-ɐMoԀ- Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg sliter litt med hastighet i nettverk fra filserver til pc nr. 2 Hardware i filserver er: 1 stk. 74 GB WD Raptor 3x 1.5 TB 7200 64 MB cache i raid 0 CPU: 2 Quad Q6600 2.4GHz 4 GB ram Pc nr. 2 er 1 stk. OCZ Vertex 120 GB 1 stk 750 GB 7200 64 MB cache CPU i7-920@4,2 GHz 6 GB ram Dette er koblet sammen i en 8 port gigabit switch. OS på begge er winxp64 Filoverføring Explorer fra filserver 32 MB/s (Mounted network share) Ftp 46 MB/s LanBench 88 MB/s (Program til og teste hastighet i nettverk, denne leser/lagrer filene i ram) Jeg får samme hastighet uansett hvilen disk jeg overfører til, mao er ikke problemet diskene men heller hvordan xp hånterer dette på. Jeg har testet med Win7 på filserveren, da gikk hastigheten litt opp fra 32 MB/s --> 60 MB/s ca. Etter det jeg skjønner kan dette ha noe med at win7 bruker SMB2? Jeg kunne gjerne brukt win7 som standard os på den men den er så ustabil på den filserveren av en eller annen grunn (henger ca 1-2 ganger om dagen) :S Noen som har en idè ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå