thekid Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Har en selvbygd pc som jeg har hatt noen år og har virket greit, flyttet litt på den igår og tok ut strøm kabler etc. Koblet til idag og alt virket ok, installerte windows update patcher, bootet. Nå så starter maskinen opp og etter 20-30 sekunder så slår maskinen seg fysisk av. Noen som vet hva som kan foregår? Sjekket vifter etc og de sitter bra inni maskinen. Det tar alltid 20-30 sec, uansett om jeg prøver å boote windows eller gå i bios. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det første jeg ville sjekka, var strømforsyningen. Dersom du har et multimeter, så måler du 5V og 12V, og ser de faktisk måler 5V og 12V, og om de holder seg stabile. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Ah riktig,der så jeg at det gjaldt selv i bios. Slettet innlegg. Endret 28. februar 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Vil tro at problemene din ikke er relatert til windows patchen, siden maskinen slår seg av dersom du sitter i bios. Jeg har en finger på at det er varmerelatert. Nærmere bestemt at maskinen slår seg av som et resultat av at den blir for varm (da helst cpu). Du skrev at du haddde gjort dette, men kan du sjekke at cpu kjøleribba ikke er løs og at vifta snurrer. Hvis du kommer inn i bios-setup, så gå å se på temperaturen for cpu (og viftehastighet). Hvis den stiger veldig fort eller er veldig høy, så har du nok funnet problemet. Endret 28. februar 2010 av Hareide Lenke til kommentar
thekid Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Litt sent svar, men fant synderen, var *kremt* en stor hybelkanin mellom viften til minnet og minnebrikkene. Så maskinen slo seg av når det ble for varmt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Akkurat, ja. Sånt sjekker man liksom før man roper på hjelp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå