Gå til innhold

Er det mange som har problemer med SE XperiaX2 ?

Kvisten

Anbefalte innlegg

Forklaringen på finanskrisens innvirkning på mobilsalget har jeg allerede gitt. Les gjerne denne en gang til. Men du må gjerne dokumentere at det totale mobilsalget steg i 2009, mine kilder sier nettopp det motsatte. Det falt med 8,6 prosent for å være nøyaktig...

At du og ett par andre her, har en egen oppfatning av virkeligheten er innlysende, men hvis du kjøper deg en engelsk-norsk ordbok, så kanskje du kan forstå hva som er å lese om Voda og X2. Her er en link, men det finnes utallige andre, som sier akkurat det samme.

http://www.knowyourm..._xperia_x2.html

Årsaken til at Vodafone dropper X2:

In an official statement, Vodafone confirmed it is no longer planning to sell the Sony Ericsson Xperia X2. “Vodafone UK will not be ranging the Sony Ericsson X2. The delivery date of the device, with Windows 6.5, slipped pre-Christmas due to a series of technical issues and we have taken the decision not to go ahead with the launch as it no longer fits with our planned portfolio,” a spokesperson told us.

Jeg ber deg legge spesielt merke til dette:

"The delivery date of the device, with Windows 6.5, slipped pre-Christmas due to a series of technical issues and we have taken the decision not to go ahead with the launch as it no longer fits with our planned portfolio,” "

"series of technical issues"

Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan tolkes til at det var på grunn av forsinkelser at X2 ble droppet. Vel, hvis jeg virkelig anstrenger meg så klarer jeg det kanskje. X2 skulle være flaggskipet til SE og skulle markedsføres med brask og bram av Vodafone. Men "series of technical issues" satte en stopper for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklaringen på finanskrisens innvirkning på mobilsalget har jeg allerede gitt. Les gjerne denne en gang til. Men du må gjerne dokumentere at det totale mobilsalget steg i 2009, mine kilder sier nettopp det motsatte. Det falt med 8,6 prosent for å være nøyaktig...

At du og ett par andre her, har en egen oppfatning av virkeligheten er innlysende, men hvis du kjøper deg en engelsk-norsk ordbok, så kanskje du kan forstå hva som er å lese om Voda og X2. Her er en link, men det finnes utallige andre, som sier akkurat det samme.

In an official statement, Vodafone confirmed it is no longer planning to sell the Sony Ericsson Xperia X2. "Vodafone UK will not be ranging the Sony Ericsson X2. The delivery date of the device, with Windows 6.5, slipped pre-Christmas due to a series of technical issues and we have taken the decision not to go ahead with the launch as it no longer fits with our planned portfolio," a spokesperson told us.

"The delivery date of the device, with Windows 6.5, slipped pre-Christmas due to a series of technical issues and we have taken the decision not to go ahead with the launch as it no longer fits with our planned portfolio," "

Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan tolkes til at det var på grunn av forsinkelser at X2 ble droppet. Vel, hvis jeg virkelig anstrenger meg så klarer jeg det kanskje. X2 skulle være flaggskipet til SE og skulle markedsføres med brask og bram av Vodafone. Men "series of technical issues" satte en stopper for det.

Dette skjønner vel de aller fleste, unntatt du kanskje. Det er jo en grunn til at telefonen ble forsinket, den ble jo ikke bare forsinket for å forsinke den, ikke sant?

Jeg vet ikke hvor du har hentet din versjon fra, for du linker jo ikke til kilden, men at det er pga forsinkelsen Voda droppet X2 hersker det ikke tvil om. De har jo tilogmed sagt det i en pressemelding. Hva som forårsaket denne forsinkelsen er helt sikkert tekniske problemer, men det kan jo ikke Voda vite da de ikke har telefonen i sitt sortiment. De droppet den pga store forsinkelser. Iallefall hvis vi skal tro den offisielle versjonen, og noe annet vil vel kun være spekulasjoner.

Lenke til kommentar

In an official statement, Vodafone confirmed it is no longer planning to sell the Sony Ericsson Xperia X2. "Vodafone UK will not be ranging the Sony Ericsson X2. The delivery date of the device, with Windows 6.5, slipped pre-Christmas due to a series of technical issues and we have taken the decision not to go ahead with the launch as it no longer fits with our planned portfolio," a spokesperson told us.

"The delivery date of the device, with Windows 6.5, slipped pre-Christmas due to a series of technical issues and we have taken the decision not to go ahead with the launch as it no longer fits with our planned portfolio," "

Dette skjønner vel de aller fleste, unntatt du kanskje. Det er jo en grunn til at telefonen ble forsinket, den ble jo ikke bare forsinket for å forsinke den, ikke sant?

Jeg vet ikke hvor du har hentet din versjon fra, for du linker jo ikke til kilden, men at det er pga forsinkelsen Voda droppet X2 hersker det ikke tvil om. De har jo tilogmed sagt det i en pressemelding. Hva som forårsaket denne forsinkelsen er helt sikkert tekniske problemer, men det kan jo ikke Voda vite da de ikke har telefonen i sitt sortiment. De droppet den pga store forsinkelser. Iallefall hvis vi skal tro den offisielle versjonen, og noe annet vil vel kun være spekulasjoner.

http://www.electricpig.co.uk/2010/01/13/sony-ericsson-xperia-x2-dropped-by-vodafone/

Droppet på grunn av tekniske problemer.

Lenke til kommentar

http://www.electricp...ed-by-vodafone/

Droppet på grunn av tekniske problemer.

Skal man tolke dette er det vel nærliggende å tro at det er snakk om branded sw de ikke får til å fungere. Ettersom også HTC med siste windows versjon også ble droppet fra privatmarkedet, så kan mye tyde på akkurat dette, og da vil jeg helle mot begrensinger i Windows mobile, eller rettere sagt mangelen på begrensinger. Men den offisielle versjonen er at pga forsinkelser så passer ikke X2 inn i Voda's sortiment.

Det er egentlig helt uvesentlig for denne diskusjonen, da vi ikke har Voda i Norge, og det finnes utallige telefoner som blir droppet av de store operatørene.

Lenke til kommentar

Slettet cirka halve tråden ettersom den delvis var gått grovt off-topic om finanskrisen (har ikke noe med tekniske problemer på en telefon å gjøre) og delvis drittkasting frem og tilbake.

Underlig at noe så banalt som en telefon kan bety så mye for enkelte.

Flere personer har fått advarsel.

Lenke til kommentar

Hei.

Nu har eg hatt X2 i 2 måneder. Eg har lagt inn ny software (3 gang) og installert cab-filen (2gang).

Har ingen av de feilene som bli omtalt i testen på www.amobil.no men har en rekke andre.

Her er følgende feil eg sliter med;

1. Når eg starter en samtale, uavhengig om eg ringer eller blir ringt til, så er det kun skurring de første 5-10 sekund.

2. Varsling av SMS og MMS er nesten ikke hørbart. Har volumet på fullt og forsøkt utallige lyder.

3. Hver eneste gang eg skal slå på wifi, så skjer det ingenting. Tlf låser seg og eg må slå den på på nytt(batt ut-inn). Når den da starter så er wifi på.

4. Nettverksnøkkelen kan ikke lagres.

5. Når eg ikke berører skjermen eller tastaturet og eg er inne i ett program f.eks kalender så er ikke lysstyrken stabil. Akkurat som det blinker, klarer ikke bestemme seg for om det skal dimme eller ikke. Går over så fort eg taster noe.

6. Hvis eg trykker på sms-ikonet og i samme tidel åpner tastaturet så låser tlf seg. Må da restarte (batt ut-inn)

7. Hvis eg har på tastlås, så spør tlf etter passord... Dette skjer kun hvis eg har mottatt sms, mms eller tapt anrop mens tastlåsen er på. Ikke ellers. Har aldri lagt inn noen passord bortsett fra sim.

Har flere feil som dukker opp men dette er de eg kommer på i farta.

Eg har eid ca 15 tlf i min tid, 3 av disse nokia resten SE. Må si eg er litt skuffet av SE denne gangen. Håper neste software-oppgradering hjelper eller så prøver eg å levere den tilbake.

Lenke til kommentar

Det er viktig å klage på telefonen der man kjøpte den. På den måten blir problemprodukter registrert som problemprodukter både hos produsent og leverandør. Videre kan man kreve omlevering hvis den ikke lar seg reparere på 3 forsøk.

Man blir kanskje fri for mobilen man har kjøpt en periode, men får kanskje en ny eller en annen hvis man er heldig. Dessuten skjerper det produsentene.

Lenke til kommentar

Vil gi den berømte oppgraderingen en sjanse først. Er jo kun kort tid igjen nu. Hvis det ikke blir noe bedre så blir det amerikansk produkt neste gang. Bare så synd den har så mange grove feil. Tlf virker solid, og det som funker er i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Vedr skurring: Regner med det er noe ustabil lyd du opplever. Dette opplever jeg svært ofte uansett hvilken telefon jeg bruker, og tar det som at apparatet trenger noen sekunder for å kunne sette opp en skikkelig linje for å føre samtale. Normalt med andre ord.

Vedr sms-varsling: Jeg setter pengene mine på at det er innstillingsfeil. Forsøk å juster volumet mens du er på avspillingsmodus og spiller av en sms-lyd. Fungerer på de fleste andre SE telefonene jeg har testet (og det er svært mange).

Vedr varierende lys-styrke: Har ikke denne telefonen en lys-sensor som regulerer lys-styrken i display? I såfall kan det hende at telefonen ikke klarer helt å bestemme seg om hvordan den skal dempe belysningen for at du skal spare mest mulig strøm, og likevel ha et display som er lett å se.

Jeg har ikke selv fått testet X2, så jeg er noe usikker på menystyring og muligheter. Anbefaler å ta kontakt med Sony Ericsson Customer Care Center på telefon 81500840 hvis det er noen innstillinger som du ikke finner ut av ved hjelp av å prøve deg fram, eller det ikke framkommer godt nok i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Tja kall det hva du vil, ustabil lyd/skurring. Uansett så hører eg ikke hva personen i andre enden sier i begynnelsen. Er eg så uheldig å må ringe en tlf-tjeneste, feks kontofon eller noe, så får eg aldri med meg hvilket tall eg skal taste for å komme videre. Trudde først det var feil med sim-kortet, men det er nu utelukket. Dette er ikke vanlig. Har aldri opplevd noe slikt før.

Hvis du er villig til å satse penger på at sms-varslingen er en instillingsfeil så er eg med på den ja. Lyden kan kun skrus av eller lavt volum.

Min anbefaling til deg Flodec; siden du ennå ikke har prøvd denne så burde du heller ikke gjøre det før de legger ut noe ny sofrware. Hadde eg prøvd den før, så hadde eg aldri kjøpt den. Synd at de ikke ventet litt før de sendte den ut til butikkhyllene. Men for all del, det er jo bare en telefon, finnes verre ting som skjer i verden.

edit;Takk for tipset ang Customer Care Centeret Flodec.

Endret av rubme
Lenke til kommentar

:)

Artig å se at enn tråden jeg startet ennå engasjerer.

Og interresant å se at etterhvert så dukker det opp flere med problemer med X2.

Status er at telefonen er igjen inne til rep - der den er kjøpt - jeg forholder meg til den butikken jeg har kjøpt produktet hos.

Noe som og er korrekt ihht til reklamasjon/heving av kjøp/omlevering osv.

Så får vi se hva som skjer.

All dialog foregår skriftlig - og i en hyggelig tone.

Så får vi respktere hverandres synspunkter og håpe på en god løsning.

Det er uansett helt uaktuellt for meg å bruke en telefon som ikke funker ihht det som er beskrevet.

Skal oppdatere tråden når det er noe nytt. :thumbup:

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Hei, har hatt x2 i en måned nå snart, har ikke hatt mange problem..

Denn har kansje hengt seg et par ganger, og dette er ikke mer en en annen telefon.

Og etter att jeg opptatterte til mr1 er den også blitt mye raskere..

Det jeg liker minst er at kameraet er fortsatt litt tregt, og den dårlige media spilleren..

