UpperSwift Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hei! Jeg går i 10ende klasse å har fått min første eksamen, og nå trenger jeg hjelp til og løse denne oppgaven. Alt hjelper! Jeg har fått i oppgave om Geometri og Funksjoner: Dette er kompetanse målene, og det jeg skal gå ut ifra. - Gjøre overslag over og beregne lengde, omkrets, vinkel, areal, overflate, volum og tid, og bruke å endre målestokk. -Lage funksjoner som beskriver numeriske sammenhenger og praktiske situasjoner, tolke disse og overføre mellom ulike representasjoner av funksjoner, som grafer, tabeller, formler og tekst. Dette er noe jeg ikke syntes var så lett å finne et fint tema som jeg kan dra inn alt dette i. Hvis du har et praktisk eksempel/tema, som dette kan dras inn i, vær så snill å hjelp meg ! Karakteren gis ut fra disse målene : - Kan regne areal, omkrets, overflate og volum av ulike sammensatte geometriske figurer. Kan klassifisere vinkler. Kan tolke, bruke og endre målestokk. Kan bruke og bedømme hensiktmessige benevninger. - Kan identifisere og utnytte egenskapene til ulike funksjoner. Kan fremstille og tolke funksjoner fra formler, tekster og tabeller. Kan reflektere og hente ut informasjon fra ulike grafer og funksjonsutrykk. Kan benytte seg av de ulike funksjonsutrykkene for å fremstille en praktisk situvasjon digitalt og på papiret. Jeg har bare 46 timer igjen nå, så vær så snill og skriv alt som du tenker kan være til hjelp! Jeg kan bruke både digitalt matematikk på excel, og tavlen, og powerpoint som hjelpemidler,,, det meste er tillatt! Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Kompis, har du fulgt med i timene? Gjort leksene dine? Skrevet notater? Om du har gjort det burde jo eksamen være en lek. Anyways GL. Lenke til kommentar
Askar Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Prøv å bruke tavlen, for det hjelper, og det viser at du kan gjøre noe uten å ha det klart på forhånd (bruk notat ark) Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 En tivolitur. Dra inn forskjellige karuseller (e.g. et pariserhjul. Omkrins, diameter, OSV. Her kan du også dra inn målestokk) Numeriske funksjoner, tabeller og grafer burde jo være enkelt. Bilettinntekter er vel det mest åpenlyse her. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Ja, pariserhjul. Sentripetalakselertasjon, normalkrefter, hydraulikk, svingetid, frekvens, banefart og bevegelsesmengde (i alle mulige retninger) er "must" for å stå på eksamen. :!: Prøv bare å komme med eksempler på utregning av ting du husker fra timen. Bruk boka mye nå disse dagene. Endret 1. mars 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ja, pariserhjul. Sentripetalakselertasjon, normalkrefter, hydraulikk, svingetid, frekvens, banefart og bevegelsesmengde (i alle mulige retninger) er "must" for å stå på eksamen. Prøv bare å komme med eksempler på utregning av ting du husker fra timen. Bruk boka mye nå disse dagene. Tviler på at dette er et must for å stå på en tiendeklasseeksamen? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Sorry, ironi funker aldri på nett Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Stakkaren blir jo sinnsforvirret^^ Hadde i alle fall jeg blitt i 10.klasse Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Herregud, sensorene på eksamen i 10ende er latterlige, ingenting å tenke på engang Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ja, pariserhjul. Sentripetalakselertasjon, normalkrefter, hydraulikk, svingetid, frekvens, banefart og bevegelsesmengde (i alle mulige retninger) er "must" for å stå på eksamen. :!: Det var det første jeg tenkte på da jeg leste pariserhjul, haha. Lenke til kommentar
MasterChi Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 KAn jeg få litt hjelp her, jeg har matte prøvemuntlig og fikk tema funskjon og likninger og vet ikke helt hvordan jeg skal starte. pleasee hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå