Gå til innhold

Jobb "Natte vakt" stasjonær vakt hotell, flyplass, etc

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er interessert i å jobbe som natte vakt på hotell, flyplass eller noe lignende.

Jeg er ute etter en jobb som går ut på at man tar 2-3 rutine runder i hotellet eller hvor man jobber å sjekker alt er som det skal, ellers følge med på overvåkings kamera.

Sånn "sitte på rævva" jobb.

Jeg har ingenting imot å gjøre litt mer enn å sitte på rompa fra kl 21 - 6. Men kunne tenkt meg en sånn jobb som jeg nevnte.

Må jeg ha noe kurs for å bli nattevakt på foreksempel ett hotell?

Hvor kan jeg søke etter sånn jobb? Har prøvd google men finner ikke mye.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på stillinger som stasjonærvakt hos feks Securitas, G4S, Hafslund osv. Må beregne et vekterkurs etterhvert. Som nattvakt på hotell kan du risikere at du må starte frokosten(steke speilegg, bacon, pytt i panne osv. - ja hele pakka).

Hva mener du med frokosten? o.O

Lenke til kommentar

Søk på stillinger som stasjonærvakt hos feks Securitas, G4S, Hafslund osv. Må beregne et vekterkurs etterhvert. Som nattvakt på hotell kan du risikere at du må starte frokosten(steke speilegg, bacon, pytt i panne osv. - ja hele pakka).

Dette er sånne ting vektere etter min mening ikke skal brukes til. Med fagbrev og 3 års erfaring i bransjen hadde jeg sluttet i jobben dersom et av mine objekt skulle pålegge meg å gjøre slike ting. Det samme gjelder vask av toaletter osv, og diverse ting som ellers skal gjøres av et vaskebyrå, kokk eller vikarbyrå.

Men til trådstarter:

For slike jobber er nok det enkleste å søke jobb som stasjonær vekter. Da må du gå vekterkurs, som sagt.

Lenke til kommentar

Dette er sånne ting vektere etter min mening ikke skal brukes til. Med fagbrev og 3 års erfaring i bransjen hadde jeg sluttet i jobben dersom et av mine objekt skulle pålegge meg å gjøre slike ting. Det samme gjelder vask av toaletter osv, og diverse ting som ellers skal gjøres av et vaskebyrå, kokk eller vikarbyrå.

Men til trådstarter:

For slike jobber er nok det enkleste å søke jobb som stasjonær vekter. Da må du gå vekterkurs, som sagt.

Helt enig ,ikke derfor vi event er der for.

Men du noen gang får du rare oppgaver som en vekter unsett.

Endret av smy
Lenke til kommentar

Men til trådstarter:

Helt enig ,ikke derfor vi event er der for.

Men du noen gang får du rare oppgaver som en vekter unsett.

Bra du er enig. Som vekterlærling stod det ingenting i opplæringsloggen om matlaging eller vasking. Dersom jeg får i oppgave å være kokk, vaskedame eller parkeringsvakt slutter jeg i jobben og begynner i et annet vaktselskap. Vi er ikke et vikarbyrå man leier inn til alle mulige oppdrag. Resepsjon går greit.

Lenke til kommentar

Helt enig, Thomas. Man får riktignok mange spesielle oppdrag (for eksempel skal vi stenge en matbutikk klokka 23 hver kveld, fordi sjefen der ikke stoler på sine ansatte), men det er viktig at vi stiller litt krav der, og legger vekt på at når man er vekter er det vakthold man skal holde på med, ikke matlaging og rengjøring.

Det skal dog nevnes at da jeg leste det Hazzie88 skrev, tenkte jeg ikke på jobb som vekter, men som nattevakt ansatt av hotellet. Jeg kjenner de som jobber om natta på det lokale hotellet ganske godt, og de gjør ganske mye mer enn å sitte på ræva hele natta :p

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Selfølgelig enig, men det skjer, derfor jeg nevnte det.

Lenke til kommentar

Har selv jobbet som nattevakt på hotell. Det er mange forskjellige rutiner som skjer på nattevakt, bl.a skal resepsjonen klargjøres for en ny dag, det skal fordeles rom etc. Der jeg jobbet ryddet og vasket resepsjonisten både konferanserom og entrèen. Ellers må man sjekke inn folk på kvelden, bestille taxi til dagen derpå, sjekke ut folk hele natten, kaste ut fulle folk og horer. Ah, det er ikke'no som å kunne kaste ut folk på natta =)

Sånn jeg forstår det ønsker du en jobb uten å jobbe?

Da kan jeg anbefale jobb i parkeringshus. Der sitter man på ræva, ser på overvåkningskameraer og tvinner tomler.

Ellers må du gjøre som resterende av arbeidsfolket i Nore; faktisk jobbe. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bra du er enig. Som vekterlærling stod det ingenting i opplæringsloggen om matlaging eller vasking. Dersom jeg får i oppgave å være kokk, vaskedame eller parkeringsvakt slutter jeg i jobben og begynner i et annet vaktselskap. Vi er ikke et vikarbyrå man leier inn til alle mulige oppdrag. Resepsjon går greit.

Har ingen sterke meninger om dette, og sier dette dels for å provosere: Hvorfor skulle noen ville ansette deg i en jobb der du ikke vil gjøre andre oppgaver enn de som står i "opplæringsloggen". Jeg har en utdanning/spesialitet som det tar ca 15 år (!) lengre tid å oppnå enn å bli vekter. Likevel har jeg mange oppgaver som ikke er relevant i forhold til min kompetanse: Koke kaffe, kopiere dagens arbeidslister, rydde på møterommet osv... Mulig du kan velge og vrake jobber i større grad enn meg, men jeg tror de fleste arbeidsgivere er interessert i folk som er fleksible...

Mvh Jultomten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...