annalu Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei! Jeg har lyst til å sette opp et enkelt forum der brukere kan registrere seg og legge inn egne poster. Det må gå an for alle brukere å lage emner/tråder, legge inn bilder, og legge inn svar i andres tråder O.l. -Noen som har erfaring med dette? -Hva må jeg ha for å kunne legge det opp? -Hvilket program bruker jeg? -Ect? takk for svar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 God kveld! Slik jeg ser det har du to muligheter: sette opp forum på eget webhotell/egen server, eller bruke en av mange eksisterende nettjenester som tilbyr (gratis) forumhosting. Hvis du går for første alternativ, trenger du et webhotell som støtter PHP og muligheten for databaser. Dette vil mest sannsynlig koste penger og tid, og sjansen er stor for feil hvis du ikke vet hva du gjør. Du finner mange eksempler på dette ved å søke både her i forumet og på Google. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 phpBB er et CMS som du han bruke gratis http://phpbb.no/ Men vet du ikke hva du gjør, eller støter på problemer kan det skape frustrasjon og mye kjedelig jobb. Lenke til kommentar
BigBirdy Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 phpBB er et CMS som du han bruke gratis http://phpbb.no/ Men vet du ikke hva du gjør, eller støter på problemer kan det skape frustrasjon og mye kjedelig jobb. Sørforumet er et eksempel på dette. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 ja, det er korrekt BB, heldigvis har SørForumets administrator slete seg igjennom kjedelige problemer og fått forumet til å funke den dag i dag Lenke til kommentar
annalu Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 takk for svar! det endte med att jeg satt opp et gratisforum gjennom diskusjonsforum.no (masse fæl reklame) men det får duge til å begynne med så får vi se om det blir brukt før jeg betaler for noe og bruker mange timer på det takk for hjelpen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 annalu: Koster penger å kjøpe ut databasen om du vil komme deg videre derfra, bare så du vet det Tror jeg betalte 200 eller noe for det, husker ikke helt men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå