*M* Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hvis man kun kjører en sataII-disk er det noen fordel å kjøre raid? Vurderer å formatere om PCn og tror den er satt til IDE akkurat nå, har 3 partisjoner, ubuntu 9.10 / Windows 7 / Media. Kan jeg kjøre raid på en partisjon? Eller må alle være deffinert som raid, har ikke noe imot å legge inn ubuntu på nytt. Må jeg gjøre noe med media partisjonen min? Alternativt kan man sette den til AHCI uten å måtte formatere noen av partisjonene? Endret 4. mars 2010 av *M* Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 RAID betyr at man bruker flere disker. AHCI kan du bruke, det må da velges før du installerer. Lenke til kommentar
*M* Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 RAID betyr at man bruker flere disker. Mulig jeg ikke formulerte spørsmålet mitt så bra. Har uanset funnet løsningen på problemet her http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?52912-ICH10R-Vertex-installation-Guide.-%28Outcome-Benchmarks-Provided%29 man kan fint kjøre raid-0 på en disk for å få "Write back cache" noe som gir økt ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå