Gå til innhold

Er denne pc ok til mitt bruk?

Anbefalte innlegg

Hei hei! For en tid tilbake lagde jeg en tråd her om hvilken pc jeg burde kjøpe meg. Den tråden skled helt ut og ble til slutt en mac vs pc tråd. Prøver på nytt da jeg egentlig har funnet ut at jeg holder meg til PC.

Her er den tråden :

https://www.diskusjon.no/?showtopic=1184982

Kriteriene mine er omtrent de samme men nå har jeg litt dårlig tid, da jeg flytter om en uke og skulle hatt pc'en med meg i flyttelasset... Kan noen være så snill å hjelpe meg? Anbefal meg noe bra?

hva med denne?: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPK702031/acer-timeline

Er det noen butikker i Bergen som har mye på lager? Ser elkjøp ol. har ingenting inne og jeg begynner å bli litt stresset over det...Og ja fint om det er webkamera på den så jeg får skypet med venner og familie :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Debn PC'en er utmerket til alt egentlig. Men hvis du skal ha en surfepc kan du rykke ned noen hakk på prisnivået.

Og, utifra min erfaringer er ikke de bærbare til Acer noen vektløftere. Skjermen min knekte på festet og det kom endel støv i pecen som gjorde at jeg måtte ha konternuelig vedlikehold. Innholdet i pcene er dårlig plasert. Med dette mener jeg AcerAspire modellene.

Flytt deg heller over til Dell eller HP hvis du vil ha en litt mer personlig PC som er bra å surfe på nettet med

Lenke til kommentar

Hvis du må ha pc fort så gå til Datakjeden i Bergen, Kringsjåveien 83-89 Laksevåg senter, 4. etasje 5163 Laksevåg.

De har flere modeller på lager som bør klare hd-video redigering greit. Etter det jeg kan se så bør grafikkortet støtte OpenGl 2.0, HD 4330,HD4570 og HD 4650 støtter OpenGl 2.0.

Datakjeden har TOSHIBA Satellite L505-10K 15,6" WXGA Radeon HD4650, Core2Duo P7450, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home og TOSHIBA Satellite U500-10E 13.3" WXGA Radeon HD4570, Core 2 Duo T6500, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD±RW, webcam, Bluetooth, VHP på lager. De har også flere Acer pc'r med slike grafikkort på lager.

Lenke til kommentar

Jeg var inne og kjøpte den første du linket til og jeg er skikkelig misfornøyd.....

Jeg har en billigere eldre modell Toshiba Ca 2008 å sammenligne med.

Touchpad- helt elendig......(jeg skal sitten en del på lesesal og er avhengig av god touchpad) Skjerm: Virker som det ligger ett soft blur over bildet. Det er utrolig synlig når jeg sitter de to laptopene vedsiden av hverandre. Ikke fan av numerisk tastatur som går på bekostning av vanlig tastatur. (dette tar jeg på egen kappe, burde ha sett det i butikken)

Pc slo seg av og på 12 ganger før jeg fikk den skikkelig på den første gangen. Dårlig første inntrykk.... Alt i alt er jeg skikkelig skuffet. SKal flytte utenlands om noen dager og jeg er stresset pga dette... :(

Lenke til kommentar

Hei. Ja jeg skjønner og tusen takk for at du hjalp meg. Jeg kan bare ikke skjønne at det skal være så stor forskjell på min gamle pc(toshiba equium) og denne nye. Det er akkurat som det ligger etter blålig melkeslør over skjermen. (har prøvd meg frem med innstillingene men ingenting ser ut til å fungere) En ting til er at den ikke tok minnekortet til Canon kameraet mitt (7d med sandisk extreme minnekort) . Men det er kanskje ikke vanlig?

Har ingen erfaring med Acer hvordan er touchpad på den?

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å finne noe som er over middels i det utvalget de har men Acer Aspire 5738 har jo vært noe omtalt her på forumet som en grei maskin.

Det er også en annen løsning på dette problemet.

Du kan benytte deg av angrefristen og heve kjøpet, få pengene tilbake for deretter og bestille en Dell der du skal studere. Dell overfører jo garantiforhold til andre land og det kan du jo benytte deg av når du flytter tilbake til Bergen.

Det er ihvertfall et forslag.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...