Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen spørsmål om samliv

Gjest Luke_Skywalker

Anbefalte innlegg

Gjest Luke_Skywalker

Heisann, jeg er nysgjerrig på samliv. Når man skal bo sammen og tåle hverandres feil og mangler. For det sies at ingen er perfekte. Dette er jo sant. Dette ser hver og en om han/ hun går i seg selv og slikt. Seriøst. Slik er det. Heldigvis/ uheldigvis, alt etter hvordan man ser på det.

Noen vil vel kanskje si jeg lever i ei boble. Jeg godtar det, ettersom jeg ser på måten jeg lever på slik selv også. Det er jo på mange måter flere fordeler ved å leve i ei boble. Jeg skal ikke ramse opp disse, da det kan være fare for at neon kjenner seg igjen, og det vil vi jo ikke. Da er det bedre å overlate det til fantasien, så kan de føle seg truffet, de som vil.

Men til det jeg skulle spørre om, nytter ikke å surre seg inn i natta med grunnløse påstander og små faktasetninger, hvor begge slutningene er trukket på basis av falske meninger gjort av min briljante hjerne. Men jeg mener ikke å spekulere i enkeltmenneskers meninger og tenker om ting. Det er opp til hver enkelt, jeg bare deler mine synspunkter. Love it or hate it

For det første, så lurer jo på hvordan folk kan holde ut hverandres snorking. Som om de har et marathon på soverommet. Dette er typisk komedie-sekvens, hvor de snorker om kapp til en av partene vekker den andre med ei steikepanne i trynet. Det funker jo, da begge er våkne etter den hendelsen. Men, hvordan holder de det ut i lengda? Om det er slik hver natt, må det da bli litt for mye?

Og om man skal krangle intenst om hvem som har rett på lottopremien på 50 kroner, har man ikke allerede da beseglet samlivets skjebne ved å kverke forholdets glød med et pust av krangelens tann?

Til slutt, så vil jeg spørre hva hver og en mener om samliv. Om det er et must, funker det ikke like bra med one-night-stands? Liksom, alle forhold er jo basert på sex og suging og alt det der. Om gutten ikke får det han vil ha og motsatt, så er jo foholdet lagt i ruiner, har jeg skjønt etter å ha lest noen poster her som gikk på det temaet.. Er ikke det litt vel fjortis da? Et forhold skal jo først og fremst være basert på gjensidige følelser som skal ha evnene til å ta forholdet inn i evigheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest I'm our father

Høres mer ut som et pakistansk ekteskap hvor man først på gamlehjemmet kjenner varmen, den gode varmen fra betasuppa som de begge slurper i seg uten bry seg om annet enn krutongene ettersom begge er halvdøve.

Sex og gøy eller ansvar og barn?

Lenke til kommentar

Heisann, jeg er nysgjerrig på samliv. Når man skal bo sammen og tåle hverandres feil og mangler. For det sies at ingen er perfekte. Dette er jo sant. Dette ser hver og en om han/ hun går i seg selv og slikt. Seriøst. Slik er det. Heldigvis/ uheldigvis, alt etter hvordan man ser på det.

Noen vil vel kanskje si jeg lever i ei boble. Jeg godtar det, ettersom jeg ser på måten jeg lever på slik selv også. Det er jo på mange måter flere fordeler ved å leve i ei boble. Jeg skal ikke ramse opp disse, da det kan være fare for at neon kjenner seg igjen, og det vil vi jo ikke. Da er det bedre å overlate det til fantasien, så kan de føle seg truffet, de som vil.

Men til det jeg skulle spørre om, nytter ikke å surre seg inn i natta med grunnløse påstander og små faktasetninger, hvor begge slutningene er trukket på basis av falske meninger gjort av min briljante hjerne. Men jeg mener ikke å spekulere i enkeltmenneskers meninger og tenker om ting. Det er opp til hver enkelt, jeg bare deler mine synspunkter. Love it or hate it

For det første, så lurer jo på hvordan folk kan holde ut hverandres snorking. Som om de har et marathon på soverommet. Dette er typisk komedie-sekvens, hvor de snorker om kapp til en av partene vekker den andre med ei steikepanne i trynet. Det funker jo, da begge er våkne etter den hendelsen. Men, hvordan holder de det ut i lengda? Om det er slik hver natt, må det da bli litt for mye?

Det er vel ikke alle som snorker? Man venner seg fort til at man har noen ved siden av seg, og hvis man ikke får sove er det vel andre ting å finne på;). Jeg har iallefall aldri opplevd noe slikt som problematisk:)

Og om man skal krangle intenst om hvem som har rett på lottopremien på 50 kroner, har man ikke allerede da beseglet samlivets skjebne ved å kverke forholdets glød med et pust av krangelens tann?

Spørs jo på om man opererer med "mitt" og "ditt". I det samlivet jeg er en del av er det "vårt", og de femti kronene, eller fem tusen for den saks skyld ville vi brukt sammen til noe vi trenger, en ferie eller lignende:)

Til slutt, så vil jeg spørre hva hver og en mener om samliv. Om det er et must, funker det ikke like bra med one-night-stands? Liksom, alle forhold er jo basert på sex og suging og alt det der. Om gutten ikke får det han vil ha og motsatt, så er jo foholdet lagt i ruiner, har jeg skjønt etter å ha lest noen poster her som gikk på det temaet.. Er ikke det litt vel fjortis da? Et forhold skal jo først og fremst være basert på gjensidige følelser som skal ha evnene til å ta forholdet inn i evigheten?

skjønner ikke helt hva du mener. Mener du at det er like bra med one nights stands som et samliv? Det vil vel være mange ulike oppfatninger om hva som skal til for å ha et godt samliv. Men for min del så er det viktigere at man trives sammen og at dagene er fylt med glede enn om man har sex hver dag.

Endret av hernil
Ryddet opp i sitater
Lenke til kommentar

Det å takle snorking er først og fremst en vanesak. Mennesket er vanedyr, og hvis man over tid sover med en partner som snorker vil man bli vandt til det, og det vil plage mindre og mindre til det til slutt ikke er noe å tenke på.

Hvis det er så ille snorking at det er noe å tenke på, så er det å finne en måte å takle det på sammen. En av forholdets små utfordringer. Det finnes snorkeoperasjoner, ørepropper, nesespray som motvirker snorking, osv.

Og hvis snorking er det største problemet man har i et forhold, så må jeg si at man har et rimelig bra forhold. ;)

Krangling om en lottopremie på 50kr vil nok heller tyde på et mye større grunnleggende problem i forholdet enn bare hvem som skal ha 50kr. Enhver person med litt logisk tankegang vil komme til konklusjonen om at premien skal fordeles ut ifra hva man har lagt i det. Var innsatsen fra en felles økonomi? Var innsatsen fra den enes private økonomi?

Blir det en krangel av slikt, så er det langt større problemer i forholdet enn en lotto-premie.

Skjønnte ikke helt hva du spør om på slutten der, men jeg tyder det til at du spør om vanlige forhold stort sett er basert på sekseuell tilfredsstillelse?

I såfall vil svaret mitt være at sex er en veldig stor del av et fungerende forhold, men det er langt i fra alt. Sex er bare en av mange utfordringer og gleder i et forhold, og har man et dårlig sexliv kan det fikses på lik linje som andre problemer man støter på.

På samme måte kan et godt sexliv redde et forhold, akkurat som en mangel på andre problematiske situasjoner kan redde et forhold.

Et forhold og en one-night stand kan absolutt ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...