Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyden jeg også, men merker ingenting i normale situasjoner. Skal ta med pc`en på lesesalen og sjekke om jeg kan høre noe der. Sånn det er nå så hører jeg ingenting med mindre jeg tar øret nedtil høytaleren.

Den samme lyden hører jeg faktisk i i earbuds`ene når jeg av og til bruker dem på pc`en, vel å merke bare når jeg ikke spiller av noe annen lyd. Tviler på at jeg kommer til å levere den inn dersom det ikke plager meg i et stille miljø.

Når det er sagt så er jeg storfornøyd med alt annet, positivt overrasket over packard bell :)

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg også startet opp med samme høyfrekvente lyd, og må si at den gjør meg galen allerede etter bare noen minutter foran denne pc,en. Den er ikke kostant med avtar for så og bli veldig skarp, detter er ikke noe pisspreik når en lener seg tilbake og vifta stopper så blir en veldig oppmerksom på denne lyden og synes det er mest sentrert fra venstre side. Jo den er der hele tiden men pullserer og litt bevegelse så kan du nesten glemme den. Men samtidig ikke ungå og høre den hvis en hører etter, dette er en type høyfrekvent som ganske sikkert vil være forskjellig for folk flest oppfatelse. Men selv med vifta og tastte trykk så yler det med høyfrekvent lyd som ikke blir vekke når en sitter i et stille rom nå på kvelden.

Desuten vifta mi går 99% av tiden når jeg har kun oppe 3 stk.faner i explorer og skriver dette innlegget. Har hat vanlig installasjon med alt som fulgte med. Fantastisk at en ikke kan velge oppstart installasjon selv når en faktisk må forsette helt frem for å kune få laget disse backup'ene av pr-installert programmer.

Dettte var mine første 30min foran denne laptoppen. PS ser at vifta er veldig avhenig avluft inn ved venstre kne hvis en har den i fanget.

PS! det var da et veldig mange forskjellige PB laptopper på elkjop til samme pris nesten.

Griffin

Lenke til kommentar

Har testet med ny Kensington lader, men det hjalp ikke. Har tilogmed tatt en sprett ny pc fra lageret, bootet opp den.. Samme pipinga kommer snikende etterhvert! :(

Pc`en min står nå på igjen på jobb, blir antakelig tatt i retur i morgen :(

Utrolig kjipt, for denne pc`en virket faktisk kjempefint til mitt bruk!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det har allerede kommet inn en forsyning, som så ble utsolgt ganske kjapt :)

Anbefaler at du skummer gjennom tråden.

Jeg har sjekke begge nettsidene, og det står at det kommer om 2 mnd. Hvor har dere skaffet det ?

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg også startet opp med samme høyfrekvente lyd, og må si at den gjør meg galen allerede etter bare noen minutter foran denne pc,en. Den er ikke kostant med avtar for så og bli

Jeg lurer på om noen har opplevd enda noe merkelig - Det kommer lyd fra under tastaturet (virker som) den minner meg om en lyd som oppstår i det en CD-ROM tar tak i CD'en og begynner å lese av informasjonen fra den. Forskjellen er at det er ingen CD som er inne i maskinen. Jeg har til og med åpnet CD-ROM og jobbet litt med en åpen CD-ROM, denne lyden oppstår uansett.

Jeg er opprinnelig utenlandsk så det er ikke lett å forklare noe så merkelig som dette, men hvis noen forstår hva jeg beskriver her kan dere vennligst si om dette er normalt eller ikke? Lyden varer i 1-2 sekunder og er ikke plagsom på noen som helst måte. Jeg må bare vite om dette er normalt eller ikke...

Har noen lyktes i å fikse den pipingen?

Jeg må si meg enig med de fleste at maskinen er generelt god, men hva skal man med den hvis man må befinne seg på 7-10 meters avstand fra den for å ikke gå gal av den pipelyden :(

Lenke til kommentar

Tenkt å stikke der imorra. Men det er vel ikke utsolgt?

Tror ikke det. De har en pris på 6995,-. Si at den koster 1000,- mindre i nettbutikken, så får du den til lavere pris. Er du flink til å prute får du den kanskje til 5995,- :-)

Lenke til kommentar

Hva syns dere om kvaliteteten og komforten på tastaturet på TJ'en? Sikler (som nevnt tidligere) på en LJ75-JO, som jeg antar er storebroren. (17-tommer, i5 430M, HD5650)

Desverre er det ikke alt for mange user guides, og de som er, sutrer litt over tastaturet...

Erfarinsmessig er dette gjerne en tilvenningssak, men dersom man skal gremmes over feiltastinger under hele levetiden, blir det fort litt mer enn bare en nuisance.

Videre: Kommet noe lenger angående lydfix, eller ser det bare ut til å være helt vilkårlig?

Setter veeeldig stor pris på om noen har input her, for jeg ønsker helst å bestille i løpet av dagen / helgen :)

Lenke til kommentar

Hva syns dere om kvaliteteten og komforten på tastaturet på TJ'en? Sikler (som nevnt tidligere) på en LJ75-JO, som jeg antar er storebroren. (17-tommer, i5 430M, HD5650)

Desverre er det ikke alt for mange user guides, og de som er, sutrer litt over tastaturet...

Erfarinsmessig er dette gjerne en tilvenningssak, men dersom man skal gremmes over feiltastinger under hele levetiden, blir det fort litt mer enn bare en nuisance.

Videre: Kommet noe lenger angående lydfix, eller ser det bare ut til å være helt vilkårlig?

Setter veeeldig stor pris på om noen har input her, for jeg ønsker helst å bestille i løpet av dagen / helgen :)

Positivt ang tastaturet:

-God respons

-Nokså stor "enter" knapp

Negativt:

-Små piltaster.

-Full "numb-pad", negativt i mine øyne.

-Tastaturet er ikke 100% size, trenger tilvenning.

Men om du bestiller storebroren, vil du nok ikke oppleve noe av dette :)

-

Lenke til kommentar

Synes tasturet er helt ok. Alltid uvant når man skal over til ny pc. Blir som regel vant til det. Numpad er for meg et must, så jeg er veldig fornøyd med akkurat det.

Holder på å installere Napoleon Total War. Spent på hvordan maskinen tar det på maks grafikk.

Lenke til kommentar

Positivt ang tastaturet:

-God respons

-Nokså stor "enter" knapp

Negativt:

-Små piltaster.

-Full "numb-pad", negativt i mine øyne.

-Tastaturet er ikke 100% size, trenger tilvenning.

Men om du bestiller storebroren, vil du nok ikke oppleve noe av dette :)

-

Er numpad-junkie her, så det er et må-ha, bare bra :) Leste i en test at LJ75 har samme chassis som TJ62, så da er jeg redd for at ikke tastaturet er ulikt, men men. Alltid tåpelig å lage en laptop hvor tastaturet ikke dekker hele bredden, men noe må men vel ofre for en billig powerpack :)

Har TJ'en også en "liggende" Enter-knapp i numpaden? I så fall er det ganske sannsynlig det samme som LJ.

Men uansett, godt å høre at det ikke byr på ekstrem forargelse, alt under det blir tilvenning :new_woot:

Lenke til kommentar

Har fått laptopen og er generellt veldig fornøyd.

Har forøvrig ikke merket noe til denne pipinga, iallefall ikke så langt.

Men har alikevel et par problemer som kanksje noen her kan hjelpe meg med.

Jeg testet et spill (Starcraft 2 beta) på maskinen, og det går helt fint , MEN noenganger (kanskje hvert 5 minutt) så fryser bildet i ca 1 sekund, og det er veldig irriterende. Hva kan jeg gjøre for å fjerne dette problemet? Har medium/lav grafikkinstillinger på spillet, og 65-70 FPS.

Og, jeg tenkte kanskje å laste ned noen nye drivere fra http://support.packardbell.com/no/item/index.php?i=platform_sjv50_cp&t=2007 , men der er det vel ingen nye drivere tilgjengelig ser det ut for? Alle har 04-02-2010 som dato. Synes det var noen som skrev her inne at det nylig hadde kommet en ny driver til f.eks lydkort.

Jeg klarer forøvrig heller ikke å skrive skrive inn serienummer eller delenummer heller, inne på packardbell.no siden, men det spiller vel ingen rolle i forhold til oppdatering på drivere? Jeg skriver inn de tallene/bokstavene på den lille hvite lappen under maskinen, men det hjelper tydeligvis lite. :)

Håper noen kan svare meg på spørsmålene, på forhånden takk :)

Endret av Mr-tard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...