Gå til innhold

Er det mange som har problemer med SE XperiaX2 ?


Kvisten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SE har kommet med oppdateringer som fikser de problemene som markedet har rapportert inn. Problemet er at testerne er så arrogante at de ikke vil innrømme det og/eller vil ikke teste produktet etter oppdatering.

 

Har mottat en oppdatering fra SE som er lagt inn ( ca en uke siden) skulle korrigere "feil på diverse applikasjoner " var påstanden -desverre ikke noe hjelp i den.

 

Kjør en total reset. Kjør så en oppdatering via SEUS. Deretter installerer du .cab filen. Vet ikke hva du har installert på telefonen din, men det kan kanskje lønne seg å være litt selektiv angående 3. parts programvare, inntil videre...

Lenke til kommentar

Prøv det Poe skriver i #22

 

Det har jeg og. :yes:

Har hatt lange dialoger både på mail og tlf med SE support - de er desverre tom for ideer - de har i allefall tenkt en hel uke uten å komme opp med no nytt--

 

Da tror jeg du sender inn telefonen, for da er det ikke SW feil. Kan jo merke seg at den er produsert i Kina, noe som sikkert vil øke feilprodusenten med noen hakk... Men ikke gi deg, X2 er en kongetelefon, iallefall slik min virker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I følge nettsiden til service verkstedet . er nå telefonen klar for å sendes tilbake.

 

Selv om meldingen som ligger inne ikke er serlig mye å bli klok av.''sitat

 

"16.03.2010 12:23:18

Oppgradert software, resatt tlf. Testet OK Ny software versjon som fikser problemet er tilgjenglig i uke 15, denne kan da lastes ned fra sony ericsson sin webside"

 

Hvordan kan de ha testet OK når løsningen ligger 4 uker frem i tid ?

 

ser ikke bort fra at det blir en raskretur til verkstedet nei.

Lenke til kommentar

I følge nettsiden til service verkstedet . er nå telefonen klar for å sendes tilbake.

 

Selv om meldingen som ligger inne ikke er serlig mye å bli klok av.''sitat

 

"16.03.2010 12:23:18

Oppgradert software, resatt tlf. Testet OK Ny software versjon som fikser problemet er tilgjenglig i uke 15, denne kan da lastes ned fra sony ericsson sin webside"

 

Hvordan kan de ha testet OK når løsningen ligger 4 uker frem i tid ?

 

ser ikke bort fra at det blir en raskretur til verkstedet nei.

 

Dette kunne du jo fint ha ordnet selv. Ny programvare med over 500 oppdateringer/forbedringer kommer i uke 15, og da skal alle bugs være historie. Windows blir også fornyet da, og etter hva jeg har lest om WM7, så håper jeg virkelig Microsoft kommer til å satse videre på 6.5 varianten...

Lenke til kommentar

I følge nettsiden til service verkstedet . er nå telefonen klar for å sendes tilbake.

 

Selv om meldingen som ligger inne ikke er serlig mye å bli klok av.''sitat

 

"16.03.2010 12:23:18

Oppgradert software, resatt tlf. Testet OK Ny software versjon som fikser problemet er tilgjenglig i uke 15, denne kan da lastes ned fra sony ericsson sin webside"

 

Hvordan kan de ha testet OK når løsningen ligger 4 uker frem i tid ?

 

ser ikke bort fra at det blir en raskretur til verkstedet nei.

 

Dette kunne du jo fint ha ordnet selv. Ny programvare med over 500 oppdateringer/forbedringer kommer i uke 15, og da skal alle bugs være historie. Windows blir også fornyet da, og etter hva jeg har lest om WM7, så håper jeg virkelig Microsoft kommer til å satse videre på 6.5 varianten...

 

 

lenger oppe i denne tråden kan du se at jeg og har ordnet dette selv

noe som og er meddelt serviceverkstedet ved innsending.

 

med andre ord har de gjort null og niks.

jaja'

Lenke til kommentar

Fikk telefonen tilbake fra rep med Tollpost igår.

 

Ingen forandring på noe.

samme feilene

+ en ny.

 

til å bli gal av dette jo.

 

Hvordan skal man gå frem med slikt ? Kan da ikke være meningen vi skal finne oss i dette ?

Lenke til kommentar

Fikk telefonen tilbake fra rep med Tollpost igår.

 

Ingen forandring på noe.

samme feilene

+ en ny.

 

til å bli gal av dette jo.

 

Hvordan skal man gå frem med slikt ? Kan da ikke være meningen vi skal finne oss i dette ?

 

Jeg bruker denne telefonen daglig, og har ikke så mange bugs som plager meg. At den ikke blinker når man mottar sms, er en bug jeg har, men jeg irriterer meg ikke over det. Jeg bruker til daglig tilewave og telefonen er meget stabil. Har du installert noen 3. parts programvare som påvirker telefonen?

Når jeg starter telefonen, hender det at jeg må trykke på telefon-tasten for å få frem skjermen for pin-kode, men det anser jeg også som en bagatell. Ellers er telefonen både rask og stabil, og jeg er storfornøyd.

Kan du være mer spesifikk på problemene du opplever?

Lenke til kommentar

Fikk telefonen tilbake fra rep med Tollpost igår.

 

Ingen forandring på noe.

samme feilene

+ en ny.

 

til å bli gal av dette jo.

 

Hvordan skal man gå frem med slikt ? Kan da ikke være meningen vi skal finne oss i dette ?

