Gå til innhold

OL2010:Gullkorn frå Petter Northug

Zeph

Anbefalte innlegg

Etter sprintstafetten i VM i Sapporo 2007:

«Semifinalen var som å gå et barneskirenn»

Etter femmila i OL i Vancouver 2010:

«Jeg gikk ikke maks på oppløpet en gang. Jeg hadde et gir til»

Etter at OL-gullet var sikra på lagsprinten:

«Jeg ville lagt opp uten gull i OL. Da måtte jeg begynt å jobbe hjemme på gården, spille sjakk eller noe slikt.»

Dagen etter sprintgullet:

«Verdenscupen er avgjort. Femmila i Holmenkollen blir det siste viktige rennet for min del. I fjor var verdenscupen spennende. Slik er det ikke i år. Man trenger ikke å sende de siste rennene på TV engang. Jeg trenger ikke flere poeng. Det blir bare å stemple inn.»

Før stafetten:

«Det eneste som kan matche meg på oppløpsida er det kameraet som er der.»

Etter stafetten:

«Jeg lot som jeg var veldig sliten på sisterunden. Russeren som lå i ryggen min, bet på med en gang og gikk fram og dro. Det var perfekt. Jeg burde fått en pris for skuespillet.»

Etter å ha rykket frå konkurrentene ein halv kilometer før mål på jaktstarten i VM i 2009:

«Kor va dæm hen?? Kor va dæm hen??»

Rett etter målpassering på NM-stafetten, dagen etter at daværende landslagstrener Krister Søgård vraket ham fra Torino-OL. Kongsberg, 21. januar 2006:

«Og æ ska f... ikke til OL!?»

Etter sprintfinalen i Tour de Ski i januar 2007:

«På oppløpet gikk jeg sikksakk for å holde den gale polakken (Janusz Krezelok) bak meg. (...) Jeg forsøkte å kjøre rundt Thobias (Fredriksson) på yttersiden. Men han er en stor, nesten halvfet sprinter, så det var umulig å gå forbi.»

Etter sprintstafetten i VM i Sapporo 2007:

«Semifinalen var som å gå et barneskirenn»

Om italieneren Christian Zorzi 23. februar 2007:

«Jeg vet at jeg kunne slått han gærningen der. Zorzi er det ikke noe problem å slå - hadde jeg vært først ned bakken her, så skulle jeg gått fra han.»

Kjelde: VG.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter stafetten:

«Jeg lot som jeg var veldig sliten på sisterunden. Russeren som lå i ryggen min, bet på med en gang og gikk fram og dro. Det var perfekt. Jeg burde fått en pris for skuespillet.»

Dette var etter sprintstafetten. Han ville at russeren skulle tette luka til tyskeren, slik at han kunne ta gullet på spurten. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...