Gå til innhold

Hvilken mobil er dette?


Anbefalte innlegg

"]
"]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer :) Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario..

 

Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? :(

 

IMEI nr er et serienr som telefonen sender ut, og som blir koblet opp mot hvilket telefonnr som blir brukt. Telefonselskapet gjør dette. Dersom personen som har mistet telefonen ber selskapet om å spore IMEInr på telefonen, kan telenor/netcom finne ut hvilket nr som blir ringt med (ditt altså), og sende onkel blå-uniform på døren.

 

Om du har nokia, tast #*06* for å få IMEInr, eller se bak på batteriet.

 

Ellers så bruker politiet IMEI nr for å finne ut av hvor savnede folk befinner seg, men telefonen må altså være på.

 

Rett på meg om jeg tar feil, men det er slik jeg ha forstått det :)

 

Så det betyr at det faktisk ikke går an å stjele mobiltelefoner? Hverken fra folk eller butikk? Dette er jo knall vist det funker i praksis og ikke bare i teorien. :roll: Tror jeg dropper å kjøpe denne Samsungen ja.. :o

 

 

Jo det er fullt mulig å stjele mobiltelefoner, du bare stjeler dem :p

Men hva skal du med ubrukelige telefoner da? Det går an å fikse dette, men det er ikke lovlig, og blir du tatt for å ha fikset på dette, da må du nok gange de 2000 kronene mange ganger.. :yes:

Så hold deg unna tjuvgods du..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!! S105 ikke s100... Dessuten så har jeg en del ekstra utstyr også!

 

Hva er forskjellen på en s105 og en s100 da??

 

hvis det er du som har en bruktannonse på en s105 så har du jo ikke anna ekstrautstyr enn en belteklips.

 

2 batterier, lader og handsfree er jo ting som følger med telefonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...