Lenke til kommentar

Jeg må bare le av poe som helt klart er en SE fan uansett hvilken kritikk som blir rettet mot SE. Er en grunn for at jeg valgte HTC HD2 istede for et halv fabrikat.

Er nesten som å diskutere beste bilmerke og noen kjøper en telefon uten feil, noen gjør det. Men uansett om jeg har en HTC så kan jeg innse at det er sikkert masse problemer med den også, som alt annet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt alle smarttelefonene i P-serien fra SE, pluss Xperia X1. Ingen av dem har vært perfekte, men de har vært bra, jeg har alltid vært trygg på at det ikke har vært bedre alternativer for mitt bruk.

Så kjøpte jeg en X2 fordi jeg var sikker på at den var minst like god som X1, og hadde bedre kamera. Det er den verste telefonen jeg noen gang har hatt, og min lojalitet til SE er forsvunnet helt på noen få uker.

Jeg håpet i det lengste at den lenge etterlengtede oppgraderingen ville gjøre den til en brukbar telefon, men da ble den verre. Et par fine funksjoner som gjorde meg litt oppstemt første kvelden, men etterpå har det vært BARE tull. Jeg har reinstalert flere ganger.

Telefonen må restartes mange ganger om dagen. Hver gang jeg får en sms hvis wifi er på for eksempel. Og hver gang skjermen låser hvis jeg ikke bruker default panel med default settings. Det har på eget initiatv slettet alle data på minnekortet (16GB) 3 ganger. Mange verdifulle bilder og tekster er borte for alltid. Jeg mister mange samtaler daglig pga merkelige feil som jeg aldri har sett på tidligere telefoner.

Jeg kan ikke skjønne at SE tar sjansen på å levere en så uferdig og irriterende dings til proffmarkedet.

Jeg går tilbake til X1 nå. Den virker ihvertfall. Så leverer jeg tilbake X2 og håper egentlig å få hevet kjøpet. Deretter begynner letingen etter en profftelefon som man kan stole på. Den må ha godt tastatur, exchangestøtte, og multitasking. Hva bør man satse på? Nokia n900?

Oppdaget forresten akkurat at det finnes en facebook-guppe for misfornøyde og deppa X2-eiere. Der finnes også en lenke til en ganske seriøs bugrapport som er imponerende lang.

Vennlig hilsen tidligere SE-entusiast

Endret av server
Lenke til kommentar

Så er min Xperia X2 tilbake fra service/rep/oppgradering - eller hva vi skal kalle det .

I allefall reklamasjon. :yes:

Den er - ifølge seddelen spm følger med " Justert - oppdatert- testet ok."

og --"lagt inn siste programvare i telefonen"..

Og - uten tvil - telefonen er mye bedre.

I løpet av 5 dager - har den bare hengt seg opp 8 ganger -

jeg har måttet ta ut batteriet bare 4 ganger for å få den i gang igjen.

Så dette er jo en stor forbring - eller ?

Sukk og atter sukk - hva skal man si til slikt kjære venner ?

Blir motløs. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Xperia X2 på Onsdag. Jeg oppgraderte til nyeste firmware MR1 med en gang jeg fikk den. Til nå har den hengt seg opp 4 ganger, og hver gang har jeg måttet resette den ved å ta ut batteri. Den er også grusomt treig, aldri opplevd makan.. Jeg begynner å angre på kjøpet mitt allerede...:(

Lenke til kommentar

Ikke noe vits i å bli motløs.

Bare kjør på til du får hevet kjøpet.

Ikke noe poeng i å ha en dyr brevvekt som det der.

-KJ

Får se hva som skjer - ha meldt fra til der jeg kjøpte at den ikke er blitt bedre enn den var.

Det blir i såfall tredje gang den er inne til rep.

Lenke til kommentar

Så ser det ut som denne føljetongen tar slutt.

nøyaktig 3 mndr etter at jeg kjøpte telefonen.

Har nå fått bekreftet at jeg får hevet kjøpet - og pengene igjen.

Ryddig og greit fra butikken.

Så starter jakten på ny mobil

Blir kanskje Vivaz Pro - er jo symbian S 60.

Operativsystem jeg kjenner og stoler på.

Takk til alle for råd og engasjement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...