NetFinity Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei. Det hele begynte med at jeg sa opp mitt abonnement 02.12.02, og måtte vente til 1års bindingstiden var utløpt den 24.02.03. Datoen fikk jeg bekreftet av bluecom via e-post. Senere ble jeg fakturert for månedene januar februar og ut mars. Jeg ringte inn og forklarte at mitt abonnement ville utløpe i februar, og spurte om de kunne sende ny regning på bare januar og februar. De forklarte da at jeg kunne bare betale regningen jeg allerede hadde og så ville jeg få tilbakebetalt det resterende beløpet i etterkant. Dette gjor jeg, og senere ble linjen kuttet som avtalt den 24.02.03. Og modem ble sendt til telenor networks. Jeg ventet tolmodig på pengene fra bluecom, men ingenting skjedde. Senere fikk jeg faktura for månedene april-juni. Da ringte jeg inn (22.03.03) og forklarte at mitt abonnement var avsluttet i februar og at jeg skulle ha penger tilbake. Fikk beskjed om at det skulle ordnes. Fortsatt sjedde det ingenting på en god stund, og jeg forhørte meg med bluecom igjen. Da fikk jeg beskjed om at mitt abonnement var avsluttet den 22.03.03 og ikke 24.02.03, altså den datoen jeg ringte for å få ordnet opp i regningen jeg fikk etter utløpet av abonementet. Så nå nekter de å tilbakebetale for annet enn 7 dager, og det eneste skriftlige jeg har er en e-post fra bluecom som sier 24.02.03. Er dette gyldig nok? Trodde de var pliktige til å spare all epost sendt og mottatt en god stund tilbake for å nettopp unngå slike situasjoner som dette. Er det andre jeg kan få den rette informasjonen fra? Telenor kansje? Det er tross alt litt mye penger for en 18åring dette her. På forhånd takk! Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
durabit Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg tror du må si opp en måned på forhånd. Jeg sa opp mitt abonnement nylig og da passet jeg på å si fra 1 mnd. på forhånd. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Sa det opp 3 måneder på forhånd faktiskt. Men det virker som en ansatt hos bluecom har "sagt opp" abonnementet mitt på nytt for å slette den regningen jeg ringte angående. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvis du har en kvittering/bekreftelse på din første henvendelse bør Bluecom kunne ordne dette rimelig kjapt. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Bekreftelse er bare på e-post, da bluecom bruker dette istede for vanlig post til å holde kontakten med kunder etter hva jeg erfarer. Men er ikke bluecom pliktig til å ta vare på e-posten sin i en viss periode før den kan slettes? Da kan de jo lete opp dette. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du har din epost. Ta godt vare på den og klag! Om de bæsjer på leggen er ikke det ditt problem. Har du kanskje kvitering på returnert modem? Evt ta kontakt med telenor og sjekke om de logger når de mottok dette? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Kan prøve å ringe telenor å få en dato skriftlig fra dem. Vet noen hvilken avdeling hos telenor som har peiling på sånt? evt. telefonnummer? Ser ikke ut som bluecom godtar epost som bevis, da de gjentatte ganger bare har oversett denne som vedlegg. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hei Dette er nok ikke så uvanlig problem. Det sies en ting og gjøres en annen. Det beste du kan gjøre tror jeg er og kontakte forbrukerombudet med din sak. pass på og dokumentere alt. Jeg hadde en sak gående med bluecom tidligere som var gangske så innlysende , men bluecom forsto dette på sin måte. Det kan se ut til at de som jobber med avtaler ol på support eller faktura kontorene deres er ikke lesekjyndige eller rett og slett har bonuslønn. konklusjon for fremtiden: Ikke betal uriktige regninger.. rett dem opp og betal det som er riktig. Vanligvis i seriøse selskap aksepteres dette og sakene får en grei avsluttning. Roger [email protected] Lenke til kommentar
Stream Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 de godtok epost som "bevis" i en disputt jeg hadde med dem for noen måneder siden....snakka med ei som het Hege der inne...hun virka oppegående og tok tak i saken min....noe de andre der inne ikke hadde gjort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå