Zeriz Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei. Jeg har et par spørsmål og håper dere kan svare meg. Jeg jobber som nattevakt på en gjestegård, og det jeg lurer på hvor lenge man kan jobbe om gangen? Og hvor lenge er det påkrevd at man skal ha fri fra nattevaktsarbeid? Jeg har jobbet 14 dager i strekk nå som nattevakt, og jeg har hørt i fra venner at jeg har krav på så og så lenge fri etter så og så lenge i arbeid. Nå har jeg søkt opp litt i arbeidsmiljøloven, og jeg fant ingenting angående dette. Noen som har erfaringer fra det samme området? Noen som vet noe om dette, og muligens har en kilde hvor det kan bli referert til? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78151 Kanskje denne kunne hjelpe deg? Lenke til kommentar
Zeriz Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Takk for linken! Den ga masse nyttig informasjon, men jeg føler fortsatt at jeg ikke har fått nok informasjon. Vil også gjerne ha erfaringer. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 14 dager var veldig lenge. Jeg har hørt at man helst skal ha fri etter tre dager i strekk. Jeg er egentlig glad for å ha en fast turnus, så jeg slipper sånne problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå