Gå til innhold

Lensepumpe + batteri

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en åpen plastbåt 15 fot som jeg tenkte å installere lensepumpe i. Noen som har erfaringer med dette?

Har tenkt å kjøpe en enkel lensepumpe (feks på Europris, da jeg har hatt gode erfaringer med denne fra ei snekke)med tilkoblet slange. Hva slags type batteri er å anbefale? Trenger noe som tåler litt saltvann da jeg neppe kommer til å få dekket det til slik at det er tett, samt at det må holde omtrent hele sesongen (fra mai til oktober ca)

Noen som har peiling? Må jeg bare gå for et bilbatteri?

Har også vurdert å kjøpe ekkolodd, så planen er at det kan gå på samme batteri da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

Har en åpen plastbåt 15 fot som jeg tenkte å installere lensepumpe i. Noen som har erfaringer med dette?

Har tenkt å kjøpe en enkel lensepumpe (feks på Europris, da jeg har hatt gode erfaringer med denne fra ei snekke)med tilkoblet slange. Hva slags type batteri er å anbefale? Trenger noe som tåler litt saltvann da jeg neppe kommer til å få dekket det til slik at det er tett, samt at det må holde omtrent hele sesongen (fra mai til oktober ca)

Noen som har peiling? Må jeg bare gå for et bilbatteri?

Har også vurdert å kjøpe ekkolodd, så planen er at det kan gå på samme batteri da.

Kjøp deg er Optima batteri eller tilsvarende.. De er helt rå på strøm koster litt men du kan brukes til alt mulig.. har et selv som jeg bruker på en el-påhenger,lensepompe ++

http://www.optima-batterien.eu/index.php?id=4&L=3

Guffen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med disse lensepumpene som drives av bølgene da. Er de noe tess?

En plastbåt på 15 for lekker vel ikke så mye, så det er vel mest regnvann det dreier seg om. Så hvis ikke båten ligger veldig lunt til med veldig lite bølger hadde det kanskje vært en mulighet?

Lenke til kommentar

Ja pumpen fra Europris er ok.

Du trenger også en nivåbryter, disse selges rimelig hos Jula og Bilthema.

Du skal ikke bruke ett bilbatteri, men ett fritidsbatteri.

Dette er mere egnet for mange utladninger, men hvis du har ett brukt bilbatteri fra før så er det are å bruke det.

Skal du kjøpe nytt atteri er løsningen fritidsbatteri.

Du får også kjøpt bokser for oppbevaring av batteri, disse er av plast, og har lokk slik at de er tette.

Lensepumer som drives av bølger kan være skumle, har vært borti at de pumpet feil vei, dvs. de pumpet faktisk sjøvann inn i båten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...