Kvisten Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr? Smiler - har vel neppe ment det noen gang nei. Og det skjønner du sikkert helt av deg selv Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr? Smiler - har vel neppe ment det noen gang nei. Og det skjønner du sikkert helt av deg selv Hvis du ikke bytter mellom paneler i hytt og pine, er da telefonen fremdeles ustabil? Lenke til kommentar
auditman Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr? I dette tilfellet er det produsenten av telefonen som har problemer. Alle unntatt et par fanboys har forstått at SE har problemer. Det er synd og jeg håper de for orden på disse. Jeg synes det er helt uakseptabelt at man får levert en telefon som i beste fall er et halvfabrikat. Vi som er proffbrukere velger bort SE på grunn av problemene med de nye telefonene deres. Vi kan ikke kjøpe telefoner som må sendes inn eller oppdateres før man får tatt de skikkelig i bruk. Vi er avhengig av produkter som fungerer fra dag 1. Dette får vi fra HTC, Nokia, Apple og Samsung. De andre produsentene har også problemer i enkelte tilfeller men da i langt mindre grad enn SE. Det mest graverende tilfellet vi har hatt er en HTC Hd2 som ikke ville sende sms av og til. Ellers har vi ikke hatt noen større problemer. Vi har diskutert dette internt og vi er enige om at vi ikke kommer til å kjøpe flere SE-telefoner før SE har erkjent at de har problemer og gjør noe med dette. Dette gjelder 20 stykker på min avdeling og totalt ca 500 på landsbasis. Vi er sånn sett ingen stor kunde men jeg vet at flere bedrifter har gjort den samme vurderingen. (dette har jeg fra vår IT-leverandør som ikke anbefaler SE i påvente av og i håp om at X10 er et skikkelig produkt) Hvis SE nå feiler med X10 også så er det nok en spiker i kista. Markedet flommer over av gode mobiltelefoner og det er ingen grunn til å velge sekunda vare til stiv pris. Alt kan repareres men hvorfor ikke heller kjøpe noe som er i orden i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr? Smiler - har vel neppe ment det noen gang nei. Og det skjønner du sikkert helt av deg selv Mitt poeng er at du nå faktisk har sjekket at det ikke er simkort eller minnebrikken det er noe feil med. Ergo så vet du at du ikke gir telefonprodusent urettferdig kostnad når du nå leverer inn telefonen din til service. Jeg ser daglig opptil flere tilfeller der det ikke er mulig å få fram oppgitt feil på innlevert produkt. Da tenker jeg på feil som i utgangspunktet skulle ha vært der hele tiden og ikke skal være vanskelig å framprovosere i følge feilbeskrivelsen. Slik som "ingen lyd" eller "slår seg av/låser seg hele tiden". Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr? I dette tilfellet er det produsenten av telefonen som har problemer. Alle unntatt et par fanboys har forstått at SE har problemer. Det er synd og jeg håper de for orden på disse. Jeg synes det er helt uakseptabelt at man får levert en telefon som i beste fall er et halvfabrikat. Og at en ny telefon har noen bugs som blir rettet i en fremtidig FW-update, skulle liksom være unikt for SE? Jeg får ønske ditt firma lykke til videre med valg av mobiltelefon leverandør, for ærlig talt tror jeg det blir vanskelig å finne en bug-fri telefon fra øverste hylle. Men lykke til Lenke til kommentar
auditman Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr? I dette tilfellet er det produsenten av telefonen som har problemer. Alle unntatt et par fanboys har forstått at SE har problemer. Det er synd og jeg håper de for orden på disse. Jeg synes det er helt uakseptabelt at man får levert en telefon som i beste fall er et halvfabrikat. Og at en ny telefon har noen bugs som blir rettet i en fremtidig FW-update, skulle liksom være unikt for SE? Jeg får ønske ditt firma lykke til videre med valg av mobiltelefon leverandør, for ærlig talt tror jeg det blir vanskelig å finne en bug-fri telefon fra øverste hylle. Men lykke til Som du kanskje la merke til skrev jeg: "De andre produsentene har også problemer i enkelte tilfeller men da i langt mindre grad enn SE. " Det er altså snakk om telefoner med langt færre og mindre plagsomme bugs enn SE. Det er helt kurant å rette bugs i nye programvareversjoner men i SE's tilfeller har det vært tvingende nødvendige oppdateringer for i det hele tatt å kunne bruke telefonen. Det er en vesentlig forskjell på en telefon med en bug i kalenderen og en det ikke går an å besvare innkommende anrop på. Det første er akseptabelt for en proffbruker det andre ikke. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg kan legge til at salgsinntektene til SE gikk ned med 40% i 2009. Hva tror du det kommer av? Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg kan legge til at salgsinntektene til SE gikk ned med 40% i 2009. Hva tror du det kommer av? Nei jeg vet ikke, men vi andre har fått med oss at det har vært/er en finanskrise som kanskje legger en demper på mobilsalget, ikke bare for SE men også de andre store. Det er helt kurant å rette bugs i nye programvareversjoner men i SE's tilfeller har det vært tvingende nødvendige oppdateringer for i det hele tatt å kunne bruke telefonen. Det er en vesentlig forskjell på en telefon med en bug i kalenderen og en det ikke går an å besvare innkommende anrop på. Det første er akseptabelt for en proffbruker det andre ikke. Hvilken SE telefon er det du ikke klarer å besvare anrop med? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg kan legge til at salgsinntektene til SE gikk ned med 40% i 2009. Hva tror du det kommer av? Har du noe kilde til dette? Er det i Norge eller er det på verdensbasis. Jeg trur deg på oppgitt tall altså, men tenkte jeg skulle få litt mer innblikk i akkurat dette. Hvordan er tallene for andre store produsenter i samme periode? Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg kan legge til at salgsinntektene til SE gikk ned med 40% i 2009. Hva tror du det kommer av? Har du noe kilde til dette? Er det i Norge eller er det på verdensbasis. Jeg trur deg på oppgitt tall altså, men tenkte jeg skulle få litt mer innblikk i akkurat dette. Hvordan er tallene for andre store produsenter i samme periode? Jeg tror kanskje Auditman skriver dette ut ifra fri fantasi. Jeg vet at det var nedgang i mobilsalget i 2009, men det var ikke unikt for SE, og 40% høres veldig mye ut, så jeg tror ikke dette er fakta. Finanskrisen hadde vel mye av skylda, men mobilsalget tok seg opp igjen mot slutten av 2009, da folk trodde finanskrisen var over. Nå viser det seg vel at den langt ifra er over, og vi vil nok oppleve ganske dramatiske konsekvenser i løpet av 2010, og da tenker jeg ikke bare på mobilmarkedet, men på den generelle globale økonomiske situasjonen. Lenke til kommentar
carwin Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Har du noe kilde til dette? Er det i Norge eller er det på verdensbasis. Jeg trur deg på oppgitt tall altså, men tenkte jeg skulle få litt mer innblikk i akkurat dette. Hvordan er tallene for andre store produsenter i samme periode? Her er tall fra Gartner. Ikke salgsinntekter dog, men antall enheter. http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1306513 SE hadde en nedgang fra 7.6%/2008 til 4.5%/2009. Det er iallefall nært nok 40%... Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Har du noe kilde til dette? Er det i Norge eller er det på verdensbasis. Jeg trur deg på oppgitt tall altså, men tenkte jeg skulle få litt mer innblikk i akkurat dette. Hvordan er tallene for andre store produsenter i samme periode? Her er tall fra Gartner. Ikke salgsinntekter dog, men antall enheter. http://www.gartner.c....jsp?id=1306513 SE hadde en nedgang fra 7.6%/2008 til 4.5%/2009. Det er iallefall nært nok 40%... Ja, men dette sier ingenting om inntjening. Og det sier enda mindre om det nordiske markedet, som er interessant for oss. Hva SE selger i u-land er meg totalt uinteressant. Vi kan også se at foruten LG og Samsung, har alle de andre hatt en betydelig nedgang. Auditman postet dette som om det skulle være unikt for SE å selge mindre i 2009 enn i 2008. Og tallene sier null og niks om inntjening, slik Auditman påstår. Dessuten kommer han med påstander tatt ut ifra egen fantasi angående bugs på SE, kontra andre telefoner. Svada, fra a til å... Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvor anskaffer jeg den nyeste FW til telefonen egentlig ? Får bare opp ugyldige rapidshare linker. Hadde virkelig satt pris på direkte link til nyeste FW! Lenke til kommentar
poe Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvor anskaffer jeg den nyeste FW til telefonen egentlig ? Får bare opp ugyldige rapidshare linker. Hadde virkelig satt pris på direkte link til nyeste FW! Tror ikke den er tilgjengelig ennå. Men du kan laste ned en .cab fil som retter de mest alvorlige bugsene. Den finner du her: http://www.sonyericsson.com/update/x2?cc=no&lc=no Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Vodafone har dumpet X2 til fordel for Nexus. Hva er årsaken til at en av verdens største mobiloperatører ikke vil selge det ypperste produktet til SE? Kan du forklare meg det? Telefonen har jo etter som du sier kun småfeil som rettes enkelt. Og hvorfor knuser Hd2 salgstallene til X2? Som etter ditt sigende er en svært god telefon. Skjønner ikke markedet at X2 er en fantastisk god telefon? (på tross av en håpløst utdatert skjerm) Lenke til kommentar
poe Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Du påstår at det er finanskrisen som er årsaken til at SE har 40% nedgang i salget. Påstår du det eller ikke? Da må du kunne forklare hvorfor HTC bare opplever 10% nedgang og Apple opplever en økning hvis det ikke har noe med produktene å gjøre. Min påstand er at SE opplever største nedgang av alle fordi produktene deres ikke har vært gode nok. Det er enkel markedsanalyse. Hva er din forklaring? Du sier det er finanskrisen. Hvorfor påvirker den salget til SE så mye mer enn salget til HTC f.eks? Selvfølgelig er finanskrisen årsaken til at Nokia, SE og Motorola taper stort. At iPhone går mot strømmen, er beundringsverdig, rett og slett. Men de har også et lite marked, totalt sett. Vodafone har dumpet X2 til fordel for Nexus. Hva er årsaken til at en av verdens største mobiloperatører ikke vil selge det ypperste produktet til SE? Kan du forklare meg det? Telefonen har jo etter som du sier kun småfeil som rettes enkelt. Og hvorfor knuser Hd2 salgstallene til X2? Som etter ditt sigende er en svært god telefon. Skjønner ikke markedet at X2 er en fantastisk god telefon? (på tross av en håpløst utdatert skjerm) Det finnes utallige eksempler på telefoner som blir dumpet av store operatører. N97 mini er en av dem... Håpløst utdatert skjerm? Hva er det du snakker om? Det er kanskje den beste skjermen vi har sett på en mobiltelefon. At det ikke står AMOLDE betyr ikke automatisk at der dårlig, skjønner du... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) For den som surfer litt på mobilforum rundt omkring så kan man trygt si at det er en del som har problemer med telefonen. Som vanlig er det mest av folk som sliter som poster og trenger hjelp, men mengden av dem som trenger hjelp tilsier at dette er et produkt som sliter mer enn normalt. Til dem som prøver å føre en saklig diskusjon her så er det bare en ting å si; optimister. -KJ Endret 28. mars 2010 av jevel Lenke til kommentar
poe Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 For den som surfer litt på mobilforum rundt omkring så kan man trygt si at det er en del som har problemer med telefonen. Som vanlig er det mest av folk som sliter som poster og trenger hjelp, men mengden av dem som trenger hjelp tilsier at dette er et produkt som sliter mer enn normalt. Til dem som prøver å føre en saklig diskusjon her så er det bare en ting å si; optimister. -KJ De fleste problemene på X2 kan omgåes, hvis man er interessert i en løsning. På meg virker det som om brorparten i denne tråden kun er her for å rakke ned på et produkt de selv ikke har. Trådstarter er tydeligvis ikke heller interessert i hjelp, da han mottar alle råd med frekke svar. Og ditt bidrag er heller ikke av de gode. Du har lest på "mange" forum om problemer med denne telefonen. Nå følger jeg ganske så mange forum, også de som er dedikerte SE forum, og denne telefonen skiller seg ikke nevneverdig ut. De aller fleste får løst sine problem, med litt hjelp, og det er få som direkte er missfornøyde med telefonen sin. Ser man på tråder dedikert til Nokia N900, er det langt flere der som har problemer med sin telefon. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ts spør om det er mange som har problemer med X2. Ja det er mange som har problemer med X2. Veldig mange. Så mange at blant annet en av verdens største mobilselskaper (Vodafone) har sluttet å selge den. X2 er et problem for SE i likhet med X1. SE er veldig avhengig av suksess med X10 nå. SE taper penger og henger etter på utvikling. X10 bør bevise for markedet at de fortsatt er game og bevise for morselskapet Sony at de fortsatt evner å tjene penger. Hvis ikke vil Sony fjerne Ericsson fra merkenavnet og integrere produksjonen av mobiltelefoner i Sony for tettere integrasjon med Sonys andre produkter. Lenke til kommentar
poe Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ts spør om det er mange som har problemer med X2. Ja det er mange som har problemer med X2. Veldig mange. Så mange at blant annet en av verdens største mobilselskaper (Vodafone) har sluttet å selge den. X2 er et problem for SE i likhet med X1. SE er veldig avhengig av suksess med X10 nå. SE taper penger og henger etter på utvikling. X10 bør bevise for markedet at de fortsatt er game og bevise for morselskapet Sony at de fortsatt evner å tjene penger. Hvis ikke vil Sony fjerne Ericsson fra merkenavnet og integrere produksjonen av mobiltelefoner i Sony for tettere integrasjon med Sonys andre produkter. I denne tråden er det kun TS som har problemer med X2, i tillegg er blant annet du her og spyr ut eer og galle om ting du ikke har noen som helst forutsetning å vite noe som helst om, da det er helt klart at du aldri har eid en X2. Vodafone har aldri hatt X2 i sitt sortiment, de droppet den da den ble sterkt forsinket, slik at det du sier er direkte løgn. N97mini ble imidlertid etter mange problemer med telefonen, droppet av Orange etter at den hadde vært i deres sortiment. X1 var produsert i sin helhet av HTC, mens SW var fra SE. Telefonen fungerte smertefritt vedrørende SW, men hadde store problemer med sprekker i chassiet, noe jeg regner med HTC måtte dekke tapene for, og ikke SE. At SE henger etter på utvikling er enda mer bambus fra deg. Xperia X2 henger ikke etter noen andre telefoner. At den har en cpu, som påståelig er dårligere enn de siste HTC-winmo-telefonene, betyr ikke at de henger etter. På javatester utført på de forskjellige telefonene, er det faktisk X2 som er raskest av de alle, og det med den påstått utdaterte HW-en. Her er det noe som skurrer? Dessuten kommer X10 i disse dager, og den er vel den mest komplette Android telefonen som har sett dagens lys til nå. De har også det ypperste inne S.60 telefoner, iallefall hvis vi skal lytte til andre enn Amobil. Mobil.se, sa dette om Vivaz: " Kan man bara bli vän med pekskärmsversionen av systemet Symbian är det här en av de bästa mobilerna just nu." Så at SE ligger etter er bare tull og tøys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå