babbeluba Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei.Jeg har en Lenovo laptop med windows xp professional med en del programvare jeg skulle likt å berge. For en god stund siden fikk jeg 'security tools' virus, og før jeg fikk installert noe som tok hånd om dette, gikk maskinen kun i enten bluescreen eller Windows opsptartsvindu, før den gikk i bluescreen igjen. Får ikke startet den opp altså igjen i vanlig windowsmodus.Har prøvd utallige ganger. Jeg kjenner litt dårlig til hvordan fikse maskiner fra boot modus, evt med pc-doktor osv. Fikk opp PC-doktor for rescue and recovery idag, men vet ikke godt nok hvordan evt fikse dette derifra. Noen som har et godt råd? Jeg har klart å finne produktid til operativsystemet -men har ingen cd'er med programvaren, og ei heller CD'er med backup av programfiler. Hvordan kan jeg få tatt en backup av programfilene Er det mulig å finne virusfilene og fjerne disse via pc-doktor/boot modus, eller er det kun formatering og reinstall som er mulig, tro? Takker for råd Lenke til kommentar
babbeluba Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 PS: jeg har via Rescue and recovery klart å laste ned spyhunter fra www.pcthreat.com, men jeg får ikke åpnet et cmd-vindu for å starte filen. Den har jeg fått lagt på c:\\swshare\spyhunter-installer.exe. Hvordan kan jeg få startet den? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Får du startet pc'n i sikkermodus (f8 under oppstart) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå