Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Forresten, pipinga kommer og går, er ikke alltid det er slik som beskrevet. Benchmarket med 3dmark 2006: 7425 poeng Er det mulig å lokalisere hvilken komponent lyden kommer fra? vanskelig å si, men høres ut som det sitter ved høyttaleren nærmest laderen, ved venstre høyttaler Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) ja, ikke vanskelig. Legg hode nedpå og lytt fra venstre til høyre eller omvendt. Kommer tydelig fra de to høytalerene. Like mye piping fra begge høytalerene. Leverer denne pcen tilbake til elkjøp imorgen. Klarer ikke mer av pipingen kan ikke leve med pixel rutenettet på skjermen heller.. Endret 17. mars 2010 av ola3 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 ja, ikke vanskelig. Legg hode nedpå og lytt fra venstre til høyre eller omvendt. Kommer tydelig fra de to høytalerene. Like mye piping fra begge høytalerene. Leverer denne pcen tilbake til elkjøp imorgen. Klarer ikke mer av pipingen kan ikke leve med pixel rutenettet på skjermen heller.. Synd at det skal være såpass ille :/ Burde ikke vært noe problem å få levert den igjen. Har nå kommet fram til at på min så er det nødt til å være et driverproblem, pipelydene er helt borte, nå som jeg har deaktivert Realtek Audio og ATI HDMI audio fra enhetsbehandling, andre som har prøvd det? Sier ifra om pipinga kommer att, skal bruke pc`en litt nå og se hva som skjer! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Har nå surfet en del, lastet ned 900mb data og knotet litt rundt. Pipinga har enda ikke oppstått! For min del er den helt borte når Realtek Audio og HDMI Audio er deaktivert i Enhetsbehandling! Men er kjipt uten lyd da Med en gang jeg aktiverte Realtek er den tilbake! Endret 17. mars 2010 av Mompen Lenke til kommentar
kulo Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Er det bare ola3 som ikke er fornøyd med skjermen? Hva mener dere andre som har fått tak i pcen? Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 For min del er den helt borte når Realtek Audio og HDMI Audio er deaktivert i Enhetsbehandling! Men er kjipt uten lyd da Med en gang jeg aktiverte Realtek er den tilbake! Samme for meg! Håper det er et driverproblem, og ikke et lydkort som sitter løst eller no... Kanskje tid for å laste ned et utall drivere og se om en tidligere versjon ikke har pipinga. Bra jobba, Mompen! Legende-status er innen rekkevidde om du finner en løsning Lenke til kommentar
siNch Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har nå surfet en del, lastet ned 900mb data og knotet litt rundt. Pipinga har enda ikke oppstått! For min del er den helt borte når Realtek Audio og HDMI Audio er deaktivert i Enhetsbehandling! Men er kjipt uten lyd da Med en gang jeg aktiverte Realtek er den tilbake! Etter all whiningen og ola3 om lyden så har jeg lagt mer og mer merke til den. Eksisterer her også. Som Mompen sier; deaktiverer man enheten High Definition Audio så forsvinner interferensen. Ikke at det fikser problemet men. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Kanskje det er problem med skjerming mellom batteri/lader og høytaleren? Eller skjerming rundt lydkort? Vill tipping bare dette. Endret 17. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Beklager whiningen, men man blir jo litt skuffa. Virker nesten som om det bare er meg som har klager på skjermen, skjønner ikke det, er det noe med mitt eksemplar, sier det jo bare som det er. Lenke til kommentar
siNch Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kanskje det er problem med skjerming mellom batteri/lader og høytaleren? Eller skjerming rundt lydkort? Vill tipping bare dette. Kan avkrefte dette. Lyden er der både med og uten batteri. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) For min del er den helt borte når Realtek Audio og HDMI Audio er deaktivert i Enhetsbehandling! Men er kjipt uten lyd da Med en gang jeg aktiverte Realtek er den tilbake! Samme for meg! Håper det er et driverproblem, og ikke et lydkort som sitter løst eller no... Kanskje tid for å laste ned et utall drivere og se om en tidligere versjon ikke har pipinga. Bra jobba, Mompen! Legende-status er innen rekkevidde om du finner en løsning Skal gjøre det jeg kan for å få løst dette her Jeg syntes forresten skjermen er overraskende god, testet med en film http://www.bigbuckbunny.org/) i 1920x1080 (ikke det at skjermen takler oppløsninga men bildet jeg fikk var ihvertfall skarp og fint med bra farger og kontraster! Endret 17. mars 2010 av Mompen Lenke til kommentar