 

Jeg bruker denne telefonen daglig, og har ikke så mange bugs som plager meg. At den ikke blinker når man mottar sms, er en bug jeg har, men jeg irriterer meg ikke over det. Jeg bruker til daglig tilewave og telefonen er meget stabil. Har du installert noen 3. parts programvare som påvirker telefonen?

Når jeg starter telefonen, hender det at jeg må trykke på telefon-tasten for å få frem skjermen for pin-kode, men det anser jeg også som en bagatell. Ellers er telefonen både rask og stabil, og jeg er storfornøyd.

Kan du være mer spesifikk på problemene du opplever?

 

de problemene du nevner har jeg og - men det er bare bagateller.

Hovedproblemet er at den fryser eller henger.

i alle mulige situasjone - undr oppstart-mens jeg leser epost -i det jeg slår på blåtann-

mens jeg skriver en sms osv osv osv.

har ikke innstallert noen tredjepart progr

har ikke innstallert noe som heslt på telefonen.

 

for meg er telefonen totalt ubrukelig.

 

ved å lese dette forum og andre forum skal man ikke være professor for å se at mobiltelefonene som slippes ut på markedet et stort sett halvferdige produkter - til full pris.

Uansett merke og produsent.

 

Vi som kjøper mobiltelefonene er en utrolig stor gruppe - og det er ufattelig at vi lar oss herse med på denne måten

Vi burde sette oss ned og sende en mail til produsentens supportsenter hver gang noe ikke virket - og derettet tatt en telef til forbruker rådet for å fortelle om problmet.

etter to dager burde vi så ringe suport senterne for å purre på saken.

siden support senterne på dette tidspunkt sannsynligvis var sluttet å svare på noe som helst - så burde vi da ta en telefon til produsentens hovedkontor.

paralellt med dette kunne vi innvitere vg og tv 2 til å være med på den videre utviklingen av saken.

 

Samtidig burde vi sende all info om problemene i posten til de samme stedene.

la os si det er 1 mill mobilbrukere her i landet- 20000av oss har problemer med telefone hver dag-og vi fulgte forslagene ovenfor ------vel----

 

saken er at om ingen ville kjøpe - og heller ikke akseptere problemene- desse halvferdige produktene, så var det heller ikke butikk og slippe dem ut på markedet.

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

 

 

 

 

de problemene du nevner har jeg og - men det er bare bagateller.

Hovedproblemet er at den fryser eller henger.

i alle mulige situasjone - undr oppstart-mens jeg leser epost -i det jeg slår på blåtann-

mens jeg skriver en sms osv osv osv.

har ikke innstallert noen tredjepart progr

har ikke innstallert noe som heslt på telefonen.

 

for meg er telefonen totalt ubrukelig.

 

 

 

Har du prøvd å formatere minnekortet? Eller fjerne det og kjøre telefonen uten det, for å se om den blir mer stabil. Eller så kan du jo prøve å re startet telefonen, for deretter å gå rett til tilewave panelet. Så kan du prøve å bruke telefonen kun med dette panelet, da er iallefall min dønn stabil.

Lenke til kommentar

Hallo ?

 

Hvor vil du hen ?

Antar du selv ser hvor tøvete dette er i forhold til annet jeg har skrevet.

 

Nei. Det som er tøvete er at du spør om råd, og får svar, men på meg virker det som om du blir irritert når noen svarer deg. Du kan ikke forvente at noen gidder å hjelpe deg når du oppfører deg slik. For personlig så driter jeg i om du plages med telefonen din eller ikke, jeg prøvde bare å komme med noen gode råd

 

edit: Kjøp deg en Norsk-engelsk ordbok, og søk på google.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Har ikke så mye erfaring med X2, men generelt med mobiltelefoner så kan feil på simkort og minnebrikke skape store problemer. Det kan virke så ulogisk det bare kan på deg, men det forandrer ikke fakta med at dette kan skape mye feil. Så hvis du lett kan framprovosere feilene på telefonen din så kan du forsøke det som Poe sier med å fjerne minnekortet for en kortere periode.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye erfaring med X2, men generelt med mobiltelefoner så kan feil på simkort og minnebrikke skape store problemer. Det kan virke så ulogisk det bare kan på deg, men det forandrer ikke fakta med at dette kan skape mye feil. Så hvis du lett kan framprovosere feilene på telefonen din så kan du forsøke det som Poe sier med å fjerne minnekortet for en kortere periode.

 

Prøvd uten minnekort - og med kona sitt sim kort.

samme prob.

poenget mitt er ikke å være negativ til forslag - men sliter med at vi forbrukere skal ta ansvaret for å løse problemer med uferdige produktr fra produsentene.

 

mvh

kvisten

Lenke til kommentar

Så flott at du har testet det. Nå har du på en utrolig enkel måte funnet ut at du ikke har problemer med minnekort eller simkort. Da vet du at du har problemer med telefonen. Sørg for at du noterer det ned på feilbeskrivelsen når du leverer inn apparatet ditt. Dette har ikke noe med ansvarsfraskrivelse fra produsent å gjøre. Det har noe med at DU som forbruker faktisk prøver å eliminere mulige og vanlige feilkilder. Det er ikke uvanlig at det er feil på simkort. Har selv byttet simkort noen ganger pga feil på de. Både privat og på jobb (mine jobbsimkort varer ikke mange måneder siden de gjerne tas inn og ut av mobiltelefoner 30-40 ganger per dag). Mener du f.eks at produsenten av telefonen din skal sitte med regninga for undersøkelse hvis det er din nettverksleverandør som har problemer med sitt utstyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...