stkmydla Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg har fått oppgaven med å friskmelde en bærbar Dell Inspiron 1501 som ikke lenger finner DVD-stasjonen lenger, verken i BIOS eller Windows. Det rare er at stasjonen lyser og blinker, og åpner og lukker skuffen som vanlig på kommando. Får inntrykk av at platene også sviver rundt som de skal. Har forsøkt å laste ned drivere fra Dells nettsider, men det var kun en Firmware OPPDATERING, og hjalp ingenting så lenge ikke maskinen finner stasjonen. Er svært takknemlig for alle tips til hva som kan være galt! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Sjekk at den er koblet til hovedkortet, tyder på et brudd på en ledning eller lignende. Aldri vært borti laptop noe, men på stasjonære vil den fungere som beskrevet hvis den er koblet til psu men ikke til hk. Lenke til kommentar
stkmydla Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Sjekk at den er koblet til hovedkortet, tyder på et brudd på en ledning eller lignende. Aldri vært borti laptop noe, men på stasjonære vil den fungere som beskrevet hvis den er koblet til psu men ikke til hk. Tusen takk for rask tilbakemelding! PC-en er vel noen år nå, tror du jeg bryter noen garanti hvis jeg åpner opp skallet? I tilfelle garantien er utgått bør det jo gå an å reklamere, PC-en har blitt pent behandlet, og slikt skal jo ikke skje helt uten videre. Er bare litt redd for å åpne hvis det ligger noen forseglinger der, og man da plutselig mister retten til å reklamere også f.eks. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvor gammel er maskinen da? Er ingen vits å skru selv om det er garanti på den. KAn prøve å høre med butikken ang reklamasjon først. Ellers skal det gå greit å skru av deksler og lignende så lenge det ikke er en forsegling på dem. Har som sagt ikke vært borti laptop så aner ikke hvordan kontaktene er satt opp der. http://www.ehow.com/how_5147652_replace-dvd-drive-dell-inspiron.html Den var jo grei, ser ut som du kan ta den ut og se... Lenke til kommentar
stkmydla Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Tusen hjertelig! Skal se hva jeg kan finne ut av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå