Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tilbakestille min Acer

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg får ikke satt min Aces Aspire 5920G tilbake til fabrikkstandard.

Trykke Alt-F10 i oppstart fungerer ikke, siden jeg har repartisjonert og formatert disken.

Jeg hadde opprinnelig Win7, men siden prøvetiden gikk ut måtte jeg gå tilbake til Vista. Jeg ahr ikke laget noen recovery- dvd'er, og jeg fikk ikke lagt inn programmet i Win7. Jeg la inn XP, og jeg får til å legge inn programmet, men jeg har ikke mulighet til å brenne cd. Funksjonene er der, men ikke mulig å trykke på !

Noen som har noen gode forslag ? Går det ann å hente data-en som ligger på den skulte partisjonen, og legge det over på en usb- nøkkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at du har repartisjonert og formatert disken, slettet du da de to EISA partisjonene som tilhørte Acer eRecovery?

Det skal gå an å hente ut de dataene som ligger på de skjulte partisjonene, med mindre du har slettet begge. Madamen har samme laptop, så jeg kan jo sjekke om det er mulig.

Lenke til kommentar

Oppdatering: Jeg prøvde å boote på den Ultimate Boot CD på en USB. Det fikk jeg ikke til, og vet ikke om jeg kommer noe lengre med den. Aner ikke hva jeg skal gjøre med programmene, om jeg hadde klart å boote.

Jeg har derimot fått tilgang til den skjulte partisjonen, kalt PQSERVICE. Den er på ca 10 gb. Noen forslag til hvordan jeg kan lage en dvd nå ?

Lenke til kommentar

Du har altså fått tilgang til den ene EISA partisjonen, men det skal være to av dem, en på ca. 10 GB, den som du har tilgang til pluss en EISA partisjon på ca 3,4 GB. Begge disse har filer for å restaurere 5920G til slik den var da du fikk den.

Men jeg mener da at selv om du repartisjonerte og formaterte C:\Acer og D:\Data partisjonene, burde de to EISA partisjonene være intakte og da skulle det være mulig å bruke Alt+F10 for å komme inn på eRecovery.

Edit: Glemte en ting, da du formaterte C partisjonen, ble den originale Acer MBR slettet, og dermed adgangen til eRecovery.

Du kan jo lese hva denne fyren sier om Acer sine skjulte partisjoner, mulig det kan hjelpe deg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Oppdatering #2: La inn linux Sabayon for å i det hele tatt ha et system. XP var ingen suksess, for å si det sånn...

Har visst klart å slette PQSERVICE, så hele prosjektet gikk egentlig i dass. Får se om jeg koster på meg Win7 eller får tilsendt Recovery-dvd fra Acer. Linux er altfor komplisert for meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...