Gå til innhold

RGB eller S-VHS kabel til PS2

beeed

Anbefalte innlegg

Jeg har tenk til å kjøpe en kabel som forbedrer bildet på PS2'en min. Og når jeg skal kjøpe noe sånt, så vil jeg kjøpe det som gir best billedkvalitet. Hittil har jeg alltid trodd S-video er det beste, men da jeg stakk innom Akers-mic for noen dager siden fikk jeg beskjed om å investere i en RGB-kabel. Den har både best billedkvalitet og er billigst. Er dette sant? :shrug:

Er de noe som har noe tips om spesifict merke jeg burde kjøpe.. når vi først er i gang mener jeg...

Håper mange bedre-vitere kommer med mange gode tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skikkelig RGB kabel gir best bilde, men forskjellen mellom s-video og rgb er ikke veldig stor. Forskjellen mellom disse og vanlig composite og RF ("antenneledning") er dog klart merkbar.

Ikke alle tv'er (særlig eldre) støtter rgb og/eller s-video. Min erfaring er at de fleste nyere tv'er støtter rgb på scartinngangen, mens det kun er på dyrere tv'er man finner støtte for s-video (enten som egen kontakt, eller over scart).

Lenke til kommentar

TV'en min har S-VHS inngang på siden, tror du da at den støtter RGB.. TV'en var en av toppmodellene til phillips for 5 år siden. kosta da ca. 23000. Den har også 3 scart-innganger bak.

Har hørt at det vanligvis ikke er støtte for RGB i den første scart kanalen..

noen innspill?

Lenke til kommentar

Takk, du har vært til stor hjelp. Da er det bare å ta en tur i butikken i morra... :woot: Endelig litt bedre bilde. Det er no hærk å lese mindre skrift på spilla. Jeg kan nesten ikke vente! :smile:

Takk igjen.. håper jeg kan jeg kan være til like stor hjelp for deg en annen gang. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ler meg i hjæl av min egen dumhet. :lol:

Jeg spuret jo om det også var noen som hadde noen tips om gode levrandører av RGB til PS2.

Burde jeg kjøpe orginalt fra Sony, eller burde jeg gå for third-party levrandører?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...