Gabriel Shear Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 http://home.no.net/dude/01.jpg http://home.no.net/dude/02.jpg http://home.no.net/dude/03.jpg En kompis fant denne hjemme hos seg etter en fest. Han finner ikke ut hvem det er sin og vil selge den til meg for 2000. Hvilken mobil er dette og hva er den verdt?. Lenke til kommentar
OleP Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ser ut som en Samsung SGH t100. Hadde en slik selv, solgte den for 1500,- så jeg tror ikke den er verd så mye mere enn 15, 1600kr Lenke til kommentar
Trio Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 d er en samsung t100 2000 uten bindig er sikkert en god pris Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 HMM.. er ikke det denne? https://prisguiden.no/vis_produkt.php...product_id=2201 I følge prisguiden hadde MPX den laveste prisen som var 3588,- og elkjøp hadde 3600 uten abbenoment. Har ikke lader, hva koster det? Bra telefon? Lenke til kommentar
beh Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hva med å levere den til politiet? Å kjøpe "tjuvgods" ting er ikke alltid like lurt. Dessuten så er det vel ikke riktig at kompisen din tjener 2k på å finne en mobil? Hold deg unna er mitt råd, litt moral må man ha... Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 sikkert bra telefon For et par år siden ja.. MMS: Nei Bluetooth: Nei GPRS: Nei HSCSD: Nei IR-port: Nei 3310 med bedre skjerm og (til dags dato) dårlig polyfonisk ringetone Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Samsung SGH T-100: http://www.esato.com/phones/index.php?phone=81 Som du ser er ikke den spesielt god, men det er sikkert en bra skjerm :smile: Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario.. Lenke til kommentar
jolly_ Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Værre dritt telefon har jeg aldri vært borti.. Egner seg kun til å ringe med, og se på.. Ikke betal 2000. Jeg ville ikke kjøpt tyvgods uansett.. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 tihi, 3000 for en brukt s100?? Send meg en melding så kan du få kjøpt en helt ny en til 2995 i butikk! Lenke til kommentar
Trio Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 javvad: Har du fåt noe nytt på siden din? Lenke til kommentar
javvad Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei!! S105 ikke s100... Dessuten så har jeg en del ekstra utstyr også! Lenke til kommentar
Trio Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 hva er forskjell på s105 og s100? Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 javvad: Hva heter den polytonen da? Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg har selv hatt t100.. den har ikke mange avanserte funksjoner, men har en super skjerm! nydelig kontraster og fargedybde.. det å si at den ikke har bra polyfoniske toner er den verste løgnen jeg har hørt på lenge, samsung er kjent for å ha den beste lyden på markedet! Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 "]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario.. Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 "]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario.. Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? IMEI nr er et serienr som telefonen sender ut, og som blir koblet opp mot hvilket telefonnr som blir brukt. Telefonselskapet gjør dette. Dersom personen som har mistet telefonen ber selskapet om å spore IMEInr på telefonen, kan telenor/netcom finne ut hvilket nr som blir ringt med (ditt altså), og sende onkel blå-uniform på døren. Om du har nokia, tast #*06* for å få IMEInr, eller se bak på batteriet. Ellers så bruker politiet IMEI nr for å finne ut av hvor savnede folk befinner seg, men telefonen må altså være på. Rett på meg om jeg tar feil, men det er slik jeg ha forstått det Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 "] "]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario.. Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? IMEI nr er et serienr som telefonen sender ut, og som blir koblet opp mot hvilket telefonnr som blir brukt. Telefonselskapet gjør dette. Dersom personen som har mistet telefonen ber selskapet om å spore IMEInr på telefonen, kan telenor/netcom finne ut hvilket nr som blir ringt med (ditt altså), og sende onkel blå-uniform på døren. Om du har nokia, tast #*06* for å få IMEInr, eller se bak på batteriet. Ellers så bruker politiet IMEI nr for å finne ut av hvor savnede folk befinner seg, men telefonen må altså være på. Rett på meg om jeg tar feil, men det er slik jeg ha forstått det Så det betyr at det faktisk ikke går an å stjele mobiltelefoner? Hverken fra folk eller butikk? Dette er jo knall vist det funker i praksis og ikke bare i teorien. Tror jeg dropper å kjøpe denne Samsungen ja.. :o Lenke til kommentar
e[ca] Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Det er selfølgelig avhengig av om karen som eide telefonen har tatt vare på IMEI nr da.. det er en 12(?) sifret tallrekke som er ganske vanskelig å huske Men ikke se bort ifra at han/hun har skrevet den ned, eller anmelder det som tyveri (selv om personen tydeligvis mistet den). I så fall kan politiet overstyre netcom/telenor og sperre den- og du bli siktet som kjøper av tyvgods.. Det fungerer på telefoner i butikker - stedet jeg jobbet før ble lettet for telefoner for 35.000,- kroner. Det vi gjorde var å ringe 24t hjelpelinje til telenor, og sperret samtlige IMEI nr. Da kunne ikke tyvene bruke telefonene, uansett abb type At de kun tok telefoner, ikke batteri eller ladere, vitner om ikke de skarpeste typene uansett.. Uansett - 2000 for den samsungen er altfor dyrt. Vil du ha en billig, lettere brukt telefon, bruk qxl.no . Der finner du bedre tilbud Si til han kameraten at han burde passe seg litt, det kan slå tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå