bossberge Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Vet ikke om denne skal postes her, men gir det et forsøk.... Fant min mors "gamle" bærbare pc som er kanskje 5 år gammel. Hun hadde byttet ut denne fordi den gikk så tregt. Men det er jo bare å installere windows på nytt tenkte jeg. Dessverre finnes ikke xp cd'n lenger, og gikk derfor inn i BIOS for å sjekke om det fantes en egen "skjult" partisjon på HDD slik at man kan systemgjenopprette maskinen. Vet at Acer bla opererer med en slik. Her kommer jeg til spørsmålet. I BIOS står det F9 for Setup Default. Er dette systemgjenoppretting? Slik at maskinen blir slik som den var med fabrikkinnstillinger? Saken er at jeg vil ha den slik som den var da den var ny. Har kopiert alle Bilder, videoer og filer som jeg vil ha. Maskinen er en Fujitsu Siemens AMILO ProIntel Celeron 1.4 GHz med Windows XP. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Nei. Setup default i BIOS påvriker bare BIOS-settinger. Lenke til kommentar
bossberge Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Nei. Setup default i BIOS påvriker bare BIOS-settinger. Har du da muligens noen forslag på hva jeg kan gjøre for å fikse problemet? All mulig hjelp mottaes med takk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Mange forskjellige metoder som forskjellige produsenter har benyttet i perioder. Men; 1) Hvis CD med operaativsystem og drivere fulgte med maskinen må disse benyttes. 2) Hvis operativsystem var preinstallert på maskinen ble man bedt om å brenne recovery-CD(er) ved oppstart og periodevis etterpå. Benytt i tilfelle disse platene. 3) Hvis egen partisjon med recovery. Les manualen om hvilken funksjonstast som gir adgang til dette. Hvis manual er kommet bort, søk på nettet om produsenten har nedlastbar manual. Lenke til kommentar
bossberge Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Mange forskjellige metoder som forskjellige produsenter har benyttet i perioder. Men; 1) Hvis CD med operaativsystem og drivere fulgte med maskinen må disse benyttes. 2) Hvis operativsystem var preinstallert på maskinen ble man bedt om å brenne recovery-CD(er) ved oppstart og periodevis etterpå. Benytt i tilfelle disse platene. 3) Hvis egen partisjon med recovery. Les manualen om hvilken funksjonstast som gir adgang til dette. Hvis manual er kommet bort, søk på nettet om produsenten har nedlastbar manual. 1. Kan godt hende det var med en xp cd, men denne er long gone. 2. Operativsystemet var allerede innstallert, men min mor fikk denne pc'n gjennom sin jobb og man kan trygt si at min mor aldri har laget noen recovery 3. Har lett gjennom BIOS og det står ingenting her om noen partisjon med recovery så regner med at dette ikke finnes på makinen. Gode nok forslag, men hjelper meg dessverre lite. Noen flere som kan gi meg håp? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 her kan du laste ned manualer: http://support.ts.fujitsu.com/com/support/Manuals.html lykke til Lenke til kommentar
bossberge Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 her kan du laste ned manualer: http://support.ts.fujitsu.com/com/support/Manuals.html lykke til Har lest gjennom manualen og det viser seg at det ble levert med en Recovery disc en gang i tiden, men som sagt er denne long gone. Hvilke alternativer har jeg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå