Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon

Anbefalte innlegg

Norsk iso vet jeg ikke om, men du finner originale Engelsk-språklige LOVLIGE iso-filer her: http://www.mydigitallife.info/2009/11/10/windows-7-iso-x86-and-x64-official-direct-download-links-ultimate-professional-and-home-premium/

Siden er det mulig å endre språk i Home Premium med følgende guide: http://samfunn.myhken.com/?p=447

Evt. kan du bruke Vistalizator http://www.froggie.sk/download.html

Jeg mener å ha lest at lisensen gjelder selv om man installerer Windows med et annet språk.

Jeg har prøvd iso-filen og Vistalizator i VirtualBox og det funka fint. Om jeg ikke finner en original norsk iso, vil jeg nok gå for løsninga i guiden over, med mindre jeg kan få en norsk disc fra Elkjøp når jeg kanskje må bytte maskin uansett :/

Får legge til at alt selvsagt skjer på eget ansvar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel, så det går altså an å bruke engelsk. Men da er det jo ingen problem! :)

Takker og bukker

Sånn for å vise til kilde for lisens/språk, så kan du se på guiden (http://samfunn.myhken.com/?p=447) der jeg baserer meg på følgende kommentarer:

# Tommy

november 19th, 2009 klokken 21:25

Return to top

hei, bestilte norsk windows 7 ultimate oem, men vil ha engelsk, funker nøkklene omhverandre hvis jeg får tak i en engelsk oem?

# Kenneth Myhre

november 19th, 2009 klokken 21:55

Return to top

Tommy: Ja de gjør det. Håper du skaffer en engelsk versjon fra noen du kjenner som har original plate, så du ikke laster ned en piratkopi som inneholde keyloggere, bakdører, rootkit etc….

Lenke til kommentar

Vær klar over at ikke alt på piratbay er ulovlig. :) Det er atskillig enklere å laste ned den norske Windows 7 iso-filen fra piratebay.org og brenne den. Bruk laptopens medfølgende lisensnøkkel. Som sagt er det lisensen man betaler for ikke selve dvden. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Nå fikk jeg også denne i hus, kan ikke si at jeg har merket noe til pipingen. Men nå er jeg i lykkerus så skal sjekke mer etter piping når jeg er på landjorda igjen. Selv så fikk jeg 5,9 på WEI. 5,9 på HDD og RAM, 6,7 på resten.

Sykt at det er LED skjerm, pleier ikke de å koste masse?

Endret av Slettet-uHVgFQ
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått maskinen:)

En død piksel, men det går nok greit.

Er det andre som synes at viften bråker litt? Mener å ha lest at noen som sa den var helt lydløs. Det andre er at tastaturet kanskje er litt vanskelig å skrive på, men ellers ser den grei ut.

Lenke til kommentar

Leser at det mange som har hører sånn piping fra høytalerne, men da er det vel e feil fra dem ?

Ja, antakelig er det feil, men vi er vel noen som håper i det lengste at en oppdatert BIOS eller endring et eller annet sted kan fikse feilen... tviler vel litt på det, men.

Ellers er det ingen bråkete laptop. For å si det sånn så er jeg fornøyd med lyd fra den etter hvert pensjonerte laptopen min, men selv om jeg ikke opplevde den som spesielt bråkete så overdøver den klart Easynote tj75!

Lenke til kommentar

Forstår ikke da du sier at viften bråker. Den viften går veldig sjeldent, nesten aldri og ikke så veldig merkbar heller.. Kanskje noe feil på ditt eksemplar da?

Jeg heller mer og mer mot å sende denne inn igjen til elkjøp. Mompen, kan du bekrefte at det er denne adr jeg skal bruke?

Elkjøp Norge AS Avd. Internett, postens godssenter, kundetjenester, 0060 Oslo.

Btw, er det noen andre enn meg som er litt misfornøyde med skjermen? ser nesten pixel-rutenettet i bakgrunnen.. Trodde dette kun var mulig på 1. gen. lcd-skjermer for 15 år siden..

Endret av ola3
Lenke til kommentar

Noen som har funnet løsningen på pipingen fra høytalerene? Vurderer å levere pcen tilbake..

Jeg jobber kontinuerlig med en løsning på det, i dag skal jeg se om jeg finner BIOSupdate.

Har testet med ny lader (Uoriginal) men det hjalp ikke.

Skal få testet med ordentlig Kensington universal-lader i morgen.

Skal også teste med en lader fra en Acer, samme plugg og spenning på den. Kommer tilbake med mer her!

Forstår ikke da du sier at viften bråker. Den viften går veldig sjeldent, nesten aldri og ikke så veldig merkbar heller.. Kanskje noe feil på ditt eksemplar da?

Jeg heller mer og mer mot å sende denne inn igjen til elkjøp. Mompen, kan du bekrefte at det er denne adr jeg skal bruke?

Elkjøp Norge AS Avd. Internett, postens godssenter, kundetjenester, 0060 Oslo.

Btw, er det noen andre enn meg som er litt misfornøyde med skjermen? ser nesten pixel-rutenettet i bakgrunnen.. Trodde dette kun var mulig på 1. gen. lcd-skjermer for 15 år siden..

Apropos innsending er jeg faktisk ikke sikker, men har du handlet den på nettbutikken vår kan du alltids henvende deg i hvilket som helst av våre varehus!

Lenke til kommentar

Selv så fikk jeg 5,9 på WEI. 5,9 på HDD og RAM, 6,7 på resten.

Jeg har byttet ut disken med en 160gb X25 SSD fra Intel.

Da steg disk ytelsen fra 5,9 til 7,8 i W7.

I tillegg ble maskinen enda mer stillegående, bla. fordi disken ikke lager noe særlig med varme, og vifta dermed går saktere.

Ytelsen ble ekstremt bra med SSD, og jeg anbefaler denne oppgraderingen til alle, selv om den ble litt dyr.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg hører noen noen lyd fra min høytaler.

Hvis jeg legger øret rett opppå hører jeg egentlig bare viften og kanskje sånn mekanisk suselyd, men hvem sitter i et helt stille rom med øret i høytaleren på laptopen sin ofte da?

Ser et rutenett hvis jeg stapper øyet nesten inni skjermet, men hvem sitter sånn ofte da?

Nå skal det sies at jeg ikke er noe spesielt kresen eller ekspert på noen av delene her og dere som er det bør kanskje kjøpe dere en laptop til 15 000, for det jeg og dere har fått for 5990 er ingenting å klage på.

Endret av Berntsen88
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Må man bestille fra nettet, eller kan vi gå til elkjøp og kjøpe ?

Fordi noen varer så kan man bare kjøpe fra nettet, eller at prisen er forskjellig.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg hører noen noen lyd fra min høytaler.

Hvis jeg legger øret rett opppå hører jeg egentlig bare viften og kanskje sånn mekanisk suselyd, men hvem sitter i et helt stille rom med øret i høytaleren på laptopen sin ofte da?

Ser et rutenett hvis jeg stapper øyet nesten inni skjermet, men hvem sitter sånn ofte da?

Nå skal det sies at jeg ikke er noe spesielt kresen eller ekspert på noen av delene her og dere som er det bør kanskje kjøpe dere en laptop til 15 000, for det jeg og dere har fått for 5990 er ingenting å klage på.

Må si meg helt enig meg deg der. Vi snakker om en maskin til 5995, ikke 30000. Når det er sagt så er jeg rimelig sikker på at man kan finne irriterende faktorer ved alle bærbare maskiner hvis man legger vrangvilja skikkelig til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...