opp med retur? Skulle du prøve en ny maskin av samme type? Det er vel ikke noe annet som er feil en problemet med lyden for enkelte? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har aldri hørt så mye klaging i en tråd. Håper det er dere det er noe galt med og ikke pcn. Jeg har ikke kjøpt laptopen. MEN synes du det er rart at folk klage når laptopen lager pipelyder ? Det er vel det det handler mest om. Etter det jeg har lest så er Packard Bell EasyNote TJ75-724 en meget god pc, MEN den lager unødvendige pipelyder. OG det er jo ikke bare en som har lagt merke til det, det er flere. Så det er noe galt med laptopen.. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg ville levert den tilbake med en gang hadde den en konstant pipelyd. Men er vant med at folk klager på ting som jeg selv ikke har noe problemer med. Selv har jeg PCn på rommet, får ikke skjekka om den piper før om 7 dager. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det er vel feil å si at det er så mye "gæli" med maskinen. Det er det jo ikke, men for de som har pipelyd er jo det nok for å bli misfornøyd. Dukker pipelyden opp her også blir jeg også misfornøyd. Det virker jo merkelig at lyden kommer etter noen dager. Det som er vanlig etter noen dagers bruk er jo at man har oppdatert diverse drivere. Kan det være noe der? Mompen - du har jo prøvd det meste, men ender opp med retur? Skulle du prøve en ny maskin av samme type? Det er vel ikke noe annet som er feil en problemet med lyden for enkelte? Jeg har testet: Drivere, Realtek nesten alt fra versjon 2.44 helt ned til ca 2.00 Avinstallert og latt Windows finne lyddriver selv Byttet mellom 3 forskjellige standard ladere. Byttet til litt ordentlig Kensington multifunksjonslader Kjørt med batteri, uten batteri Dempet lyd, mikrofon, inn\ut, det som er, deaktivert, aktivert diverse lydtjenester Reinstallert maskin Oppdatert skjermkort, chipset Testet med en tilsvarende maskin, tatt ny og installert Så jeg har vel prøvd det meste I dag fikk jeg fatt i en Acer 5738zg med samme antall gb ram, harddisk, og skjermkort! Med dog med en Intel T4400 cpu (2ghz?) Kjørte gjennom 3dmark 06 på den (samme som jeg la inn på min) og scorene ble slik 6889 poeng på Acer 5738zg 7242 poeng på Packard Bell ENTJ74JO725 Den ligger noe lavere i pris, men også utrolig bra score til å være en så billig maskin. Disse har blitt solgt helt ned i 5000kr såvidt jeg vet. Så nå vurderer jeg enten å vente på noe nytt som kommer, eller å kjøpe 5738zg.. Endret 19. mars 2010 av Mompen Lenke til kommentar
kulo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Spilte akkurat en runde med Napoleon total war online. Det er krevende grafikkmessig, men denne pcen håndterte det lett. Får håpe jeg slipper unna pipelydproblemet, for denne pcen er bra for å koste kun 6000. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hadde pipelyden iblandt, men aldri konstant. Formaterte og la inn engelsk w7 Pro og har ikke hørt noe mer til lyden, derimot sliter jeg endel med "freeze lagg" i wow, mistenker at det har noe med turbofunksjonen eller hdd'en å gjøre. Hvor lenge skjermen fryser kan variere fra et sekund til flere sekunder, hver gang det skjer så lyser den lampa som er helt til venstre, tror det er hdd lampa? den som vanligvis blinker ganske konstant med jevne mellomrom. Når laggen kommer går den altså fra å blinke iblandt til å lyse konstant helt til freezen gir seg. Noen som har noen ide om hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Spilte akkurat en runde med Napoleon total war online. Det er krevende grafikkmessig, men denne pcen håndterte det lett. Får håpe jeg slipper unna pipelydproblemet, for denne pcen er bra for å koste kun 6000. Hvilke settings spilte du på? Og målte du FPS? Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) spillte på fullt med godt over 30 fps hvertfall, husker ikke nøyaktig, akkurat nå spiller jeg på medium med 42fps i dala, kan nok glatt sette den opp til fullt igjen uten at det er noe problem. Har også prøvd å sette den helt ned, og kjørt i open gl uten at det har hjulpet i det hele tatt. Så tror ikke problemet ligger i GPU ytelse, er nok driver problem eller noe med disk/cpu Endret 20. mars 2010 av Dkdaffy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå