Gå til innhold

Oppgradere ytelse

Anbefalte innlegg

Hei..

Har lyst å oppgradere ytelsen litt på spillmaskinen min.

Har nå:

- Intel Core 2 Quad Q9300

- Radeon HD 4850, 2stk i crossfire.

- OCZ ReaperX 4096MB DDR2 PC8000

Hva bør jeg gjøre?

Noe poeng å bytte ut 4850 korta i et 5850 eller 5870? Eyefinity frister litt :)

Eller vil CPU være flaskehals?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjempetips : Relax ;)

Maskinen din er kraftig nok og tror nok du ikke har så veldig mye fps å hente på å oppgradere enda, selvsagt det hele er avhengig av budsjettet ditt, har du nok cash så kan du selvsagt oppgradere til 5xxx sli og et bedre hovedkort , minne og cpu.

Edit : Du kan jo vurdere å oppgradere minnet til 8Gb, utenom det så er det ikke så mye du kan gjøre med mindre du hopper over til i7.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Den maskinen er allerede både sterk og godt balansert med tanke på CPU/GPU, så det er ingen enkel eller billig oppgradering som jeg ville annbefalt her. Jeg ville heler annbefalt å bruke den du har en stund til og senere gå for en full oppgradering av hele systemet. Skal du få noen betydelig økning i ytelse her må du enten bytte ut skjermkortene elle GPUen. Skal du ha bedre skjermkort enn de to du allerede har er den en dyr investering siden de du har allerede er bra sterke, og bytter du ut CPUen alene så vil nok ikke det gi noen voldsom ytelsesøkning på de fleste spill ihvertfall.

Alternativt til å vente med å kjøpe nytt system kan du jo se om du kan få en god pris for den brukt og bruke pengene mot et nytt med system med mellomlegg, hvis du virkelig brenner etter bedre maskin selvfølgelig, men jeg ser ikke helt for meg at du kan få noen dårlig ytelse i de fleste spill med dette eksisterende systemet.

Den eneste enkle/billig oppgraderingen du kan gjøre er mer RAM, men ærlig talt er det lite eller ingenting som bruker mer enn 4gig - ihvertfall for spillbruk, så ved mindre du driver med veldig tunge apps for redigering av store bilde og videofiler så er det ikke mye å hente på det.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...