siNch Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg synes også skjermen er god. Knallgod faktisk Fine farger, klar, god kontrast og stor lysstyrke. Holder på å teste tidligere lyddrivere: Realtek HD Audio Skal undersøke 2.31 versjonen straks. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg synes også skjermen er god. Knallgod faktisk Fine farger, klar, god kontrast og stor lysstyrke. Holder på å teste tidligere lyddrivere: Realtek HD Audio Skal undersøke 2.31 versjonen straks. Samme gjør jeg og sinch Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 får jeg foreslå at dere tester hver deres? siNch tar oddetall og Mompen partall Tar på meg organisatorrollen, merker jeg. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Er det noen måte å stoppe Windows Update fra å installere drivere på maskinen når man har fjernet dem? Installerer seg alltid når jeg slår på maskinen, og pipinga kommer att Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg har kanskje tenkt å skaffe det snart, men etter å ha lest her og der at det er noen problemer med pcen, så må jeg vel tenke meg om 2 ganger, før jeg tar mitt endelig avslutning.. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Skader ikke å legge ut nyeste display driver samt Catalyst. Så noen forumtråder og ser ut til at disse er lagt til i dag! http://sites.amd.com/us/underground/tips/Pages/catalyst-10-3-preview.aspx 10-3_mobility_vista_win7_64_dd_ccc.zip Lenke til kommentar
Stan2010 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei, nå er jeg ganske ny på diskusjon.no, men synes at jeg bare må melde om følgende: 1. jeg kan også høre den super irriterende pipelyden fra PB EN TJ75-724. Og ikke nok med det, har nettopp fått telefon fra dama mi - til og med HUN kunne høre denne lyden via mobiltelefonen. Så jeg tror ikke det skyldes at noen har litt for følsom hørsel. Så det blir en tur til Elkjop, siden jeg ikke kan se at noen har funnet på noe løsning her, dessverre. Nå har jeg ikke prøvd med å installere ting og tang, men jeg synes at når man først har betalt 6000 kr for en maskin så burdte noe så banalt som dette være på plass. 2. Touchpaden reagerer ikke alltid når jeg liksom "klikker" på noe ved å slå litt på touchpaden. 3. Maskinen har sloknet 2 ganger i løpet av de 5 dagene jeg har hatt den. Den første gangen da jeg prøvde å starte Google Earth programmet, og den andre gangen helt uten at jeg prøvde å gjøre noe som helst. 4. Tastaturet er greit, men Enter knappen lager en sånn lyd som man kan høre fra en gammel sykkelsete i det man setter seg oppå den. 5. Skjermen oppleves som litt for "bright" eller litt for lys. Ganske ubehagelig. 6. Er det bare meg som synes at lyden fra høytalere er ganske svak? - min 5 år gamle HP Pavilion lyder bedre. Spørsmålet er: hva er det som er best å gjøre - Levere pc'en i reparasjon(jeg vet jo ikke hvor lang tid det vil ta og har jeg da krav på 30 dagers returrett fremdeles?) eller rett og slett heve kjøpet og gå for en annen pc. I så fall hva ville du anbefalt? (Bruker pc for det meste i jobbsammenheng - word, excell, internett, spiller ikke og vekten er ikke viktig. Jeg er litt skuffet over denne maskinen må jeg si...Den levere på de fleste områder, men der hvor det ikke burdte være noe problem skjer det uforventede: pipelyden, touchpaden, skjermen, Takk Lenke til kommentar
stue Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Den pipelyden forsvinner hos meg også når jeg disabler realtek driveren. Så man skulle jo tro at de kunne komme med en oppdatering som fikser problemet . Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 sinch: Hvor fikk du tak i W7 Home Premium? Lånte en, men: Ettersom det følger med et lisensiert Windows 7 Home Premium 64bit eksemplar forhåndsinstallert på PC eier du jo lisensen på dette. Derfor kan du bruke lisensnøkkelen på klistremerket under laptopen ved en reinstall. Mulig man kan kreve DVD'en av elkjøp eller packardbell, evt få den tilsendt av microsoft? Det vet jeg egentlig ikke, men om maskinen hadde krasjet og en re-install var nødvendig måtte man jo ha DVDen til dette. En annen mulighet er å laste ned .iso fil og brenne på DVD selv. Sånn lovmessig så skal dette være tillatt ettersom man eier lisensen og det er lisensen man kjøper om man hadde kjøpt Windows 7 alene, ikke selve DVDen. Iso filen er en kopi av en orginal DVD og ved å bruke lisensnøkkelen som følger med laptopen har man ikke gjørt noe ulovlig. Husk at det er Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk versjon det er snakk om. Er det noe sted hvor det er samla alle funksjonene rundt det med innstillinger på skjermen? Altså lysstyrke, kontrast, farger... I Ati Catalyst senteret. Lysstyrken på skjermen kan du justere med "FN" + PIL opp eller ned Vet ikke om andre har sagt noe om dette, men i oppstarts boka som fulgte med står det utrykkelig at en skal lege seg en kopi av hvert av de forhånsinstallerte programmene inkl. win7. dette må gjøres så raskt som muligt. PS! har enda ikke turt og stårte opp i påvente av ulyd saken, hehe... Griffin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå