Arve28 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Har win xp pro. Har en liten partion og en stor partion. Sist jeg la inn win xp havnet den på den store partionen. Jeg setter inn win CD og restarter. Kommer frem at jeg har en liten partion D og en stor partion C. Ønsker å legge win inn på litet partion. Og at denne skal få navnet c. På liten partion har jeg trykket R som sletter alt. Men på stor partoin ønsker jeg å beholde alt som er der. Håper noen kan hjelpe til her. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Bokstavene du ser når du starter CD er ikke nødvendigvis de samme du vil få når du starter Windows fra disk. Når du nå har slettet første partisjonen og lager ny får du et klassisk problem. Windows vil bruke den eksisterende partisjonen som System, og kalle den C. Så blir den nye D. Mulig det var slik du hadde det før, i såfall gjør det ingen forskjell at du har slettet den første. Det er alltids mulig å få det til uten å slette den store partisjonen. Men det krever at du kan bruke avanserte partisjonsverktøy som finnes på UBCD eller GParted. Tror ikke du får det til bare med XP CD'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå